تریبون آزاد دانش آموزی در دماوند همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر

تریبون آزاد انتخاباتی با موضوع سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دغدغه های دختران، همزمان با میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، دانش آموزان دختر دماوندی صبح امروز شنبه پس از به پایان رساندن آزمون خود، و خروج از حوزه امتحان نهایی شگفت زده شدند.

دختران پایه دوازدهمی، در ورودی سالن شهدای بنیاد (محل حوزه امتحان نهایی دختران) دیدند که هدایا، تریبون و میکروفون در انتظار آنهاست.

به مناسبت میلاد حضرت معصومه خواهر بزرگوار امام هشتم (علیهما السلام) «ایستگاه دخترانه» دایر شده بود، و در آن با هدایایی از دانش آموزان دختر استقبال می شد.

کنار میز هدایا و یادگاری ها، تریبونی بود که دانش آموزان دختران می توانستند آزادانه پشت آن قرار گیرند و درباره انتخاباتی که برای اولین بار در آن شرکت خواهند کرد، سخن بگویند.

برخی فرصت را مغتنم شمرده و پشت تریبون رفتند و برخی تنها به هدایا قناعت کردند.

«نرگس رضاییان» یکی از دانش آموزانی که پشت تریبون آزاد قرار گرفت، از رئیس جمهور آینده خواست تا به به همه ابعاد توسعه کشور توجه کند و وعده ای ندهد که نتواند عمل کند.

وی از جمله معیارهای انتخاب اصلح را «جوان گرایی و توجه به جوانان» و «برنامه داشتن» و به همسن و سال های خود که به دلیل ضعف های موجود در کشور، هنوز تصمیم به حضور در انتخابات نگرفته اند، گفت: تک تک نظرات شما مهمه، همین رای ها کمک می کند تا یک نفر اداره امور کشور را برای 4 سال به دست بگیرد، پس آینده خود را خودتان رقم بزنید.

«حنانه امان» دختر رای اولی دماوندی، یکی از دغدغه های دانش آموزان را مساله کنکور برشمرد که موجب افزایش اضطراب نوجوانان می شود. وی انتظارش از رئیس جمهور آینده را حل این مساله به ظاهر ساده اما مهم برای آینده جوانان بیان کرد.

«زینب ولی زاده» دانش آموز دیگری گفت: ما برای سازندگی کشور خود رای می دهیم، ما یک ایران قوی و مقتدر می خواهیم، و به دشمنان می گوییم عقب نشینی نمی کنیم و از انقلاب و کشورمان دست نمی کشیم.

«عارفه کرمانی» که خود را دانش آموز سال دوازدهمی رشته علوم و معارف اسلامی معرفی کرد، گفت: کاندید اصلح برای ریاست جمهوری کسی است که همه توان خود را برای آبادانی کشور و از بین بردن فاصله طبقاتی به کار خواهد بست.

«شیدا علی پوریان» دانش آموز دختر دیگری بود که پشت تریبون رفت و چند بار مورد تشویق دختران حاضر قرار گرفت

او یادآور شد: همانطور که می دانیم، از حدود 15 میلیون دانش‌آموز، بیش از یک میلیون به سن رای رسیده اند اما عملکرد رئیس جمهور بر تمام دانش آموزان تاثیر دارد پس باید مطالبات ما مورد توجه قرار گیرد.

علی پوریان ادامه داد: رئیس‌جمهور باید به فکر اشتغال فارغ التحصیلان باشد، تجهیزات هنرستان ها را باید به روز کند و بودجه و امکانات بیشتری در اختیار مدارس قرار دهد، چون در بعضی موارد به دلیل نداشتن بودجه، امکانات کافی در اختیار دانش‌آموزان قرار نمی گیرد، به خصوص در مدارس روستایی، معلمان توجه بیشتری نیاز دارند.

این دانش آموز دختر تاکید کرد: دانش آموزان در کنار تحصیل، باید مهارت آموزی هم داشته باشند و در کل رئیس‌جمهور به برنامه‌ها و صحبت ها و قول هایی که در زمان انتخابات گفته عمل کند و در بین مردم حضور بیشتری داشته باشد و به خواسته های آنان توجه کند.

در این برنامه ابتکاری که به همت حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده دماوند و با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش دماوند، دفتر امام جمعه و حوزه علمیه خواهران حضرت معصومه(س) دماوند برگزار شد، چند دانش آموز دیگر نیز اظهار نظر کردند.

یکی از اهداف برگزاری این تریبون آزاد انتخاباتی، تبیین اهمیت مشارکت حداکثری و افزایش شور و نشاط انتخاباتی میان دانش آموزان دختر رای اولی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا