بعضی اشعار مداحان مناسبتی با محرم ندارد

alaediniامام جمعه دماوند گفت: بعضی اشعار در مراسم عزاداری،‌ متناسب با فرهنگ اسلامی نیست و مناسبتی با محرم ندارد.

به گزارش تارود، حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علاء الدینی عصر امروز در نشست هم‌ اندیشی هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند که در فرهنگسرای کوثر شهر دماوند برگزار شد، اظهار کرد: وحدت و هماهنگی در تمام برنامه‌ها حرف نخست را می‌زند و این موضوع را در شعارها و محتوای مراسم‌ محرم باید به عنوان گام نخست در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی همیشه در این زمینه پیشگام بوده‌اند، افزود: سوز و عشق خاصی بین هیئت‌های مذهبی وجود دارد و این مراکز مهم دینی از ماه‌ها قبل خود را برای ورود به ماه محرم آماده می‌کنند؛ فضاسازی حسینیه‌ها، دعوت از مداح و سخنران و رفع کردن مشکلات و نقاط ضعف سال گذشته از جمله این موارد است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه اعضای هیئت‌ امنا انسان‌های فرهیخته‌ای هستند، تصریح کرد: آنها عاشق اهل بیت (ع) هستند که خیلی از نقص‌ها و زیرساخت‌ها را برای برگزاری بهتر مراسم‌ محرم برطرف می‌کنند؛ خیلی از حسینیه‌ها از غنای کافی برخوردار نیستند و از جهت صوت مشکلاتی دارند که توسط هیئت امنا جبران می‌شود.

علاءالدینی با بیان اینکه در مطالب زیادی آمده که هر کسی برای خداوند گام بردارد، خداوند زندگی وی را سامان می‌دهد، بیان کرد: همچنین خداوند متعال، محبوبیت چنین افرادی را بین جوامع مختلف بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم که مدال نوکری امام حسین (ع) را بر گردن آویخته‌ایم و آن مدال این است که وقتی از دنیا رفتیم، بگوییم در اعلامیه ما عبارت «خادم‌ الحسین (ع)» را بنویسند و این لقبی است که حضرت جبرائیل (ع) برای خود انتخاب کرده بود.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه نشست‌های متعددی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند داشتیم، گفت: بسیاری از مسائل را آسیب‌شناسی کردیم و اولویت‌هایی که باید در ما‌ه‌های محرم و صفر وجود داشته باشد را مورد بررسی قرار دادیم که مهم‌ترین آنها ایجاد وحدت بین مسلمانان است.

علاءالدینی با بیان اینکه در شهرستانی زندگی می‌کنیم که اهل تسنن نیز زندگی می‌کنند، افزود: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که ما نه‌تنها نباید وحدت جامعه را خدشه‌دار کنیم، بلکه باید در جهت تحکیم وحدت جامعه در ماه محرم گام برداریم؛ بحث‌های چالشی نیاز نیست از منبرهای محرم بازگو شود و این مسائل می‌تواند در نشست‌های خصوصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از همشهری‌های ما از اهل تسنن افاغنه هستند، تصریح کرد: افتخار می‌کنیم در کشوری حضور داریم که با مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری، ساحل امنی برای آنها با وجود حرمت‌شکنی‌ گروه‌ها فراهم شده است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه توجه به نوجوانان و جوانان موضوع بسیار مهمی در ماه محرم است که باید به آن پرداخته شود، بیان کرد: هیئت‌های امنا باید در این زمینه جهت‌دهی و راهنمایی کنند، چراکه بعضی از آنها اشعاری را در مراسم‌ به کار می‌برند که متناسب با فرهنگ اسلامی نیست و مناسبتی با محرم ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا