امام جمعه دماوند:

برای حفظ عفاف و حجاب در جامعه ایرانی به جهاد تبیین نیاز داریم/ وظیفه صدا و سیما و آموزش و پرورش درباره حفظ حجاب سنگین است/ لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبیینی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه برای حفظ عفاف و حجاب در جامعه ایرانی به جهاد تبیین نیاز داریم، گفت: وظیفه صدا و سیما و آموزش و پرورش درباره حفظ حجاب سنگین است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل می خواستند روابط صهیونیست‌ها با کشورهای عربی را عادی کنند و حلقه محاصره علیه ایران و سوریه را تنگ کنند، اما این روزها می بینیم که اعراب به جای تل آویو به سمت دمشق روی آورده‌اند.

وی افزود: امیدواریم همانطور که آمریکایی‌ها با سرافکندگی افغانستان را ترک کردند، خاک سوریه و عراق را هم ترک کنند و انشاالله آمریکا با منطقه خاورمیانه و اطراف ایران خداحافظی اجباری کند و گورشان را گم کنند.

امام جمعه دماوند گفت: اقتدار جبهه مقاومت مدیون خون شهدای مدافع حرم و شهیدان محافظ امنیت است؛ شهدا را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.

وی تصريح کرد: مقاومت هزینه دارد و تحمل و صبر می‌خواهد؛ در جبهه مقاومت باید جان و مال را فدا کرد اما نتیجه شیرین است نتیجه مقاومت سربلندی و عزت و استقلال است.

امام جمعه دماوند گفت: البته مسلمین علاوه بر مقاومت در عرصه نظامی باید در عرصه فرهنگی و اقتصادی هم مقاوم باشند و قوی بشوند.

فتاح دماوندی عنوان کرد: کشورهای شرقی و مسلمین جهان برای پایان دادن به سلطه غرب و مقابله با تک صدایی آمریکا باید در مبادلات تجاری خود به جای دلار و یورو و پوند از پول های خودشان استفاده کنند و این گونه مقاومت اقتصادی خود را بالا ببرند.

وی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد تجارت و واردات ایران با کشورهای همسایه است . استفاده از پول های منطقه ای در پیمانهای منطقه ای باعث شکست آقایی دلار خواهد شد.

امام جمعه دماوند گفت: استفاده از روش تهاتر و مبادله کالا به کالا و تجارت با کشورهایی مثل روسیه، چین و عراق و جبران کمبود کالاهای اساسی کشور راه دیگری برای کاهش وابستگی به دلار است.

فتاح دماوندی بیان کرد: در جبهه فرهنگی باید مواظب تهاجم و نفوذ فرهنگ منحط غرب باشیم؛ فرهنگ غرب بر پایه آزادی مطلق و بی قید و شرط و برای برآورده کردن همه خواسته های نفسانی شیطانی شکل گرفته که عاقبتش نابودی بشریت است.

وی گفت: محدودیت هایی که دین مبین اسلام برای ما در نظر گرفته است، هدفش حفظ انسان و کرامت و عزت او و حفظ نسل بشر است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: اگر حجاب و عفاف از بین برود و اگر روابط جنسی آزاد بشود و اگر همجنسگرایی توسعه یابد آنگاه خانواده‌ها از بین می‌رود، فرزندآوری مختل می شود و سقط جنین زیاد می‌شود.

وی گفت: ازدواج و تشکیل خانواده تعهد می آورد محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند و مرد وظایفی دارد زن وظایفی دارد که زن و شوهر مطلقا آزاد نیستند که هر کار خلافی بخواهند انجام دهند . اما نتیجه این محدودیت حفظ کانون گرم خانواده و ادامه نسل انسان هاست.

امام جمعه دماوند بیان کرد: باید در عرصه فرهنگی و در راه حفظ فرهنگ اسلامی – ایرانی خود پافشاری کنیم و ارزشهای اصیل خود را حفظ کنیم.

فتاح دماوندی تصریح کرد: برای حفظ عفاف و حجاب در جامعه ایرانی به جهاد تبیین نیاز داریم؛ باید فواید پوشش اسلامی را برای دختران خود بگوییم به تصویر بکشیم.

وی گفت: اگر ضررهای بی حجابی و ولنگاری و بی بند و باری را با زبان هنر و با زبان نرم و دلسوزانه تبیین کنیم، قطعاً بسیاری از بانوان و دختران به اهمیت حجاب پی می‌برند و آن را رعایت خواهند کرد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: وظیفه صدا و سیما و آموزش و پرورش درباره آموزش ضرورت حفظ حجاب سنگین است.

فتاح دماوندی گفت: در مقابل تبلیغات مسموم دشمنان برای بی حجابی ما هم باید تبلیغات فایده های حجاب را توسعه بدهیم.

وی گفت: همه ادارات و اصناف و مغازه داران و بازاریان می‌توانند با تبلیغات حجاب، در ثواب حفظ این واجب الهی شریک شوند.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: در کنار لزوم انجام فعالیت های فرهنگی و تبیینی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید بر قانونی بودن حجاب و لزوم رعایت همگانی آن تاکید شود و قانون شکنی در موضوع حجاب را نمی‌پذیریم و تحمل نمی‌کنیم.

وی گفت: از وزارت محترم کشور و نیروی محترم انتظامی در مقابله با قانون‌شکنان قانون حجاب تشکر می‌کنیم و از بانوان گرامی می خواهیم که خود را به رعایت قانون حجاب ملزم و متعهد بدانند و اینگونه دشمنان را مایوس کنند.

امام جمعه دماوند گفت: امر به معروف در همه زمینه‌ها از جمله حجاب بر همه ما واجب است؛ تذکر زبانی اگر به دفعات زیاد و از زبان افراد مختلف انجام شود قطعاً و قطعاً تاثیر مثبت خواهد داشت.

فتاح دماوندی عنوان کرد: حفظ حجاب و عفاف از وصیت های شهیدان عزیز ما بوده است به حرمت خون شهدا باید حجاب را حفظ کنیم و پاسدار این ارزش انسانی و الهی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا