بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان دماوند/ طاولی: ۳۰ تا ۳۵ درصد از مدارس دماوند فرسوده هستند

صبح روز سه‌شنبه، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سطح شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، این مانور سراسری به صورت پایلوت در مدرسه شیخ فضل الله نوری شهر آبسرد با حضور جمعی از مسئولان و دستگاه‌های امدادی و خدماتی به اجرا در آمد.

در این مراسم طاولی رئیس اداره‌ آموزش و پروش دماوند، طاهری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، نورمحمدی دبیر ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند، سروان صفری‌پور جانشین فرمانده سپاه شهرستان دماوند، جانعلی‌زاده شهرداری آبسرد به همراه اعضای شورای شهر آبسرد، سروان شاه‌آبادی رئیس کلانتری ۱۳ شهر آبسرد، زینعلی‌زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج آبسرد، گلبازی رئیس اداره آب و فاضلاب شهر آبسرد و … حضور داشتند.

در این مانور دانش‌آموزان دماوندی چگونگی پناه‌گیری سریع و صحیح هنگام وقوع زلزله را تمرین کردند.

این مانور شبیه‌سازی شرایط بحرانی به‌منظور مقابله و مواجهه با حوادث و بلایا به‌ویژه زلزله در تمامی مکان‌ها از جمله مدارس است.

سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند در حاشیه این مانور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: طبق روال هرساله مانور زلزله در دماوند برگزار میشود که امسال به صورت پایلوت در مدرسه راهنمایی پسرانه آبسرد در حال برگزاری است.

وی افزود: در این مانورها نحوه پناهگیری دانش‌آموزان و خروج اضطراری آنها از مدرسه است که اگر خروج اضطراری را به صورت استاندارد انجام دهند میتوانند جان خود را تا ٨۰ درصد تضمین کنند و به منطقه امن بروند که هدف اصلی ما این است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند گفت: به تبع این هدف، مدارس شهرستان دماوند در رودهن و بخش های مرکزی و دیگر نقاط همزمان با مدرسه‌ای که به صورت پایلوت در حال اجرای مانور است، توسط مدیران دیگر مدارس در حال اجراست.

طاهری تصریح کرد: در طول سال به منظور اینکه دانش آموزان خودامدادی را بیاموزند برنامه های ۲۲ ساعته آموزشی و طرح دادرس رادر مدارس داریم و به دانش آموزان یاد میدهیم که حداقل این آموزش‌ها به درد خودشان و خانواده هایشان می‌خورد.

زهرا طاولی، رئیس اداره آموزش و پروش دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: دماوند از شهرهای باقدمت است و شاهد پراکندگی مدارس در سطح این شهرستان هستیم اما تقریبا ۳۰ تا ۳۵ درصد از مدارس فرسوده هستند و قدمت بالای ۴۰ سال دارند.

*۳۰ تا ۳۵ درصد از مدارس دماوند فرسوده هستند/ در راستای ایمن‌سازی و بهسازی مدارس با فرسوده در دماوند جدی‌تر باید عمل شود

وی افزود: علیرغم تلاش‌های اداره نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و خیرین لازم است در راستای ایمن سازی مدارس و بهسازی آنها جدی‌تر عمل شود.

رئیس اداره آموزش و پروش دماوند بیان داشت: مانور زلزله به همت سازمان‌های مختلف و شهرداریها و شوراها و مسئولان مدرسه شیخ فضل‌الله نوری برگزار شد.

وی گفت: این مانور برای دانش آموزان و مسئولان شهر یک میدان عملیاتی جدی در راستای راستی آزمایی و تجزیه و تحلیل آنچه که بعد از مانور باید انجام شود، می‌باشد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا