برپایی نمایشگاه و فروشگاه محصولات کشاورزی و صنایع دستی در شهرستان دماوند

نمایشگاه و فروشگاه محصولات کشاورزی و صنایع دستی در شهرستان دماوند برپا شد.

رازقه غلامرضایی رئیس اداره ترویج و آموزش بهره‌برداران اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: نمایشگاه و فروشگاه محصولات کشاورزی، صنایع دستی و … در محل مدیریت جهاد کشاورزی دماوند از ۲۴ لغایت ۲۸ مهرماه به‌مناسبت روز جهانی غذا و روز جهانی زن روستایی برپا شد.

وی افزود: روز جهانی زنان روستایی یک روز قبل از روز جهانی غذا در ۱۶ اکتبر تعیین شده است تا به این ترتیب بر جایگاه مهم زنان روستایی در تأمین غذای جمعیت کثیری از مردم کره زمین تأکید کند.

رئیس اداره ترویج و آموزش بهره‌برداران اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصريح کرد: طبق اعلام سازمان ملل، هدف از این روز پرداختن به «نقش و تأثیر زنان روستایی، خصوصاً زنان بومی، در بهبود وضع کشاورزی و توسعه روستایی، افزایش امنیت غذایی، و مبارزه با فقر روستاها» است.

غلامرضایی با بیان اینکه زنان روستایی یک‌چهارم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، گفت: در کشورهای در حال توسعه، زنان ۴۲ درصد نیروی کار کشاورزی را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: زنان و دختران روستایی به طرق مختلف نقشی فعال و بنیادین در پایداری، توسعه و سلامت زندگی روستایی و اقتصاد ملی و محلی دارند.

رئیس اداره ترویج و آموزش بهره‌برداران اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند عنوان کرد: بر همین اساس لازم است حتی به مناسبت چنین روزهایی، به زنان روستایی بیشتر توجه شود، تا هم هر روز شاهد کاهش تعداد آنان و ترک بدون بازگشت روستا توسط دختران جوان به بهانه کار و تحصیل نباشیم و هم سهم عظیم و مؤثر این زنان در گردش چرخ اقتصاد کشور و تولیدات بومی نادیده گرفته نشده و کاهش نیابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا