برگزاری آئین عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در 200 هیئت مذهبی دماوند/ هیئت‌ها مراقب شکل‌گیری عقاید غلط مذهبی باشند

meyasm karimaee (1)رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به آمادگی کامل 200 هیئت مذهبی جهت برپایی عزاداری در ماه‌های محرم و صفر، گفت:  از مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند خواستاریم  با دعوت از سخنرانان و ذاکران برجسته در مناسبت‌ها بهره گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم کریمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: هر ساله در آستانه مناسبت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به اعزام مبلغ به مناطق مختلف می‌کند که بیشترین اعزام در ایام ماه مبارک رمضان، ماه‌های محرم و صفر و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌باشد.

وی از اعزام حدود 60 نفر مبلغ بومی و اعزامی از قم در ماه‌های محرم و صفر به مساجد و حسینیه‌ها در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان دماوند خبر داد و تصریح کرد: با اشاره به روحانی محور بودن برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر، در تلاشیم مناطقی که تقاضای روحانی دارند مبلغان به آن نقاط جهت تبلیغات دینی اعزام شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند هدف از اعزام روحانی به روستاها و مساجد را ارتقای فرهنگ دینی، تبیین و تشریح مسائل دینی و مذهبی عنوان کرد و افزود: بیان احکام و مسائل شرعی و امر به معروف و نهی از منکر به صورت ویژه توسط مبلغان انجام می‌شود.

 کریمانی با بیان اینکه مبلغان و روحانیون با حضور خود در هیئت‌ها و حسینیه‌ها، نسبت به تبلیغ دین اسلام و گسترش معارف اهل بیت (ع) و تبیین هدف قیام عاشورا اقدام خواهند کرد، تاکید کرد: ماه محرم و صفر فرصتی بسیار مناسب است تا شناخت از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهداف ایشان در بین آحاد جامعه ترویج یابد.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، تبلیغ پیام قرآن و علوم قرآنی، برگزاری جلسات شناخت تاریخ صد اسلام و عبرت‌های عاشورا، آموزش احکام دین، برگزاری جلسات دعا، شرح احادیث معصومین (ع) و غیره از دیگر فعالیت‌های مبلغان اعزامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: همچنین حدود ۲۰۰ هیئت مذهبی آمادگی کامل را جهت برگزاری برنامه‌های عزاداری و فرهنگی در ماه‌های محرم و صفر و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان دماوند  خواهند داشت.

کریمانی عنوان کرد: در پنج روز دهه اول محرم، برنامه‌های مذهبی و عزاداری از ساعت ۱۹ آغاز و تا ۲۲ شب در تمامی مساجد و حسینیه‌های شهرستان دماوند برگزار خواهد شد و از شب پنجم به بعد با حضور دسته‌های زنجیرزنی در سطح شهرستان، عزاداری علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها در محلات و خیابان‌های سطح شهر نیز ادامه خواهد داشت.

*هیئت‌ها مراقب باشند در ذهن مخاطبان عقاید غلط مذهبی شکل نگیرد

وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و جلسات هماهنگی برای هیئت‌های مذهبی و اعضای هیئت امناء در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) شهر رودهن گفت: مساجد و هیئت‌ها یکی از بهترین جایگاه‌های فرهنگ سازی و مروج فرهنگ دینی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند افزود: همچنین باید سعی شود مساجد و هیئت‌های مذهبی به بهترین نحو مروج فرهنگ اصیل اسلامی باشند و مخاطب ارتباط خوبی در رابطه با این موضوع بگیرد تا هیئت و فرهنگ مذهبی به سمت رشد و تعالی حرکت کند.

کریمانی خاطرنشان کرد: البته تهدیدهایی هم در راستای ضربه رساندن به این فرهنگ‌‎سازی و ترویج فرهنگ دینی وجود دارد که در این زمینه هیئت‌های مذهبی باید توجه لازم را داشته باشند تا در ذهن مخاطبان عقاید غلط مذهبی شکل نگیرد.

وی افزود: اگر مراسم یک هیئت مذهبی همراه با سبک‌های عزاداری موهن، مطالب ترویجی غیر اصیل اسلامی و تحریفی و محتوای انحرافی برگزار گردد، می‌تواند در تخریب فرهنگ مذهبی اصیل اسلامی نقش داشته باشد که یکی از اهداف دشمنان اسلام پیاده‌سازی عقاید غلط مذهبی در این زمینه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند تاکید کرد: از مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند خواستاریم با دعوت از سخنرانان و ذاکران برجسته در برگزاری این مناسبت‌ها، برنامه‌های خوبی را جهت احیای شعائر حسینی (ع) در مساجد و هیئت‌های مذهبی ارائه دهند.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. به امید خدا از اسراف وچشم وهم چشمی دورشده ودر راستای راه سالار شهیدان به فکرمحتاجان ابرومند نیز باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا