برگزاری کارگروه تدوین مقابله با زلزله احتمالی تهران در آبعلی

کارگروه تدوین مقابله با زلزله احتمالی تهران که در پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر در پیست آبعلی با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در حاشیه کارگروه تدوین مقابله با زلزله احتمالی تهران که در پایگاه امداد جاده‌ای هلال‌احمر در پیست آبعلی برگزار شد اظهار کرد: یکی از تکالیف برنامه 5 ساله جمعیت هلال‌احمر، تدوین برنامه آمادگی برای پاسخگویی به زلزله تهران است.

وی افزود: شاید مهمترین محور تدوین این برنامه تجسم صفر تا صد این حادثه با سناریوهای مختلف است که مقدمات این مهم فراهم شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: برنامه به گونه‌ای تدوین شده که استان‌های معین و پیشتاز، اقلام، امکانات و تجهیزات، تیم‌های تجسسی و تخصصی و همه پتانسیل کشور برای پاسخگویی به زلزله فرضی تهران آماده باشند.

سلیمی عنوان کرد: کل برنامه این هفته با اهداف ارتقای آمادگی، ارتقای توان لجستیکی و ارتقای آمادگی پاسخگویی تنظیم شده است، از آنجا که سناریوها مختلف است نمی‌توان درصدی برای پیش‌بینی آمادگی ارائه داد.

وی ادامه داد: میزان آمادگی در وضعیت خوب است و نگران کننده نیست، اما قطعاً نیاز به ارتقا دارد و باید در این راستا تلاش کرد، تدوین این برنامه نیز در راستای هدف ارتقای آمادگی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: برای اسکان آسیب دیدگان قطعاً لوازم موردنیاز دپو شده است و در بدترین شرایط اسکان یک میلیون نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم، بنابراین در آن شرایط مطمئناً کسری خواهیم داشت که با تدوین این برنامه، جمعیت استان تهران و سازمان خود را ملزم می‌داند که به ارقام پیش‌بینی شده برای اسکان اضطراری یک میلیون نفر برسد و نهایتاً 250 هزار نفر مصدوم فرضی برسد.

سلیمی تصریح کرد: فرض بر این است که طی 5 سناریویی که پیش بینی شده بدترین حالت اسکان یک میلیون نفر در تهران و فراهم کردن تغذیه، بهداشت، تجهیزات و نیروی انسانی برای این تعداد زلزله زده باشد.

وی در خصوص نیروی انسانی و پایگاه‌های امدادی در زمان بحران افزود: این موضوع نیز تابع سناریو است و پروتکل از تیم‌های عملیاتی در محله شروع می‌شود تا ستاد کل که فرماندهی پایگاه‌های پشتیبانی، شهرستان‌های معین، استان‌های معین و پیشتاز را شامل می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شاید 5 هزار تیم عملیاتی موردنیاز اعلام شود که این باز بدترین شرایط است، اما در شرایط نرمال قطعاً تیم‌های موجود بیشتر از تعداد تیم‌هایی کنونی هست.

سلیمی ادامه داد: در کل کشور در شرایط اجرای طرح‌ها 1400 پایگاه و در شرایط عادی 590 پایگاه فعالند، 60 هزار نفر نیروی انسانی ساماندهی شده‌اند و روزانه 6 هزار نفر در پایگاه‌ها به صورت 24 ساعته تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا