تجلیل از ۲۱ هنرمند فعال شهرستان دماوند به‌ مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

۲۱ نفر از هنرمندان فعال شهرستان دماوند به‌ مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، به‌ مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز تاسیس سازمان بسیج هنرمندان از ۲۱ نفر هنرمندان فعال شهرستان دماوند در زمینه‌های تئاتر، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات، فیلم، عکس و … در سالن اجتماعات فرهنگسرای کوثر شهر دماوند تقدیر شدند.

در این مراسم سرهنگ نجفی فرمانده سپاه شهرستان دماوند، عبدالله بیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، محمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند و حسین ناصری مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان دماوند حضور داشتند.

عبدالله بیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند‌ در ابن مراسم اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در این سال‌ها سعی کرده از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای حمایت از انجمن ها به ویژه انجمن های نمایشی استفاده کند که در سفر اخیر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد، حمایت هایی نیز صورت گرفت.

وی افزود: همچنین در خصوص اختصاص زمینی برای اجرای تعذیه نیز در این سال‌ها پیگیری های لازم صورت گرفت و البته امیدی به تحقق آن نداشتیم ولی با پیگیری های مجدد و حمایت مسئولان به ویژه امام جمعه شهرستان، زمینی به نام ساخت تخت تعذیه و تکریم شهدای گمنام به میزان ۹هزار متر محقق شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند‌ گفت: امید است دیگر پروژه های شهرستان نیز با تامین اعتبار لازم به نتیجه برسد و دیگر انجمن ها نیز شرایط مناسب برای معرفی آثار خود داشته باشند.

عبدالله بیگی بیان کرد: گرچه عمدتا خواسته ها و مطالبات دیده می شود و تلاش ها نادیده ولی قطعا پیگیر مطالبات هنرمندان و فرهیختگان هستیم و آنان نیز با علاقه و همتی که دارند پای کار هستند‌.

سرهنگ نجفی، فرمانده سپاه شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: پرتاب موشک به سمت اسرائیل علاوه بر اینکه قدرت ایران را به رخ جهانیان نشان داد بلکه قدرت نمایی اسلام در مقابل کفر را نیز شاهد بودیم.

وی افزود: زمانی در داخل کشورمان قدرت نه گفتن به آمریکا ممکن نبود و جرات مخالفت وجود نداشت اما امروز تمام هیمنه استکبار از بین رفته است و این نشان از اقدام ارزشمند ایران دارد که امید است اقتدار ایران حفظ شود و به آرمان بلند خود دست یابیم.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت: امروز شاهد هستیم رگه های اسلام ناب در تمامی کره زمین گسترده شده و ریشه دوانده است و این مهم را انسان های آزاده خوب می فهمند و بدانید آنچه از اسلام و شیعه در دنیا باقی است، کشور ایران است و امروز بسیاری از کشورها ایران را الگو قرار می‌دهند.

نجفی تصریح کرد: دشمن همراه تلاش کرده واقعیت ها را وارونه جلو کند و حقایق را بپوشاند و دروغ پراکنی کند و یا تحریف کند؛ این در حالی است که امروز شیعه بزرگ ترین و قدرتمند ترین زمان خود را طی می‌کند و حتی از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه نیز قدرتمند تر است و این مهم را تاریخ نشان می‌دهد و این یک افتخار است.

وی ادامه داد: بر خلاف کسانی که مظلوم کشی میکنند، ایران پایگاه نظامی اسرائیل را هدف قرار داد نه مردم آن را و این اوج عزت اسلام و ایران است.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت: دشمن با ابزار هنر در تلاش جهت تضعیف اهداف کشور و رسیدن به اهداف خود است و هنر امروز گستره بازتری دارد و بیشترین استفاده هنر را از رسانه می برد و در دل رسانه به موضوعات هنری می پردازد.

نجفی ادامه داد: نقش بسیج این است که جهت درست باوری به این هنر بدهد و می توان با یک حرکت درست در عرصه هنر باورهای درست را در مخاطب ایجاد کرد.

وی بیان کرد: کار هنرمندان کار ارزشمند و موثری است و اگر در مسیر درست انجام شود، قطعا تاثیرگذاری مطلوبی خواهد داشت؛ حال که برای هنر زمان می گذارید بهتر از جهت دهید تا موثرتر باشد.

در این آیین تجلیل از نسرین هادی، حمید رحیم متولی، ایمان جنبشی، رضا همتی، علیرضا مجدم، ملیکا اقبالی، حسین کرداری، محمد بابا علیان، ماهان غلامی، آرمین غلامی، علی نورمحمدی، محمداسماعیل حسینعلیان، محمدرضا محمدی، آرش روشن، سمانه سادات نوری، محمد جواد حاج آخوندی، سجاد راد، عباس چارانی، سید محمد حسین مشرف، علی امجدی مسلمان و میثم محمدی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به‌ عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا