برگزاری یادواره ۴۰ شهید پاسدار شهرستان دماوند در شهر کیلان + تصاویر

هفتمین یادواره ۴۰ شهید پاسدار شهرستان دماوند امشب همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور جمعی از مسئولان و آحاد مختلف در حسینیه سیدالشهدا (ع) شهر کیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این مراسم، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، فخاری استاندار تهران، سردار مسجدی سفیر سابق ایران در عراق و مشاور عالی فرمانده سپاه قدس، ائمه جمعه دماوند، آبسرد و رودهن، سردار شیخی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، سرهنگ نجفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند، بخشداران و شهرداران، مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان دماوند، بسیجیان، پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، پاسداران و … حضور داشتند.

سخنرانی استاندار تهران و سردار مسجدی، مداحی حاج محمدرضا بذری و اجرای گروه سرود دانش‌آموزی ثامن الحجج دماوند از برنامه‌های این یادواره شهدا بود.

*شهدا و خانواده معظم آنان، افتخارات ملت ایران هستند/ شهید سلیمانی، فرماندهی بود که برای امنیت سرزمینش تکه تکه شد و جان خود را فدا کرد

سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در این مراسم با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: خرمشهر بعد از 578 روز یعنی 19 ماه که در اشغال دشمن بعثی بود به دست توانای رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه، ارتش و بسیج آزاد شد.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس، نقطه عطف و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: عملیات بیت‌المقدس صحنه نبرد و تاریخ جنگ تحمیلی را دگرگون کرد و از نظر سیاسی و نظامی بسیار باعث تحول در سرنوشت جنگ شد و بعد از آزادسازی خرمشهر بود که همه سراسیمه در پشتیبانی از صدام، برای اینکه جنگ را متوقف کنند، دنبال صدور قطعنامه بودند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: زمانی که عملیات رزمندگان ایرانی، یکی پس از دیگری با پیروزی‌های بزرگ انجام شد و در رأس آن، عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود، دشمن متوجه شد که شکست قطعی و روند جنگ دگرگون شده است.

مسجدی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس سرنوشت جنگ را تغییر داد، تصریح کرد: در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قریب به 6 هزار شهید گلگون کفن از جوانان غیور و برومند این سرزمین را تقدیم کردیم که تعدادی از آنان متعلق به شهرستان دماوند هستند.

وی بیان کرد: شهدا و خانواده معظم آنان، افتخارات ملت ایران هستند و خون‌های پاک شهداست که امنیت را برای این سرزمین بزرگ و ایران متمدن و اسلامی ایجاد کرد؛ شهدای زمان دفاع مقدس دست متجاوز را قطع کردند و در تداوم آن شهدای مدافع حرم بودند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به شهید دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمنان هم سردار سلیمانی را به عنوان یک سرباز قهرمان و پاسدار وطن دوست و مردم دوست ستایش کردند؛ شهید سلیمانی، فرماندهی بود که برای امنیت سرزمینش تکه تکه شد و جان خود را فدا کرد.

مسجدی افزود: حاج قاسم سلیمانی، فرمانده دل‌های مردم ایران و دنیاست و ابوالمهدی المهندس، حاج قاسم عراقی است؛ شهید سلیمانی با کمک همرزمان خود یک قدرت بزرگ و نیروی عظیم بازدارنده مردمی همچون دوران دفاع مقدس ایجاد کرد؛ در کنار نیروهای مسلح سوری و عراقی، نیروهای مردمی را سازماندهی کرد و یک نیروی بسیار پرتوان همچون حشد الشعبی قهرمان، فاطمیون و حیدریون به وجود آورد.

وی گفت: داعش در آن زمان، سه استان را به طور کامل و پنج استان را در مناطق وسیعی از عراق تصرف کرده بودند و نزدیک کربلا و نجف شده بود، اما شهدای مدافع حرم و مجاهدین و در رأس آن شهید سلیمانی، صحنه نبرد را علیه تروریست‌ها تغییر داد.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: داعش به دنبال این بود که عراق را فتح کند، سوریه را بگیرد و جنگ اصلی را علیه ایران آغاز کند؛ سردار سلیمانی عمق استراتژیک دشمن را می‌شناخت و به جای اینکه در مرزها منتظر قدرت‌نمایی داعش باشد، دشمن را در عمق استراتژیک دنبال کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا