فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج دماوند:

برگزاری ۴۰ برنامه محوری به مناسبت هفته دفاع مقدس در دماوند/ تهیه و توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی و لوازم‌التحریر به نیت شهدای دماوند

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند از برگزاری ۴۰ برنامه محوری به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد  و گفت: ۴۰۰ بسته معیشتی و لوازم‌التحریر به نیت شهدای شهرستان دماوند تهیه و توزیع می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، سرهنگ روح‌الله عرب در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه در ۸ سال جنگ تحمیلی بیش از ۲۰۰ هزار شهید داشته‌ایم، اظهار داشت: امسال مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس را بدون شهدای گران‌قدر از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کنیم.

وی گفت: امسال در ایام ماه محرم پویشی با عنوان ما ملت امام حسینیم و ما ملت شهادتیم راه اندازی شد؛ تلاقی این ایام با هفته دفاع مقدس حاکی از موضوعات و مسائلی است که در فرهنگ و سنن ما نهفته و عجین شده و آن نیز برگرفته از فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دماوند با اشاره به ویژه برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام گفت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری باید برای دفاع مقدس ارزش قائل شویم و ارج نهیم تا دست‌خوش تحریف نشود، افراد و جریان‌هایی هستند که ارزش‌های دفاع مقدس را کم‌رنگ کنند تا فرهنگ ایستادگی و مقاومت مقابل استکبار به فراموشی سپرده شود.

عرب با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۴۰ برنامه شاخص پیش بینی شده است و برگزاری رژه خودرویی و موتوری و در این هفته تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با محوریت ۷ منطقه، اجرای برنامه هر سنگر یک مسجد، راه‌اندازی حسینیه مجازی، برگزاری مسابقات ورزشی و رایانه ای، برپایی نمایشگاه شهدا در برخی از حوزه های مقاومت را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع لوازم التحریر و بسته های معیشتی در بین نیازمندان به نیت ۴۰۰ شهید شهرستان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برنامه نجوا با شهدا، برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی، برپایی نمادین کاروان مقاومت در سطح شهرستان، فضاسازی شهرها با محوریت معرفی شهدا و رزمندگان شهرستان، مقاله نویسی در سطح مدارس، رنگ آمیزی قبور شهدا توسط بسیجیان دانش آموز، مانور فرهنگی با موضوع سبک زندگی شهدا، راه اندازی کارگاه تولید ماسک با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا، مشاوره حقوقی رایگان در حوزه های مقاومت، برگزاری همایش زنان عاشورایی، دیدار با رزمندگان و جانبازان، برگزاری مسابقات نقاشی توسط دانش آموزان، تجلیل از نویسندگان کتاب دفاع مقدس، و… از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

این مقام مسئول با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا آرمان ها و ارزش های انقلاب و دین مبین اسلام حفظ و ماندگار باشد، بیان داشت: امسال در حالی چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را جشن می گیریم که شهدای گرانقدری همچون سردار حاج قاسم سلیمانی تقدیم این انقلاب کرده ایم که جا دارد یاد و خاطره آنان را نیز گرامی بداریم.

سرهنگ عرب با اشاره به پیام ارزشمند سردار حاج قاسم سیلمانی که ما ملت شهادت و ملت امام حسین(ع) هستیم، گفت: اکنون با توجه به فرهنگی که از مکتب عاشورا و کربلا آموخته ایم باید استقامت و ایستادگی خود را سرلوحه کار قرار دهیم و میراث دار و پرچمدار شهدا باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج دماوند با اشاره به پیش بینی ۴۰ برنامه محوری، افزود: بنابر فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس برگ زرینی بر آرمان های انقلاب و اسلام است و لازم است بیش از پیش این ایام را ارج نهیم تا دست‌خوش تحریف و فراموشی نشود.

سرهنگ عرب گفت: افراد و جریان هایی هستند که ارزش‌های دفاع مقدس را کمرنگ می کنند و غبار فراموشی بر فرهنگ ایستادگی و مقاومت این ملت در مقابل استکبار جهانی می پاشند و باید اهداف شوم دشمن را بشناسیم و هوشیار باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سطح شهرستان دماوند با هماهنگی گروه‌های مقاومت و فرماندهان بسیج برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم؛ این برنامه ها با هدف تدوین معارف، آرمان ها و ترویج فرهنگ ارزش ها و دستاوردهای حماسه دفاع مقدس در چهلمین سالگرد مقاومت، ایثار، جهاد، خودباوری و پیروزی ملت ایران، پیش بینی شده که به صورت خاص و مدام برگزار می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا