تجلیل از هنرمندان شهرستان دماوند به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج/ نادری: هنرمندان موسیقی دماوند اکنون با تولید آثار حرفه‌ای قابل رقابت در سطح کشوری و استانی جايگاه دارند

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج از ۳۰ هنرمند دماوندی با حضور مسئولان در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای کوثر تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، در این مراسم حسین نادری رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، روح‌الله امان رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند، حسین ناصری مسئول بسیج هنرمندان شهرستان دماوند، غلامرضا عبدالله بیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، محمدی رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

نادری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران با اشاره به فرهنگ و باور بسیجی اظهار داشت: نادری، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان تهران با اشاره به فرهنگ و باور بسیجی گفت: امام خمینی بنیانگذار بسیج بود البته بسیج در کشورهای دیگر نیز وجود دارد اما نام‌های دیگری دارند.

وی افزود: همه هنرمندان رشته‌های مختلف در کشور نقش آفرین هستند و در مناسبت‌های مختلف نمایش‌ها و آثار ارزشمندی را تولید می‌کنند که این آثار اغلب بین المللی هستند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران بیان کرد: در هفته دفاع مقدس آثار هنری به همت هنرمندان در حوزه دفاع مقدس خلق شد که این اقدامات نشان از نقش آفرین بودن آنها در انقلاب و دفاع مقدس دارد.

نادری ادامه داد: هنرمندان همچنین در عرصه ادبیات و شعر و داستان و تئاتر در جشنواره سودای عشق بسیج در سطح کشوری و استانی که در حال برگزاری است، به گونه دیگری نقش آفرینی کردند.

وی گفت: در حوزه موسیقی شاهد آثار بسیار پرمحتوا و باکیفیت در دماوند هستیم، در گذشته به موسیقی دماوند چندان اهمیت داده نمی‌شد اما اکنون شاهد آثار حرفه‌ای قابل رقابت در سطح کشوری و استانی هستیم.

*انجمن هنرهای نمایشی 20 برنامه در مدارس شهرستان دماوند اجرا داشته است

غلامرضا عبدالله‌بیگی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: در سنوات گذشته با اختصاص منابع مالی به انجمن‌های فرهنگی و هنری در طول سال چند برنامه به تناسب توسط انجمن‌ها به صورت متمرکز اجرا می‌شدند.

وی افزود: در سال‌های اخیر اختصاص‌های متمرکز دیگر به شکل گذشته نیست و تصور اولیه ما این بود که انجمن‌های خود جوش کمتر شده‌اند اما خوشبختانه اکنون شاهد هستیم که انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری و اعضا به صورت خودجوش در طول سال برنامه‌های ارزشمندی را اجرا می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت: انجمن هنرهای تجسمی طی چند ماه گذشته سه برنامه قابل ملاحظه در سطح شهرستان و تهران برگزار کرده است، انجمن هنرهای نمایشی روز گذشته 20 اجرا در مدارس مختلف اجرا کرده‌اند همچنین انجمن ادبی حضور مستمر در برنامه‌های مختلف سطح شهرستان داشته است.

عبدالله بیگی ادامه داد: این حضور ارزشمند و موثر و ارائه برنامه نشان می‌دهد که این هنرمندان وابسته به مبالغ مالی ما نبودند بلکه به صورت خودجوش و کاملا بسیجی و به صورت هیات‌های ورزشی حضور دارند و مشارکت دارند، آنها مجموعه فرهنگی را از آن خود دانسته و مجتمع‌های فرهنگی را خانه‌های خود می‌دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا