فرماندار شهرستان دماوند:

بیش از 88 درصد از مصوبات کمیته برنامه‌ریزی دماوند اجرایی شده است/ حل مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی شماره 2 دماوند/ هیچ مجوزی از سوی دستگاه‌های اجرایی بدون هماهنگی شورای کمیته برنامه‌ریزی دماوند صادر نخواهد شد

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه بیش از 88 درصد از مصوبات کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان در سال 97 اجرایی شده است، گفت: هیچ مجوزی از سوی دستگاه‌های اجرایی بدون هماهنگی شورای کمیته برنامه‌ریزی دماوند صادر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در نشست بررسی مصوبات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند در سال 97 در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: علیرغم اینکه برخی از دستگاه‌ها از برنامه‌ها عقب هستند، اما حدود 46 مصوبه داشتیم و اقدامات خوب و مؤثری انجام شده است.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در چند ماه گذشته اعلام کرد که شهرستان دماوند بیش از 88 درصد از مصوباتش را اجرایی کرده است، اما به نظر می‌رسد این رقم بیش از مقدار مذکور باشد و هفت یا هشت درصد از مصوبات باقی مانده باشد که این مقدار نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود.

*بیش از 88 درصد از مصوبات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند اجرایی شده است/  فقط 8 درصد از مصوبات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند باقی ماند

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه تقارن این موضوع با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر است، گفت: سعی کردیم پروژه‌های باقی مانده را به این ایام برسانیم و در نمایشگاه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر اقدامات انجام شده کمیته برنامه‌ریزی به نمایش گذاشته خواهد شد.

صفری ادامه داد: شهرستان دماوند با اجرای این پروژه‌ها از لحاظ گردشگری، اشتغال، آب و کشاورزی تحول بسیار خوبی را شاهد شده که در یک کنفرانس مطبوعاتی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز فعالیت من در این فرمانداری شرح عملکرد به مردم ارائه می‌شود و مردم از اقدامات انجام شده آگاه خواهند شد.

*کسب رتبه‌ اول استانی و کشوری شهرستان دماوند در برخورد ساخت و سازهای غیرمجاز

وی تصریح کرد: علیرغم مشکلات در زمینه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، این شهرستان در استان و کشور جزء رتبه‌های اول در نحوه جلوگیری از این نوع ساخت و سازها است.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: مهم‌ترین مصوبه در کمیته برنامه‌ریزی استان تهران، پروژه فاضلاب کشی و گردشگری در شهرستان دماوند بوده است و در دستگاه‌های دولتی نهادینه کردیم که به سرمایه‌گذاران گردشگری زمین دهند تا نقاط گردشگری شهری را به 30 نقطه و نقاط گردشگری روستایی را به 60 نقطه برسانیم و این امر مهم اجرایی خواهد شد.

*حل مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی شماره 2 دماوند و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران بخش صنعت/ شهرستان دماوند در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در رتبه‌های اول استان تهران قرار دارد

صفری افزود: اتمام عملیات شهرک صنعتی شماره 2 دماوند از دیگر اقدامات مهم می‌باشد که در حال واگذاری زمین است، این موضوع چندین سال معلق مانده بود و مشکلات زیرساختی آن حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از پروژه‌ها همچون اشتغال اقدامات خوبی انجام شد و این شهرستان در پرداخت تسهیلات اشتغال جزء رتبه‌های اول در استان تهران قرار داریم، گفت: یکی دیگر از مصوبات کمیته برنامه‌ریزی استان تهران در زمینه گردشگری است که در این راستا بسیاری از بوم گردی‌ها افتتاح شده‌اند و در روستاها به 20 بومگردی افزایش خواهند یافت.

*هیچ مجوزی از سوی دستگاه‌های اجرایی بدون هماهنگی شورای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند صادر نخواهد شد/ پروژه‌های ناتمام شامل مدارس، مرکز فنی و حرفه‌ای، مسکن مهر و راهداری در دماوند به علت مشکلات بالا دستی است/ منافع شهرستانی نسبت به استانی و کشوری ارجحیت دارد/ منافع شهرستانی نسبت به استانی و کشوری ارجعیت دارد

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص اینکه پروژه‌های ناتمام شامل مدارس، مرکز فنی و حرفه‌ای، مسکن مهر و راهداری هستند و به نظر می‌رسد به علت مشکلات بالا دستی است، گفت: در شهرستان دماوند مشکل خاصی وجود ندارد اما وقتی در سطح کشور مشکل اقتصادی پیش می‌آید از بالا به پایین سرایت می‌کند لذا باید مدیریت و تدبیر کرده و پروژه‌ها را جمع‌بندی کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی بدون هماهنگی شورای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند اجازه صدور هیچگونه مجوزی را نخواهند داشت و منافع شهرستانی نسبت به استانی و کشوری ارجعیت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا