رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند:

تاکنون 800 فقره انشعاب به طول 13 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در دماوند انجام شده است/ با اصلاح و بازسازی انشعابات 5 لیتر بر ثانیه آب ذخیره کرده‌ایم

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند با بیان اینکه تاکنون 800 فقره انشعاب به طول 13 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در دماوند انجام شده است، گفت: با اصلاح و بازسازی انشعابات 5 لیتر بر ثانیه آب ذخیره کرده‌ایم.

مسعود هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود اظهار داشت: اردیبهشت امسال حدود 31 لیتر بر ثانیه کاهش دبی آب نسبت به اسفند را شاهد شده‌ایم، مقرر بود 90 لیتر آب اضافه کنیم اما تصور نمی‌شد یک چاه با عمق 200 متری که بیش از 30 سال قدمت دارد ناگهان خشک شود و این موجب شد به جای حفظ دبی موجود آن را هم از دست دادیم.

 وی افزود: مقرر شد تا 60 لیتر را از طریق حفر چاه‌ها و مابقی از طریق اصلاح و بازسازی احیا کنیم که تا حدودی با اصلاح و بازسازی موفق شدیم از هدررفت آب جلوگیری کنیم.

*31 لیتر کاهش دبی آب با خشک شدن یکی از چاه‌های منطقه دماوند

هادی‌زاده افزود: یک چاه دارای 21 لیتر بر ثانیه آب داشته که این رقم به 7 لیتر کاهش یافته و اکنون آن را هم از دست داده‌ایم یعنی 21 لیتر از یک چاه از دست داده‌ایم. مجموعا از 58 لیتر آب که با حفر چاه‌ها به دست آورده بودیم 31 لیتر کاهش دبی داشته‌ایم که از مقدار اولیه هم کمتر است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند ادامه داد: تلاش می‌کنیم این وضعیت را حفظ کنیم هرچند متاسفانه مصرف آب در شهر دماوند مخصوصا در ویلاها چندان رعایت نمی‌شود لذا از مشترکان تقاضا می‌کنیم که الگوی مصرف آب را رعایت کنند.

*نصب پمپ و تانکر از الزامات آئین نامه مقررات ملی  ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها است

هادی‌زاده تصریح کرد: نصب پمپ و تانکر از الزامات آب و فاضلاب است و طبق آئین نامه مقررات ملی حتما ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها نسبت به نصب پمپ اقدام کنند و آتش نشانی‌ها ذخیره آب داشته باشند.

وی عنوان داشت: از سال گذشته تاکنون 800 فقره انشعاب به طول 13 کیلومتر اصلاح و بازسازی شده است که از این محل 5 لیتر بر ثانیه آب ذخیره کرده‌ایم.

*اردیبهشت‌ماه امسال 352 لیتر تولید آی در شهرستان دماوند داشتیم

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند گفت: سال گذشته تا اسفندماه 372 لیتر آب تولید شد و اردیبهشت امسال 352 لیتر تولید داشتیم که نشان دهنده 20 لیتر کاهش دبی است در صورتی که 420 لیتر افزایش ظرفیت ما بوده است.

*متاسفانه یکی از چاه‌های منطقه دماوند به ظرفیت 21 لیتر خشک شده است

وی اظهار داشت: با حفر چاه 60 لیتر افزایش ظرفیت آب داشته‌ایم اما متاسفانه یکی از چاه‌ها به ظرفیت 21 لیتر خشک شده است یعنی به جای اینکه افزایش تولید داشته باشیم مجددا شاهد کاهش تولید آب شده‌ایم و چیزی جبران نشده است.

هادی‌زاده افزود: این کاهش‌ها را در برخی نقاط دماوند از طریق اصلاح و بازسازی جبران کردیم و 5 لیتر آب در دماوند ذخیره کردیم که در گیلاوند نیز همینگونه است، در محله قاضی و محله درویش نیز در صورت اتمام انشعابات تا انتهای خرداد تا 15 لیتر هدررفت آب پیش بینی شده است.

*در مناطق مسکونی گیلاوند و دماوند 8 دستگاه فشارشکن نصب کرده‌ایم/ با نصب فشارشکن مشکل کم آبی برطرف شده است

وی ادامه داد: در منطقه گیلاوند و دماوند 8 دستگاه فشارشکن نصب کرده‌ایم که موجب تعدیل فشار آب و کمتر شدن مصرف و هدررفت آب می‌شود، با نصب فشارشکن مشکل کم آبی برخی از خیابان‌ها مانند بهاران و مهک برطرف شده است.

*با قطع لوله آب چشمه‌اعلا منطقه احمدآباد دچار  مشکل قطعی آب شده است/ در حال حاضر 100 لیتر از طریق چاه‌ها به ظرفیت آب اضافه کرده‌ایم

هادی‌زاده تصریح کرد: لوله چشمه اعلا قطع شده است و 15 تا 20 لیتر از آب چشمه اعلا را از دست داده‌ایم که موجب شده مناطق احمدآباد دچار مشکل شوند و ظرفیتی در این نقطه نداریم.

وی عنوان داشت: در حال حاضر 100 لیتر از طریق چاه‌ها به ظرفیت آب اضافه کرده‌ایم که مستمر نبوده است، علیرغم تمام تلاش‌ها علاوه بر کاهش دبی چاه‌ها یک چاه دیگر و چشمه اعلا را از دست داده‌ایم.

*خشکسالی‌های چند ساله موجب کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و خشک شدن چاه‌ها شده است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند گفت: خشکسالی‌های چند ساله موجب کاهش سطح آبهای زیرزمینی و خشک شدن چاه‌ها شده است.

وی اظهار داشت: برخی از شهروندان فضای سبز را با آب شرب آبیاری می‌کنند همچنین خیابان را با آب شرب شستشو می‌کنند و معترضند که آب ندارند.

هادی‌زاده افزود: کم آبی در کل کشور وجود دارد حتی در مازندران کشاورزان نمی‌توانند کشاورزی کنند، یکی از مشکلات دماوند این است که تمام منابع تامین آب فقط شامل آبهای زیرزمینی هستند و آب سطحی نداریم.

وی ادامه داد: امید است با کمک مسئولان از چشمه اعلا آب تامین کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا