در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند مطرح شد؛

تذکر فرماندار شهرستان دماوند به اداره آب و فاضلاب دماوند در خصوص قطعی بدون اطلاع‌رسانی آب/ قرارگاه تامین آب شرب در شهرستان دماوند توسط آبفای شهری تشکیل شود/ انشعابات غیرمجاز در شهرستان دماوند باید به سرعت شناسایی شوند

فرماندار شهرستان دماوند ضمن تذکر به اداره آب و فاضلاب دماوند در خصوص قطعی بدون اطلاع‌رسانی آب، گفت: قرارگاه تامین آب شرب در شهرستان دماوند توسط آبفای شهری تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، صبح روز شنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند به ریاست رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و باحضور رضایی مهر معاون عمرانی فرماندار، حسین پور بخشدار مرکزی دماوند، امیری بخشدار رودهن، شهرداران و جمعی از مسئولین ادارات در محل سالن شهید رجایی فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

این جلسه با هدف آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی جهت رویارویی با آتش سوزی مراتع و مزارع گندم و باغات، ارائه گزارش جهاد کشاورزی در خصوص خسارت وارد ناشی از سرمای و تگرگ سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، بررسی و معضلات بوجودآمده برای آبفای شهری دماوند و ارائه گزارش‌ آبفای شهری در خصوص کمبود آب، ضرورت ارتقاء سطح آمادگی تمامی دستگاه های مستقر در شهرستان دماوند بمنظور انجام اقدامات مقابله‌ای با رخدادهای طبیعی احتمالی و انسان ساخت در ایام منتهی به تعطیلات رسمی تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

*دهیاران جهت اطفای حریق مراتع با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: دهیاران در خصوص اطفای حریق در مراتع با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه از سوی روستا و منابع طبیعی انجام شود و در اختیار بسیج یا دهیاری‌ها قرار گیرد تا به صورت مستقیم ورود پیدا کنند و در فصل حریق اقدمات اولیه انجام شود.

*تامین آب مورد نیاز مردم در شهر دماوند برای فصل تابستان از وظایف اصلی آبفای شهری است/ ایام گرم سال مردم در تامین آب شرب با مشکل برنخورند

وی افزود: در شهر دماوند نیاز به تامین آب داریم که یکی از وظایف اصلی آبفای شهری می‌باشد و باید جهت پیشگیری‌ها و پیش‌بینی‌های لازم برای تابستان از سه ماه قبل تمهیدات لازم اتخاذ شود تا در تابستان و ایام گرم مردم در تامین آب شرب با مشکل برنخورند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: اگر یک سال هیچ اقدامی نکنیم و در تابستان به فکر تامین آب باشیم قطعا اقدامات کوتاه مدت جوابگو نخواهد بود.

طاهرخانی ادامه داد: اولویت نخست در مدیریت منابع آبی تامین آب شرب مردم است که آبفای شهری باید به هر قیمتی و با هر کار کارشناسی و حتی استفاده از تمام ذخیره آبی شهرستان آب شرب مردم را تامین کند و همه دستگاهها موظفند در این زمینه با آبفای شهری در این ایام همراهی کند.

*شهرداری‌های شهرستان دماوند از آبیاری فضای سبز با آب شرب جدا خودداری کنند/ باید انشعابات غیرمجاز در سطح شهر دماوند شناسایی شوند

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها از آبیاری فضای سبز با آب شرب جدا خودداری کنند و به هیچ وجه این اقدام قابل بخشش نیست، آبفای شهری حتما باید چاه‌های آلوده که قابل شرب نیستند را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند تا برای فضای سبز استفاده کنند.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: باید انشعابات غیرمجاز در سطح شهر دماوند شناسایی شوند، بسیاری از ویلاها با انشعاب غیرمجاز از آب شرب در  فضای سبز و پر کردن استخرها استفاده می‌کنند که حتما باید این موارد شناسایی شده و برخوردهای قانونی صورت گرفته و انشعاب قطع شود همچنین در این زمینه با هیچکسی تعارف نداشته باشند.

*قرارگاه تامین آب شرب در شهرستان دماوند توسط آبفای شهری تشکیل شود

طاهرخانی گفت: مردم نباید در آب شرب مشکلی داشته باشند که این مهم وظیفه آبفای شهری است و هر طور شده باید در این سه ماه که پیک مصرف آب است در مجموعه کاری مستقر شده و قرارگاه تامین آب شرب توسط آبفای شهری تشکیل شود.

وی گفت: 5 مدیر در سطح 5 شهر باید به صورت حداکثر هفته‌ای یک جلسه کارشناسی داشته و در تامین آب شرب تبادل نظر کنند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

*تذکر فرماندار شهرستان دماوند به اداره آب و فاضلاب دماوند در خصوص قطعی بدون اطلاع‌رسانی آب

فرماندار شهرستان دماوند ضمن انتقاد از آبفای دماوند افزود: در برخی از مناطق آب تا چند ساعت قطع می‌شود اما مردم از قبل در جریان نیستند این در حالی است که حتما باید قبل از قطعی آب اطلاع‌رسانی شده و مردم را در جریان امورات و تعمیرات قرار دهیم تا آنها نیز با ما همراهی داشته باشند.

طاهرخانی ادامه داد: مردم باید بتوانند با اطلاع از قطعی آب مدیریت کرده و برای برخی نیازهای اضطراری ذخیره آب در منزل داشته باشند.

وی تاکید کرد: به مسئولان آبفا تاکید می‌کنم حتما قبل از هر گونه قطعی آب در منطقه مردم را آگاه کرده و اطلاع‌رسانی لازم داده شود.

*تمام ظرفیت آب شهرستان دماوند در اختیار دستگاه‌ها برای تامین آب شرب مردم قرار گیرد/ انشعابات غیرمجاز در شهرستان دماوند باید به سرعت شناسایی شوند

فرماندار شهرستان دماوند عنوان داشت: تمام ظرفیت آب شهرستان که در اختیار دستگاه‌ها است در این ایام با اعلام نیاز آبفا در اختیار آب شرب مردم قرار گیرد که این مهم به مدیریت صحیح آبفای شهری مرتبط است و باید خودشان مدیریت بحران کنند که در این راستا قرارگاه تامین آب شرب تشکیل شود تا کمترین قطعی و بحران آب را در شهرستان دماوند شاهد باشیم.

طاهرخانی گفت: تامین آب شرب وظیفه ما است و نقاطی که آب هدر می‌رود همچنین انشعابات غیرمجاز باید به سرعت شناسایی شوند زیرا حق قانونی شهروندان است.

*ضرورت اصلاح الگوی مصرف در شهرستان دماوند/ سرانه مصرف آب در سطح شهرستان دماوند بالا است

وی با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: ضرورت دارد که مردم را به صرفه جویی در استفاده از آب تشویق کنیم زیرا سرانه مصرف آب در سطح شهرستان بالا است که آگاه سازی و فرهنگ سازی از سوی آبفا انجام شود.

طاهرخانی تاکید کرد: در فضای مجازی با مردم صحبت کنیم و اطلاعرسانی کرده و همراهی مردم را بخواهیم تا در کمبود آب آگاه شوند و شاهد کم آبی نباشیم.

وی گفت: اکنون دیگر زمانی نیست که با آب شرب فضای سبز را آبیاری و ماشینها را شستشو دهیم لذا باید در این زمینه شهروندان همراهی لازم را داشته باشند تا دچار قطعی آب نشویم.

*ساکنین شهرک مهک با توجه قرارگرفتن در ارتفاعات جهت نصب پمپ و مخزن ذخیره اقدام کنند

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: یکی دیگر از گله‌مندی‌های مردم به ویژه در مهک این است که نیاز به مخزن‌های لازم برای ذخیره سازی آب دارند زیرا ارتفاع در این مناطق بالاست و پمپ‌های فشار آب نیز باید در ساختمان‌ها نصب شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا