یادداشت؛

تداوم کاهش سطح امنیت شهرستان دماوند سبب شکل‌گیری جرائم و اقدامات خرابکارانه بیشتری می‌شود

تداوم کاهش سطح امنیت شهرستان دماوند سبب شکل‌گیری جرائم و اقدامات خرابکارانه بیشتری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، اگر از شاخص‌های امنیت بخواهیم سخنی بگویم کهن شهرستان دماوند یکی از امن‌ترین مناطق ایران است که این امن بودن سابقه تاریخی داشته و ریشه در فرهنگ غنی شهروندان این شهرستان دارد.

به همین دلیل شاهد پذیرش مهاجرین داخلی اعم از خوش نشین‌ها و شهروندانی که برای اشتغال به این منطقه آمده و اتباع خارجی می‌باشیم.

در این سال‌ها به جهت نزدیکی شهرستان دماوند به پایتخت ساخت و سازهای مجاز و غیر مجاز افزایش یافت و همین موضوع سبب گردید جمعیت این شهرستان تقریبا دوبرابر گردد.

در کنار فرصت‌های که ازقبل ساخت و ساز و مهاجرت برای شهرستان دماوند ایجاد شده رفته رفته شاهد تغییر ترکیب جمعیت این شهرستان و بروز مشکلاتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تغییر سبک زندگی و شاخص‌های امنیتی می‌باشیم.

در سال جاری شاهد دو اتفاق تلخ در شهرستان دماوند بودیم که تا حدودی چهره امنیت شهرستان دماوند را خدشه‌دار کرد که یکی از آنها بازتاب جهانی داشته ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشور در شهر آبسرد به دست عوامل کوردل رژیم صهیونسیتی و دیگری قتل رئیس سابق اداره محیط زیست شهرستان دماوند در جاده روستای گرمابسرد که هر دو موضوع توسط دستگاه‌های ذیربط درحال پیگیری است.

امیدواریم به زودی عوامل این جنایت‌ها شناسایی و دستگیر و به سزای عملشان برسند.

نکته‌ای که در این مطلب می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این که علیرغم تلاش‌های شبانه روزی پلیس، دیگر ضابطین قضایی و دستگاه قضا در حوزه برخی جرایم مثل حضور غیر قانونی اتباع غیرمجاز، سرقت، تغییر کاربری غیر مجاز اراضی، تصادفات و… لازم است متولیان نسبت به شناسایی علت وقوع جرایم و برنامه‌ریزی و تعیین هدف جهت کاهش این جرایم تلاش نمایند تا نعمت امنیت همچنان استمرار داشته و مردم از آن بهره ببرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا