امام جمعه شهرستان دماوند:

برخی از بقاع متبرکه در شهرستان دماوند نیاز به تعمیر و رسیدگی دارند/ وجود ۴۰ بقعه متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم در شهرستان دماوند/ خانواده زندانیان عمدتاً از اقشار بی‌بضاعت و نیاز به حمایت دارند

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه در شهرستان دماوند نیاز به تعمیر و رسیدگی دارند، گفت: ۴۰ بقعه متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم در شهرستان دماوند وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: روز جمعه بزرگداشت حضرت احمد بن موسی بن جعفر(ع) «شاهچراغ» علیه السلام، روز بزرگداشت حضرت صالح بن موسی کاظم علیه السلام و دهه اول ماه ذیقعده روزهای بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی افزود: هجرت امام رضا علیه السلام به ایران مکتب تشیع را در این منطقه از نظر کیفی و کمی ارتقا داد.

امام جمعه دماوند گفت: سخنرانی‌های امام رضا علیه السلام در مسجد مرو و مناظرات ایشان در مورد مسائل اعتقادی، مصداقی از جهاد تبیین بود که در اثر آن پیروان مکتب امامت، معرفت خود را بالا بردند.

فتاح دماوندی عنوان کرد: در زمان امام رضا علیه السلام شبکه وکالت گسترش پیدا کرد؛ شمال آفریقا تا جزیره العرب ایران-عراق، ماوراءالنهر مردم در امور دینی به شاگردان و نمایندگان امام مراجعه می‌کردند.

وی گفت: هجرت پربرکت امام رضا علیه السلام به ایران باعث شد که همزمان و پس از ایشان امامزادگان و بزرگان بسیاری از یاران و دوستان اهل بیت علیهم السلام به ایران آمدند و در سراسر کشور پخش شدند و کشور ایران را به پایگاه اهل بیت علیهم السلام تبدیل کردند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فارس و ایرانیان را خویشاوندان و پشتیبان خود می دانستند و فرمودند فارس عصبتنا اهل بیت و به ایرانی ها اعتماد داشتند، هر که از ایران اسلام آورد از قریش محسوب می‌شود، آنان برادران ما و خویشان پشتیبان ما هستند.

فتاح دماوندی گفت: امامزاده هاشم(ع) دماوند که با ۹ واسطه به امام حسن مجتبی علیه السلام می‌رسد، محل گرفتن حاجت از خدای متعال به مرکز کسب معنویت و صفای روح است.

وی بیان کرد: در زمان خلافت عباسی در قرن سوم در راه رسیدن به مرو و پیوستن به زیارت امام رضا علیه السلام امامزاده هاشم و دو برادرش حارث و هادی در منطقه دماوند به دست عمال حکومت عباسی به شهادت رسیدند . حسن بن یحیی ۱۴ فرزند داشت که سه فرزندش به سوی دماوند و برخی به سمت ورامین رفتند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: حارث و هادی در مشاء دماوند شهید و دفن شدند و اکنون به امامزادگان دو برادر معروف هستند و بارگاهی دارند.

وی تصریح کرد: امامزاده هاشم با مجروحیت فراوان از دست دشمنان فرار کرده و در گردنه معروف مشاء از شدت جراحت شهید شد و در همان مکان مدفون گردید.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: همه ما دوستداران اهل بیت نسبت به امامزادگان علاقمند و مسئول هستیم و باید که برای تکریم و تعظیم و زیارت و خدمت به آن بزرگواران قدم برداریم.

فتاح دماوندی گفت: برخی از بقاع متبرکه در شهرستان دماوند نیاز به تعمیر و رسیدگی دارند و از اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی توقع داریم نسبت به این امر مهم توجه داشته و اقدام لازم را انجام دهند.

وی گفت: امامزاده عبدالله و عبیدالله در جنب حسینیه محله درویش امامزاده عبدالله و خلیل الله در محله درویش دو بقعه متبرکه هستند که چند سال است نسبت به تعمیر آن کوتاهی شده است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: در روستاها و شهرهای مختلف شهرستان دماوند ۴۰ بقعه متبرکه مربوط به امامزادگان واجب التعظیم وجود دارد که سزاوار است برای استفاده از برکات آن بزرگواران در آن مکان های مقدس حضور پیدا کنیم.

فتاح دماوندی ادامه داد: از اداره اوقاف و میراث و دهیاران و شهرداران شهرستان دماوند و ادارات مربوطه تقاضا داریم با همکاری و جلب مشارکت مردمی نسبت به آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب و مرکز فرهنگی – اجتماعی و دینی اقدام کنند.

وی گفت: پنجم خرداد روز حمایت از خانواده زندانیان است؛ خانواده زندانیان نیاز به حمایت مردم دارند . آنها مقصر نیستند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: اگر شخص زندانی به دلیل خطا و اشتباه و یا جرمی به زندان افتاده است، خانواده و همسر و فرزندان او به پشتیبانی هایی نیاز دارند؛ هم پشتیبانی معیشتی و مالی و هم پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی.

فتاح دماوندی بیان کرد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان با اشراف دادستان محترم و معتمدین مسئول در این انجمن آماده دریافت کمک‌های مردم و نیکوکاران گرامی هستند.

وی گفت: خانواده زندانیان عمدتاً از اقشار بی بضاعت و دچار فقر مالی هستند و به حمایت نیاز دارند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: خانواده زندانیان بدون ارتکاب هیچ جرمی باید دوران سختی را سپری کنند و به آنها نباید تحقیرآمیز نگاه کرد؛ آنها گناهی نکرده‌اند.

فتاح دماوندی گفت: سفر ریاست محترم جمهوری به کشورهای مختلف در راستای هدف توسعه روابط سیاسی – اقتصادی و مبارزه با تحریم‌های ظالمانه آمریکا انجام می‌شود که برای کشور برکاتی دارد.

وی گفت: آیت الله رئیسی تاکنون به سازمان ملل و کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه، قطر، عمان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان، چین، سوریه و اندونزی سفر کرده است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: کشورهای پرجمعیت اسلامی، ظرفیت خوبی برای تعامل دو جانبه و سود دو طرفه دارند.

فتاح دماوندی گفت: ما باید از ظرفیت همسایگان و کشورهای اسلامی، برای نفی سیاست ایران هراسی آمریکا استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: آقای روحانی ۴۴ سفر خارجی، آقای احمدی نژاد ۱۱۷ سفر خارجی، آقای خاتمی ۲۲ سفر خارجی، آقای رفسنجانی ۱۴ سفر و رهبر انقلاب ۱۵ سفر در دوران ریاست جمهوری خود داشته‌اند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: در سفر آیت الله رئیسی به اندونزی ۱۱ سند همکاری امضا شد.

وی گفت: به نظر می رسد آیت الله رئیسی باید تلاش بیشتری برای توسعه روابط با کشورها و کم کردن اثر تحریم انجام دهد؛ البته تاکنون موفقیت‌های خوبی داشته است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که در سیاست خارجی باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت عمل نماییم.

*ما به توسعه روابط با کشورها نیاز داریم/ دولت سیزدهم بتواند برای مهار تورم و کاهش تحریم و اثرات آن گام های بلندی بردارد

فتاح دماوندی گفت: ما به توسعه روابط با کشورها نیاز داریم؛ اما نه با دیپلماسی التماسی؛ بلکه با دیپلماسی عزتمندانه.

وی گفت: نرمش قهرمانانه به معنای سازش ذلیلانه با دشمن قسم خورده نیست؛ ما در استکبارستیزی خود ثابت قدم هستیم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: نرمش قهرمانانه یعنی در دست گرفتن ابتکار عمل و نشان دادن مهارت دیپلماتیک و مانور هنرمندانه و استفاده از فرصت های سیاسی در جهت کسب منافع ملی برای ملت ایران.

وی گفت:  انشاالله با لطف و عنایت خدای متعال و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب، دولت سیزدهم بتواند برای مهار تورم و کاهش تحریم و اثرات آن گام های بلندی بردارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا