در نشست شورای آموزش و پرورش دماوند مطرح شد؛

برنامه‌ریزی برای تولید و علم و دانش برای تحقق شعار سال در دماوند/ مدارس دماوند به نام شهدا نامگذاری می‌شوند

نخستین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند‌ در سال ۱۴۰۳ به ریاست طاهرخانی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش در محل سالن جلسات شهید علی‌اصغر محمدی آموزش و پرورش دماوند برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تارود، همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام میرشریفی امام جمعه آبسرد، سرهنگ نجفی فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان دماوند، محمد فروتن دبیر شورا و مدیر آموزش و پرورش دماوند، حسین پور بخشدار مرکزی دماوند، شهرداران، اعضای شورای آموزش و پرورش دماوند و مدعوین حضور داشتند.

طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: موفقیت نسل‌های کنونی و آینده کشور در گرو اهتمام خستگی‌ناپذیر آموزگارانی است که با ایثار و فداکاری در جهت حفظ تقویت و انتقال علوم زمینه آموزش در نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را فراهم می‌آورند.

وی افزود: ترویج‌دهندگان دانش و بینش هر جامعه‌ای در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی اخلاقلی داشته باشد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به موضوع‌های مطرح شده در این نشست گفت: در این نشست، موضوع‌های جهش تولید علم و دانش با توجه به شعار سال و ورود انجمن اولیا و مربیان و خیرین در خصوص ارتقای علم و دانش و فضاهای آموزشی شهرستان دماوند مورد بررسی و برنامه‌ریزی آن در دستورکار آموزش و پرورش قرار گرفت تا طی سال بتوانیم در تحقق شعار سال گام‌های مثبتی برداریم.

طاهرخانی تصریح کرد: موضوع بعدی که در نشست امروز مطرح شد، اجرای طرح نور بود که در کشور آغاز شده و ما نیز قرار بر این است که جلسات توجیهی برای مدیران مدارس داشته باشیم و آنها نیز بتوانند نشست‌هایی با معلمان گرامی برگزار کنند تا برنامه‌های ارشادی برای دانش‌آموزان در طول سال اجرا شود.

وی بیان کرد: جهاد تبیین موضوع دیگری بود که در نشست امروز مطرح گردید که در این خصوص، هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش انجام شد تا دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمان‌های برنامه‌ریزی شده برای معلمان، مدیران مدارس و دانش‌آموزان طی برگزاری نشست‌هایی، تبیین شود.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به در پیش بودن روز بزرگداشت مقام معلم، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تقدیر از این عزیزان که تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان انقلاب و کشور بر عهده آنان است، انجام شد تا مراسم در شأن معلمان در شهرستان دماوند برگزار شود.

طاهرخانی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در این نشست مصوب شد، این بود که مدارس به نام شهدایی که در آن مدارس تحصیل یا در آن محلات زندگی کردند، با هماهنگی آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران نامگذاری شود و تمثال آن شهدای والامقام در معرض دید دانش‌آموزان قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا