تخصیص 96 درصد بودجه شهرداری آبسرد برای هزینه‌های جاری فاجعه است/ فقط 4 درصد بودجه عمرانی از سوی شهرداری آبسرد هزینه شد

عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه  تخصیص 96 درصد بودجه شهرداری آبسرد برای هزینه‌های جاری فاجعه است، گفت: فقط 4 درصد هزینه عمرانی از سوی شهرداری آبسرد صرف شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، امید یوزباشی در نشست قضایی شورای اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: رویه غلطی در هزینه کرد درآمدهای شهرداری‌های شهرستان وجود دارد تا جایی‌که بیش از ۷۰ درصد از هزینه‌های 5 شهرداری این شهرستان را هزینه های جاری تشکیل می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته 96 درصد از کل بودجه سالانه شهرداری آبسرد فقط صرف هزینه‌های جاری شد که این یک فاجعه است و فقط 4 درصد هزینه عمرانی انجام شده است.

یوزباشی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دیگر کشش هزینه‌های مختلف را ندارند و هیچ درآمدی هم ندارند.

عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: در بخش ساخت وساز دستگاه‌های مختلف نظارتی و قضایی ورود کرده‌اند که بسیار خوب است اما سوال اصلی این است تکلیف کسانی که در گذشته ساخت و ساز انجام داده‌اند چیست؟ جهاد کشاورزی برای ویلاسازی و دیوار کشی و … شکایت کرده و خود دادگاه برای مالکان ویلاها قرار منع تعقیب صادر کرده است.

یوزباشی گفت: ما عملا نمی‌توانیم ویلاهایی زیادی که در سالیان گذشته ساخته شدند و دارای سکنه هستند را تخریب کنیم؛ در صورتی که اکثریت این ساخت و سازها حق و حقوق حاکمیت را نداده‌اند و ما هم نمی‌توانیم آنها را تخریب کنیم و شهرستان به نوعی مجبور است که به آنها امکانات و خدمات بدهد.

وی عنوان کرد: باید قوای قضائیه و مقننه ورود کنند تا ساخت و سازهایی که نمی‌توانیم از لحاظ قانونی تخریب کنیم به کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها ارجاع شوند و جریمه شوند تا هزینه‌هایی که به شهرستان تحمیل می‌شود بخشی از آن جبران شود.

*تصاحب هکتارها زمین در شهرستان دماوند توسط ارگان‌های دولتی/ امروز جوانان ما فاقد زمین برای ساخت مسکن هستند/ دادستانی هرچه سریع‌تر در این زمینه ورود کند

عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند گفت: در شهرستان دماوند به سبب خوش آب و هوا بودن و نزدیکی به شهر تهران و ارزش افزوده زمین، بسیاری از زمین‌ها را از دست داده‌ایم، حدود ۳ هکتار از زمین ۲۷ هکتاری در زیر جاده تهران فیروزکوه را گرفته‌اند اما دادستانی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال ورود نمی‌کنند.

یوزباشی بیان کرد: حدود 4 هکتار زمین دیگر هم در نبش خیابان شهدا بوده است که تصاحب شده است، چرا باید ارگان‌ها و نهادهای بیرون از شهرستان هکتارها زمین را تصاحب کنند اما جوانان ما فاقد زمین برای ساخت مسکن باشند.

وی افزود: ضرورت دارد دادستانی محترم هرچه سریع‌تر در این زمینه ورود کند زیرا رسیدگی به این مهم از عهده شوراها خارج است، همچنین برای رفع مشکلات شهرستان دماوند باید اختلافات مسئولان شهرستانی کنار گذاشته و به یک وحدت و انسجام در بین مسئولین برای خدمت به مردم برسیم.

گزارش خبری از مصطفی شرافت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا