برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی اعضای قرارگاه مدیریت مصرف آب در شهر کیلان

اولین جلسه هم اندیشی همیاران قرارگاه مدیریت مصرف آب همزمان با دهه مبارک فجر با حضور امام جماعت، نماینده شهردار، فرمانده پایگاه بسیج حضرت امام باقرالعلوم، رییس شورای شهر، مسئولان اداره آموزش و پرورش و مدارس شهر کیلان، مدیر عامل و مدیران ستادی آبفای شرق استان تهران و مدیر آبفای کیلان در امور بهره‌برداری آبفای این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مسعودی امام جماعت شهر کیلان ضمن قدردانی از خدمات ارزنده مجموعه آبفای شرق در راستای آبرسانی به شهروندان اظهار داشت: در آیه سی‌ام سوره انبیا مسئله آب با ایمان مومنان گره خورده است و این امر نشان‌دهنده آن است که از نظر پروردگار عالم توجه به آب و صرفه‌جویی در مصرف آن چقدر اهمیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مصرف آب در ایران دو برابر مصرف در دنیا است افزود: از تمامی ظرفیت‌ها در مساجد، مدارس و خانواده‌ها باید برای انتقال پیام صرفه‌جویی در مصرف آب استفاده شود.

فرمانده پایگاه بسیج حضرت امام باقرالعلوم کیلان در ادامه ضمن استقبال از اجرای طرح‌های صرفه‌جویی در مصرف آب برای همکاری‌های فی‌مابین با شرکت آبفای شرق قول مساعد داد.

رییس شورای شهر کیلان نیز ابراز داشت: در راستای اجرای طرح هایی همچون صدور قوانین بهره‌گیری استخر‌ها از دستگاه تصفیه آب بجای استفاده از آب شرب، عدم صدور مجوز برای استفاده از آب آشامیدنی در ساخت و سازها و جداسازی چاه‌های آب و اجرای لوله‌کشی مختص کشاورزی می‌توانیم در راستای مدیریت مصرف آب قدم‌های موثری برداریم.

نماینده شهردار کیلان هم در ادامه این جلسه به حفاری چاه‌ها با مشارکت آبفا و  اعمال جریمه برای استفاده کنندگان از چاه‌های غیر‌مجاز آب اشاره نموده و تصریح کرد: باید در این خصوص ترتیبی اتخاذ شده و از سوی آبفا قوانینی صادر شود تا با متخلفان برخورد جدی بشود.

رحمت‌الله محمدی مدیرعامل شرکت آبفای شرق استان تهران نیز در ادامه و پس از استماع نقطه نظرات مسئولان ادارات شهر کیلان با اشاره به تشکیل سه قرارگاه تامین، توزیع و مصرف در آبفای استان تهران و شرکت‌های زیرمجموعه آن افزود: در بخش تامین و توزیع آب اقدامات موثری از جمله احداث مخازن، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و حفر چاه‌های جدید در راستای حفظ منابع موجود از سوی آبفای شرق صورت گرفته و در حال اجرا می‌باشد، ولی در بخش مدیریت مصرف می‌طلبد تا همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در یک حرکت جهادی نسبت به توصیه به رعایت الگوی مصرف بهینه آب توسط شهروندان اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اولویت در حال حاضر بیشتر بر مدیریت مصرف است و هر فردی با ۱۰ درصد کاهش در مصرف آب می‌تواند شرکت آبفا را در مدیریت تامین و توزیع آب و گذر از تابستان سال ۱۴۰۳ یاری نماید.

محمدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه‌های آبفا در برخورد با مشترکان پر مصرف و استفاده‌کنندگان از انشعابات غیر‌مجاز آب گفت: شرکت آبفا ضمن برخورد با مشترکین پر‌مصرف در مرحله اول اخطار، در مرحله دوم قطع موقت و در مرحله سوم محدودیت تامین آب را در برنامه کاری خود دارد.

در پایان این نشست، عضویت افراد حاضر در جلسه در قرارگاه مدیریت مصرف آب از سوی مدیرعامل آبفای شرق با اهدای  لوح ابلاغ شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا