رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند:

برگزاری 26 برنامه فرهنگی و ورزشی در دماوند به‌مناسبت هفته تربیت بدنی/ کرونا بیش از 17 میلیارد تومان به جامعه ورزشی شهرستان دماوند خسارت وارد کرده است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از برگزاری 26 برنامه فرهنگی و ورزشی در این شهرستان به‌مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد.

رضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند با بیان اینکه از 26 مهرماه تا دوم آبان‌ماه هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است، اظهار داشت: به همین مناسبت برنامه‌های فرهنگی ورزشی طبق روال هر سال در طول هفته برگزار خواهد شد، اما امسال به علت شیوع کرونا اجرای برخی از رشته‌ها همچون کشتی، شنا و بدنسازی محدود و تحت‌الشعاع قرار گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از رشته‌های ورزشی ممنوع و برخی دیگر بدون تماشاچی برگزار می‌شوند، مسابقات نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و مانع از ازدحام جمعیت شویم، همچنین همایش‌های خانوادگی به علت کرونا برگزار نمی‌شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند گفت: امسال 26 برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی برگزار خواهند شد و اغلب شامل مسابقات دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و ورزش‌های در فضای باز هستند.

مقدم ادامه داد: ورزش‌های همگانی به طور مجازی برگزار می‌شوند و رشته‌های فضای باز همچون ماهیگری،‌ کمیته کار با دستگاه، کمیته داژبال، یوگا، کوهنوردی و… که انفرادی‌اند در حال برگزاری هستند.

وی تصریح کرد: رشته‌هایی که نیاز به تماشاچی دارند و فعالیت ورزش‌های پر برخورد همچون جودو، کشتی، رزمی و کنک‌فو ممنوع هستند و هیچ فعالیت و برنامه‌ای در این زمینه نمی‌توانیم داشته باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند عنوان کرد: روز سه شنبه رژه اتومبیل‌رانی و موتورسواری با همکاری نیروی انتظامی در سطح شهر برگزار خواهد شد، این برنامه یک حرکت نمادین به مناسبت روز نیروی انتظامی و هفته ناجا نیز خواهد بود.

مقدم عنوان کرد: مسابقات تنیس روی میز، دارت، ژیمناستیک و رشته‌هایی که ممنوعیت و مشکلی از حیث کرونا ندارند، در حال برگزاری هستند.

وی ادامه دد: تلاش بر این است که در برگزاری برنامه‌های هفته تربیت بدنی کسی دچار ویروس کرونا نشود از این رو برنامه‌های با تعداد محدود و کیفیت بالا برگزار خواهند شد.

مقدم در خصوص تعطیلی باشگاه و مراکز ورزشی که تعطیل شده‌اند، گفت: تمام استخرهای سرپوشیده در کل کشور تعطیل و فعالیتشان ممنوع است،‌ خانه کشتی و رشته‌های پربرخورد همچنین باشگاه‌های بدنسازی در بیشتر ماه‌های سال تعطیل هستند و اخیرا نیز تا دوم آبان‌ماه تعطیل اعلام شده‌اند.

*باشگاه‌های بدنسازی با محدودیت‌های کرونا بسیار متضرر شده‌اند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند تصریح کرد: باشگاه‌های بدنسازی با توجه به اینکه بخش خصوصی هستند در این قضیه بسیار متضرر شده‌اند.

مقدم بیان کرد: در حال حاضر بیش از 17 میلیارد تومان به جامعه ورزشی شهرستان دماوند خسارت وارد شده‌ است، زیرا اغلب باشگاه‌ها، استخرها و اماکن ورزشی خصوصی هستند که ماهانه مبلغی تحت عنوان اجاره اماکن ورزشی به حساب خزانه دولت واریز می‌کردیم.

*بازسازی و تعمیرات سالن تیراندازی دماوند در دستور کار است

وی در مورد باشگاه‌های ورزشی فرسوده و بهترین زمان انجام تعمیرات بیان کرد: سالن تیراندازی فرسوده شده است و قصد انجام بازسازی و تعمیرات آن را داریم،‌ سالن ولیعصر نیز در زمان تعطیلی خط کشی شد و سالن مدنی نیز تعمیر شده است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند عنوان کرد: تعطیلی‌های ایام کرونا بهترین فرصت برای انجام تعمیرات در سالن‌های فرسوده بود و تا جایی که اعتبارات اجازه داد تعمیرات و بازسازی‌ها انجام شد.

مقدم با بیان اینکه 39 هیات ورزشی در سطح شهرستان دماوند وجود دارد، اظهار کرد: کرونا ورزش را تعطیل کرد و این حوزه بیشترین آسیب را از کرونا دید زیرا بخش‌های خصوص 8 ماه تعطیل هستند و مربیان تقریبا بیکار شده‌اند و از سویی هزینه‌ها را نیز باید مدنظر داشت.

*شهرستان دماوند در حوزه ورزش کمبودهای فراوانی دارد/ خبری از اعطای تسهیلات به باشگاه‌ها نیست

وی گفت: کمبودهای شهرستان دماوند در حوزه ورزش از جمله کمبود باشگاه‌ها، زمین چمن، وسایل ورزشی و غیره بسیار زیاد بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند بیان کرد: برای وام ۱۶ میلیون تومانی هم اقدام کرده‌ایم ولی هنوز دریافتی نداشتیم.

مقدم تصریح کرد: این وام را دولت وعده داده بود که به باشگاه‌هایی که در ایام کرونا تعطیل شده‌اند و ضرر کردند پرداخت کند ولی متاسفانه هنوز دریافت نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا