برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرستان دماوند/ مدیرکل دفتر امور امنیتی انتظامی استانداری تهران: رمز پیروزی انقلاب اسلامی توکل بر خدا و ارتباط عمیق مسئولان با نسل جوان انقلابی است

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور امنیتی انتظامی استانداری تهران با بیان اینکه نقش جوانان در مدیریت و مسئولیت‌های جامعه مثبت و مثمر ثمر خواهد بود، گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی توکل بر خدا و ارتباط عمیق مسئولان با نسل جوان انقلابی است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  همایش جهاد تبیین در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در شهرستان دماوند شد.

این همایش در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور علی قشقایی مشاور استاندار و مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران،رضا طاهر خانی، فرماندار شهرستان دماوند، اعضای شورای تامین شهرستان،شهرداران،دهیاران،اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، نیروهای بسیجی و جهادی و مربیان آموزشی و پرورشی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در سه نوبت با گروه های مختلف برگزار گردید.

علی قشقایی، مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور امنیتی انتظامی استانداری تهران در این همایش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: نقش جوانان در مدیریت و مسئولیت‌های جامعه قطعا مثبت و مثمر ثمر خواهد بود و در هر مقامی که باشد نقش تربیت در آن موثر می‌باشد.

وی افزود: باید بین نهضت جهاد تبیین و موضوع جوانان ارتباط دقیقی پیدا کرد چرا که جهاد تبیین مهمترین استراتژی نظام طی چند ماهه اخیر و ماه‌های آینده برای حفظ مهمترین سرمایه نظام یعنی نسل جوان است لذا نقش و اهمیت جوانان در تاریخ باید بررسی شود.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور امنیتی انتظامی استانداری تهران با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم جهاد تبیین و بیان شبهات برای جوان امروز است، گفت: دین زدگی و ضعف‌هایی که امروز در جامعه و جوانان حس می‌کنیم به علت این است که تربیت جوانان ما اسلامی نبوده است.

قشقایی بیان کرد: باید بررسی که روش تربیتی ما در جامعه و کودکان و نوجوانان با روش تربیتی محمد امین تا چه حد سنخیت دارد و سپس توقع و برآوردمان از جوانان برای قبول مسئولیت در فضای اجرایی و زندگی را برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم رابطه تربیتی خود با انسان‌ها را از بدو تولد شروع می‌کند و باید اولین کلمات ارتباط گیری کودک با نام محمد امین باشد، مهربانی و لطف محمد امین در جان کودک از لحظه تولد نقش می‌بندد.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور امنیتی انتظامی استانداری تهران اضافه کرد: پیامبر خدا سلام کردن را آخر عمرش یاد داد، به کودکان سلام می‌کرد و حتی با کودکان بازی می‌کرد،‌ در خصوص مسائل شرعی دیگر همچون تذکر در مورد رعایت حجاب بهترین روش‌ها را به کار می‌بست.

قشقایی گفت: جوانی که محمد امین را تنها پناهگاه خود از دوران بدو تولد و کودکی و جوانی بداند امروز دچار دین زدگی و خودکشی و پوچی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان باید وارد صحنه شود، عنوان کرد: اگر امروز جوانی در جامعه وجود دارد که از دین و اسلام و انقلاب بدش می‌آید مشکل از اسلام نیست بلکه ما و شما در مقام و مسئولیت‌های مختلف به دلیل روش تربیت نادرست مقصر هستیم.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور امنیتی انتظامی استانداری تهران افزود: امروز جوانان نسبت به نظام و دین دچار شبهه شده‌اند و به علت عملکرد ما در مقام اجرایی و اینکه مسئولان را نماد دین دیده است، دین زده شده اند. این مشکلات ناشی از اسلام نیست بلکه به علت عملکرد نادرست ما بی توجهی به روش تربیتی اسلامی است.

قشقایی بیان کرد: اگر مدیر اجرایی پاسخگویی شدیم نسل جوان با ما ارتباط می‌گیرد لذا باید برای پاسخگویی به سوالات و شبهات آنها وقت بگذاریم. بسیاری ازمشکلات کشور با این اقدام و شناسایی ظرفیت‌های جوانان رفع خواهند شد.

وی تصریح کرد: در زمان آغاز شیوع کرونا که مردم حاضر نبودند به میت خودشان دست بزنند، یک جریان جوان و مومن و انقلابی وارد صحنه شد و این بار را برداشت و هیچ ساختار دیگری در کشور این کار را نمی‌کند.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور امنیتی انتظامی استانداری تهران اضافه کرد: در مردم داری که پایه اصلی مشروعیت و مقبولیت نظام است مسئول در جمهوری اسلامی باید تمام قامت دست بوس مردم و خدمتگذار آنان باشد.

قشقایی گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی توکل بر خدا و ارتباط عمیق مسئولان با مردم و مخصوصا نسل جوان انقلابی است و اگر این مسیر را درست رفتیم به اهداف متعالی رسیده‌ایم.

*جهاد تبیین یعنی ورود در میدان جنگ روایت‌ها/ تهاجم ترکیبی دشمن با جهاد تبیین خنثی می شود

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند در این همایش اظهار کرد: جهاد تبیین در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری است و همه مسئولان باید خود را ملزم به اجرای آن بدانند.جهاد تبیین به معنای ورود در جنگ روایت ها است و کارجهادی و تشکیلاتی امروز توسط نیروهای انقلابی،همان مسئله جهاد تبیین است.

وی عنوان نمود: هرکدام از مدیران به عنوان یک وظیفه شرعی و انقلابی باید با منطق قوی نسبت به شبهات و ابهامات مطرح شده در ذهن جوانان با منطق قوی و رعایت اخلاق پاسخگو بوده و باید حقایق گام دوم انقلاب را برای مردم روشن کنند.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان با اشاره به اینکه تهاجم ترکیبی دشمن با جهاد تبیین خنثی می شود گفت: باید با تبیین دستاورد های انقلاب در مقابله به حرکت دشمن بپردازیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا