معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند:

تامین زیرساخت‌های ارتباطی مدارس دماوند در اولویت کاری مخابرات باشد/ رصد وضعیت بهداشتی مدارس با حضور نماینده بهداشت دماوند بسیار حائز اهمیت است

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: تامین زیرساخت‌های ارتباطی مدارس شهرستان دماوند در اولویت کاری مخابرات باشد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند از وسعت جغرافیایی بالایی در استان تهران برخوردار است و از این حیث توزیع امکانات و اموزش نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به کمبودهای حوزه مخابرات و اینترنت در دماوند، افزود: اگر مدرسه ای با کمبود خط ثابت و اینترنت روبرو است اعلام شوند، از مسیرهای مختلف می‌توان مدارس را مجهز به اینترنت در شرایط بحران کرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: دانش آموزان باید از امکانات حوزه آموزش مجازی برخوردار باشند و رسیدن به این مهم نیازمند تعامل و همکاری متولیان در شهر و روستا است.

جهانشاهی ادامه داد: در برخی کشورهای توسعه یافته بر وزارت اموزش و پرورش تاکید و تمرکز بسیاری شده است، هر قدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، به نتایج بهتری دست پیدا می‌کنیم و می‌توانیم موجب توسعه کشور و ارتقا در حوزه های مختلف شویم.

وی تصریح کرد: کمک به آموزش و پرورش، کمک به خانواده، جامعه، فرزندان و کشورمان به شمار می‌رود، این یاری رساندن می‌تواند در زمینه‌های بهداشتی، آموزشی، امکانات و تجهیزات و… باشد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: اگر در شهر و روستا افراد در مدارس حاضر می‌شوند حتما باید یک نماینده از شبکه بهداشت نیز در مدرسه حضور یابد و با توجه به تخصص خود بر بهداشت مدارس نظارت کنند تا مانع از بحران در شرایط کرونا شویم.

جهانشاهی گفت: در یکی از استان‌ها 39 دانش‌آموز به کرونا مبتلا شده‌اند و این موضوع برای ما بسیار مهم است، باید تصمیمات لازم در این زمینه با حضور متخصصان و مسئولان شهرستان دماوند اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: باید تا پایان شهریور در ارزیابی‌های شبکه بهداشت و جلسه کمیته مقابله با کرونا در شهرستان تصمیمات لازم اتخاذ شود تا در صورت نیاز آموزش‌ها غیرحضوری شوند، هر چه پیش می‌رویم شرایط در پاییز به علت شیوع آنفلوآنزا ممکن است خطرناک‌تر شود.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند افزود: بیشترین فراوانی دانش آموزان در مقطع ابتدایی هستند و تعداد آنها به 10 هزار و 300 نفر در شهرستان دماوند می‌رسد، اهمیت آموزش حضوری در این مقطع بیشتر از دیگر مقاطع است و باید در این رابطه جوانب مختلف و نیز جوانب اقتصادی خانواده‌ها را بررسی و ارزیابی کرد.

جهانشاهی عنوان کرد: اگر قرار است سرویس مدارس فعال شوند باید محدود باشند، این شیوه از آموزش نباید استمرار داشته باشد و هفته ای یک بار امتحان کتبی نیز ممکن است ایجاد خطر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا