تدابیر ویژه اداره راه و شهرسازی دماوند برای جاده‌های ایمن/ کمربندی گیلاوند فعلا منتفی است/ اجراء 52 کیلومتر آسفالت پلیمری در دماوند

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: به دلیل محدودیت‌های اعتباری پروژه کمربندی گیلاوند متوقف گردیده است و موضوع این کمربندی فعلا منتفی است.

zakaria safar zadeh (2)

ذکریا صفرزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود با بیان اینکه طرح جهادی نوروزی راهداری از اوایل اسفند ماه سال جاری به منظور رفاه بیشتر مسافران نوروزی آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به امکانات اختصاص داده شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در طرح نوروزی اقدام به بهبود وضعیت جاده‌ها کردیم.

وی افزود: مرمت و بازسازی گاردریل‌ها، تابلو‌ها، علائم‌ها در نقاط مورد نیاز، خط کشی جاده‌ها، لکه‌گیری هندسی روکش و درزگیری آسفالت، نصب نیوجرسی و فنس‌های سنگ‌گیر جهت جلوگیری از ریزش سنگ در جاده هراز که معروف به نقطه شکسته است از جمله اقدامات انجام شده در سطح جاده‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان دماوند می‌باشد.
صفرزاده در ادامه خاطر نشان کرد: طرح‌های زودبازده و کم هزینه ایمن سازی جاده‌ها از جمله نصب تابلوهای وی اس ال، خط کشی در نقاط حادثه خیز از جمله سرازیری گردنه اوزنه محور فیروزکوه به سمت دلیچایی از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.

dalichaeاین مقام مسئول بهره‌برداری از پروژه رفع مشکل کنارگذر پل دلیچایی را یکی از پروژه‌های مهم عمرانی راه و شهرسازی شهرستان دماوند در سال 93 برشمرد و افزود: طی این پروژه، پل دلیچایی که دچار سوراخ شدگی و شکستگی شده بود،با هزینه‌ای بالغ بر 3/5 میلیارد تومان با تلاش عوامل راهداری رفع مشکل و مجدد به بهره برداری رسید.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از انجام خط کشی، نصب تابلو و علائم گاردریل، شانه‌سازی و ایمن سازی نقاط پرتگاهی محور روستایی آبسرد-ایوانکی در سال جدید خبر داد و افزود: امن‌سازی این جاده یکی از برنامه‌های مهم اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند می‌باشد.
وی با اشاره به آمادگی بالای راهداران از ۲۵ اسفند تا ۱۹ فروردین بیان کرد: راهداران در شلمبه، آبسرد و دلیچایی با استقرار چندین اکیپ مکانیک سیار آماده کمک و خدمت رسانی به مسافران می‌باشند.
صفرزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند در خصوص کنگ زنی پروژه کمربندی گیلاوند که در خرداد 90 با حضور مسئولان تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های اعتباری این پروژه متوقف گردیده است و موضوع کمربندی گیلاوند منتفی است.
وی در ادمه افزود: طبق آخرین اخبار از سوی دکتر فریبرز واحدی واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، قرار است ادامه آزاد راه تهران-پردیس در صورت تامین اعتبار از حاشیه گیلاوند به سمت فیروزکوه ادامه پیدا کند.
صفرزاده کمربندی غربی گیلاوند را یکی از پروژه‌های مهم سال ۹۴ برشمرد و افزود: این پروژه از محدوده آب معدنی به سمت جاده فیروزکوه در منطقه سرهار حدود ۸ کیلومتر و با اعتبار مورد نیاز اولیه پیش‌بینی شده حدود ۳۵ میلیارد تومان است که با برگزاری جلسات و مناقصه‌ها قابل اجراست و  در صورت اجرای این پروژه شهر دماوند از بن بست ترافیکی نجات خواهد یافت.
رئیس اداره راه و شهرسازی دماوند از به اجرایی در آمدن ۴۶ مورد احکام قضایی در بحث تجاوز به اراضی ملی در شهرستان خبر داد و گفت: با تعامل و همکاری دستگاه‌های انتظامی و قضایی در روستاهای مهرآباد و سادات محله شهر رودهن و شهر کیلان نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد.

asfalt polimeriاین مقام مسئول از به اجرایی در آمدن عملیات آسفالت پلیمری در محور دماوند – فیروزکوه به طول ۱۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد در محدوه‌های آرو تا سربندان، جابان تا سه راهی آبسرد خبر داد و تأکید کرد: بعد از تعطیلات نوروزی در انتظار تکمیل حدود ۴۰ کیلومتر از آسفالت پلیمری در محور دماوند – فیروزکوه خواهیم بود.
صفر‌زاده مزیت‌های استفاده از آسفالت پلیمری نسبت به آسفالت معمولی را مقاومت ۵۰ برابر شیار افتادگی، طول عمر ۳ برابری، حذف قیرزدگی، حذف انعکاس نور در چشم راننده طول عمر خط کشی و رنگ آمیزی جاده، خاصیت الاستیکی، دوام بالا و نیز درصد پایین خرابی و ایمنی بالا در رفت و آمد و کاهش آلودگی‌های زیست‌ محیطی برشمرد.

انتهای پیام/رَز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا