رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند:

تاکنون موردی از طاعون نشخوارکنندگان در حیات وحش شهرستان دماوند مشاهده نشده است/ امسال بیش از 10 مورد شکار غیرقانونی در شهرستان دماوند انجام شده است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند بیان اينکه تاکنون موردی از طاعون نشخوارکنندگان در حیات وحش شهرستان دماوند مشاهده نشده است، گفت: امسال بیش از 10 مورد شکار غیرقانونی در شهرستان دماوند انجام شده است.

محمد فریدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: امسال تاکنون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش مناطق تار و هویر و کوه سفید شهرستان دماوند مشاهده نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه پاییز فصل شروع شکار و صید است و ما مجوزی صادر نکرده‌ایم از همه شهروندان درخواست می‌کنیم بدون مجوز اقدام به صید شکار نکنند و اگر کسی چنین تخلفی را مشاهده کرد به محیط زیست گزارش بدهد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر مجوز شکار صادر نکرده ایم و تنها دو یا سه مورد مجوز به افراد خاصی برای دفع آفات گراز داده‌ایم زیرا گرازها به کشاورزان و باغداران خسارت وارد کرده و به عنوان حیوانات زیان‌کار محسوب می‌شوند.

فریدی ادامه داد: این افراد خاص مورد اعتماد محیط زیست هستند و برگه مجوز دفع آفات گراز به همراه خود دارند و به نیروی انتظامی و فرمانداری اعلام شده‌اند که آن هم در حد دو یا سه نقطه در حیات وحش شهرستان می‌باشد.

وی تصریح کرد: امسال بیش از 10 مورد شکار غیرقانونی در شهرستان دماوند انجام شده است که شامل 3 مورد شکار پرنده، یک مورد صید ماهی و 10 شکار بزرگ می‌باشند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرما به زودی مسیر راه دریاچه تار را می‌بندیم و احتمال دارد در آبان‌ماه این راه بسته شود، محیط بانی در زمستان نیز فعال است.

فریدی گفت: رفت و آمدها به دریاچه تار به صورت پیاده است و تا اوایل آبان ماه مسیر مربوطه بسته می‌شود.

*ورود فاضلاب به رودخانه تاررود از معضلات جدی زیستی محیطی است/ باید شهر دماوند مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شود

وی در خصوص فاضلاب وارد شده به رودخانه تاررود اظهار کرد: متخلفان شناسایی شده و پرونده‌هایی از واحدهای خدماتی، رستوران، کارواش، واحدهای صنعتی تشکیل شده است اما مساله اصلی این است که باید شهر مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شود تا از این طریق مشکل حل شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: آبفا و دیگر مسئولان برای ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب تلاش می‌کنند، زمین مورد نیاز تخصیص داده شده و در برخی نقاط شبکه در حال ایجاد است.

*تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات زیست محیطی معدن سرهار دماوند/ تشکیل 3 پرونده برای معادن متخلف در شهرستان دماوند

فریدی ادامه داد: در خصوص مشکلات زیست محیطی معدن سرهار نیز پرونده قضایی تشکیل شده و علیه آن اعلام جرم شده که در دستگاه قضا در دست بررسی است زیرا به عنوان صنعت آلاینده جرایم زیست محیطی به آن تعلق گرفته است که بابت آلایندگی آن دستگاه قضایی اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: در سطح شهرستان دماوند 3 پرونده برای معادن متخلف تشکیل شده و پرونده ها در جریان هستند که برخی نیز به علت تخریب و آلودگی زیست محیطی است، دستگاه قضا در خصوص این پرونده ها و نیز توقف فعالیت معدن سرهار تصمیم‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا