در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دماوند مطرح شد؛

همایش ملی سرمایه‌گذاری در دماوند دستور کار جدی ادارات دولتی باشد/ لزوم هرچه سریع‌تر تدوین سند توسعه گردشگری دماوند و صدور موافقت اصولی/ ادارات دولتی نباید با موانع موجود سرمایه‌گذاران بخش گردشگری دماوند را ناامید کنند

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید براینکه ادارات دولتی نباید با موانع موجود بخش گردشگری دماوند سرمایه‌گذاران را نا امید کنند، گفت: زمین‌های رها شده توسط سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری دماوند تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری به میزبانی شهرستان دماوند در حال انجام است، اظهار کرد: این همایش بسیار جدی تلقی می‌شود و برای رونمایی و اعلام از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان دماوند امیدواریم بتوانیم جذب سرمایه‌گذاری در سطح کشوری و بین‌المللی داشته باشیم.

وی افزود: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری شهرستان دماوند در دستور کار باشد تا در دهه فجر سال جاری شاهد بهره‌برداری آنها باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: اگر بتوانیم سند توسعه گردشگری شهرستان دماوند و صدور موافقت اصولی آن را به زمان برگزاری همایش برسانیم، قطعا از سرمایه‌گذاران بخش خصوص نهایت استفاده را جهت پیشرفت و توسعه این شهرستان خواهیم داشت.

صفری بیان کرد: دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری باید طوری باشد وقتی شخص سرمایه‌گذار وارد اداره دولتی می شود با تواجه به موانع موجود شاهد عدم استقبال آن نباشیم و باید در این خصوص از فرصت‌های قانونی و استعدادهای منطقه نهایت استفاده صورت گیرد.

وی افزود: ادارت و دستگاه‌های دولتی اگر به مانعی در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شهرستان دماوند مواجه شدند آن را به شخص سرمایه‌گذار انتقال ندهند که باعث ناامیدی و عدم اعتماد به نفس آن شخص شود.

فرماندار شهرستان دماوند  عنوان کرد: خوشبختانه در دیداری که با وزیر نیرو داشتیم در خصوص تخصیص آب در بخش گردشگری موانعی وجود داشت و بخشی از آن مرتفع شده است.

*زمین‌‌های رها شده توسط سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری دماوند تعیین تکلیف می‌شوند

صفری ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت کنیم و با حفظ و رعایت مقررات شاهد پیشرفت و توسعه گردشگری در شهرستان دماوند باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین در سنوات گذشته شاهد بودیم سرمایه‌گذارانی برای بحث گردشگری به شهرستان دماوند ورود پیدا می‌کردند و زمینی در اختیار آنها قرار داده می‌شد که در هنگام اجرای پروژه آن را رها می‌کردند و تعیین تکلیفی نداشت، امیدواریم دیگر شاهد اینگونه اتفاقات در مجموعه شهرستان دماوند نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا