بخشدار مرکزی دماوند خبر داد؛

تخصیص ۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۳ پروژه عمرانی در روستاهای مراء، جابان و گرمابسرد/ پروژه بلوار مراء امسال به پایان رسیده است

بخشدار مرکزی دماوند از تخصیص ۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۳ پروژه عمرانی در روستاهای مراء، جابان و گرمابسرد خبر داد و گفت: پروژه بلوار مراء امسال به پایان رسیده است.

اسماعیل سلیمانی در گفت‌وگو  با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند  در خصوص پروژه‌های عمرانی بخشداری اظهار داشت: سه پروژه عمرانی در سه روستای بخش مرکزی تقریبا به اتمام رسیده‌اند و منتظر هستیم که در یکی از مناسبت‌ها افتتاح شوند.

وی افزود: پروژه اول مربوط به بلوار روستای مراء است که با اعتباری بیش از 3 میلیارد تومان ازمحل تامین اعتبار دهیاری انجام شده و دارای طول تقریبی 1000 متر می‌باشد.

بخشدار مرکزی دماوند گفت: پروژه بلوار مراء در سال 99 آغاز شده و امسال به پایان رسیده است، مساحت آن 14 هزار متر مربع و شامل 4000 متر جدول کشی می‌باشد همچنین 10 هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته است.

سلیمانی ادامه داد: پروژه دوم مربوط به روستای جابان است که شامل آسفالت و جدول گذاری خیابان‌های باهنر، زرین و یخچال است که مساحت آن 9000 مترمربع آسفالت به طول 1600 مترمربع می‌باشد و طول جدول کشی نیز تقریبا 1500 متر است.

وی تصریح کرد: اعتبار این پروژه بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که در سال 1400 شروع شد و اکنون به اتمام رسیده است.

بخشدار مرکزی دماوند اضافه کرد: پروژه روستای گرمابسرد نیز شامل آسفالت 5 کوچه، همچنین زیرسازی و جدول گذاری به مساحت 6000 مترمربع شامل 800 متر طول جدول کشی است و مبلغ اعتبار آن از محل درآمد دهیاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان می‌باشد.

سلیمانی در خصوص وضعیت صدور احکام دهیاری‌ها گفت: این موضوع در تمامی شوراها مصوب و به بخشداری ارسال شده است و در جلسه هیات تطبیق نیز مطرح شد، همچنین جهت اخذ استعلام فنی و حراستی و گزینشی به فرمانداری ارسال شده و به محض اینکه فرمانداری نتیجه را اعلام کند نسبت به صدور حکم دهیاران اقدام می‌کنیم.

*تهیه نمک و تجهیز ماشین آلات زمستانی روستاهای بخش مرکزی دماوند

وی در خصوص طرح های زمستانه نیز عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما با دهیاران برای تهیه نمک و تجهیز ماشین آلات زمستانی هماهنگی به عمل آمد، همچنین با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هماهنگ شد تا نمک مورد نیاز در اختیار دهیاران قرار گیرد تا در زمان بارش برف کمک حال راهداری باشند.

بخشدار مرکزی دماوند در خصوص وضعیت سوخت در روستاها افزود: 45 روستا در این بخش وجود دارد که از این تعداد، گازرسانی 14 روستا در گذشته انجام نشده بود اما در حال حاضر گازرسانی روستاهای ذره در، هاشمک، رودافشان، یدره و گرمابسرد اجرا شده است.

سلیمانی ادامه داد: اغلب مشترکان انشعابات و اشتراک خود را دریافت کرده و از این نعمت بهره‌مند شده‌اند، اگر افرادی تا کنون موفق به اخذ انشعاب نشده اند شرکت گاز با ناحیه نفت برای سوخت هماهنگ می‌کند و مشکلی دراین باره نیست.

*حفاری شبکه اصلی گازرسانی در ۱۰ روستای بخش مرکزی دماوند در حال انجام است

وی تصریح کرد: در روستاهای تنگه، بولان، وردانه، دوآب، کهنک، یهر، لی‌پشت، مومج، دهنار و هویر حفاری شبکه اصلی در حال انجام است و گازرسانی هنوز به صورت نصب انشعاب صورت نگرفته اما مشکل خاصی ندارند و با ناحیه نفت هماهنگ می‌کنند، از آنجا که گاز وصل نشده است نسبت به واگذاری سوخت به اهالی این روستاها نیز هماهنگی می‌شود و مشکل  خاصی نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا