در نشست مدیر کل آبفای شرق استان تهران با فرماندار شهرستان دماوند مطرح شد؛

برنامه‌ریزی رفع تنش آبی با حفاری ۳ حلقه چاه در شهر دماوند احصاء شده است/ به‌دنبال دریافت بودجه لازم برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر دماوند هستیم/ اجرای تاکنون بیش از ۵۰ درصد خط انتقال فاضلاب شهر دماوند

مدیر عامل شرکت آبفای شرق استان تهران گفت: برنامه‌ریزی رفع تنش آبی با حفاری ۳ حلقه چاه در شهر دماوند احصاء شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رحمت‌الله محمدی مدیر عامل شرکت آبفای شرق استان تهران و هیات همراه با حضور در محل فرمانداری شهرستان دماوند با طاهرخانی فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

فرماندار شهرستان دماوند در این نشست برخی از مطالبات جدی شهرستان که می‌بایست در کوتاه مدت عملیات آن انجام شود، تاکید نمود.

مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست تسریع در پروژه‌های اجرای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه رودهن، آغاز پروژه احداث تصفیه خانه و طراحی و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر دماوند، ایجاد چهار حلقه چاه تا خردادماه و انتقال آب به مخازن برای تامین آب شرب شهر دماوند، انتقال شبکه آب شرب در مشاء و تیز آب برای تامین آب شهر دماوند، تسریع در اجرای پروژه مخزن آب شرب چشمه اعلاء، اصلاح شبکه فرسوده شهرهای دماوند و رودهن از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به دستور ریاست محترم جمهور و تاکید بر پیگیری اقدامات اظهار داشت: با توجه به حساسیت شهر دماوند در رابطه با امر آبرسانی به ویژه در فصل تابستان از هم اکنون بایستی برای تامین آب آشامیدنی برنامه ریزی های لازم از سوی آبفا به‌عمل آید.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی، ورودی سدها و منابع تامین آب آشامیدنی، باید اصلاح الگوی مصرف آب همچنان مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: بر این اساس از شهروندان تقاضا داریم نهایت همکاری با مجموعه آبفا را در این زمینه داشته باشند.

طاهرخانی تصریح کرد: با توجه به دانش و تجارب آقای قربانی و هماهنگی با حوزه‌های مختلف با کار جهادی همراه با پشتیبانی ستاد آبفای شرق استان تهران انتظار می رود در تابستان سال جاری مشکلی در امر آبرسانی نداشته باشیم.

محمدی مدیر عامل آبفای شرق استان تهران نیز در این مراسم با اعلام اینکه با توجه به شرایط جوی سال های اخیر با محدودیت تامین آب مواجه هستیم، با نهادینه سازی فرهنگ پیگیری، تامین نیاز آبی برای تابستان پیش‌رو با برنامه‌ریزی برای حفاری سه حلقه چاه در شهر دماوند احصاء شده است که منابع مالی آن نیز از محل تنش آبی تامین خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص احداث تصفیه خانه فاضلاب دماوند ابراز داشت: به دنبال دریافت بودجه لازم برای احداث آن هستیم که در صورت تامین منابع مالی لازم و خرید تجهیزات آن، تا پایان سال تکمیل می شود.

بنابر اعلام مدیرعامل آبفای شرق استان تهران تا کنون بیش از ۵۰ درصد خط انتقال فاضلاب شهر دماوند اجرا شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا