معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند:

با توجه به محدودیت‌های کرونایی در حوزه ورزش شهرستان دماوند باید جایگزین‌هایی فراهم شود

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در حوزه ورزش شهرستان دماوند باید جایگزین‌هایی فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش منطقه دماوند اظهار کرد: روز گذشته به عنوان روز سیاه کرونایی نامگذاری شد و 337 نفر به علت کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: کرونا زندگی روزمره همه مردم را تحت الشعاع قرار داده است و همه مکلف هستیم براساس پروتکل‌های بهداشتی مراقبت‌های لازم را انجام دهیم. در شهرهای بزرگی همچون تهران اعلام شده است که زدن ماسک از درب خانه اجباری است در غیر این صورت با قانون و جریمه مواجه می‌شود.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: در حوزه ورزش باید جایگزین‌هایی فراهم شود و به سوی ورزش‌های انفرادی حتی در خانه برویم، آگاهی بخشی و تبلیغات در این زمینه بسیار مهم است، طرح‌هایی برای ورزش در خانه ارائه شده که در نقاط پرتراکم اجرایی است.

جهانشاهی ادامه داد: بخواهیم یا نخواهیم به علت شرایط کرونا محدودیت‌هایی در برخی مراکز ورزشی ایجاد شده است و چاره‌ای نداریم که رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر ورزش، تغذیه نیز از اهمیت بالایی در سلامت افراد برخوردار است که در این زمینه نیز دارای مشکل هستیم، در بسیاری از کشورهای پیشرفته سبک تغذیه اشتباه و فست فودی کنار گذاشته شده اما در ایران به سمت غذاهای آماده رفته‌ایم که باعث چاقی می‌شوند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که تغذیه در سلامت بسیار مهم است و شیوه تغذیه در بسیاری از کشورها عوض شده است در این کشور نیز باید سبک زندگی تغییر کند و نوع نگاه و تغییر نگرش در این رابطه بسیار مهم است.

جهانشاهی گفت: با بالا رفتن سن هزینه‌های درمانی برای خانواده و وزارت بهداشت افزایش می‌یابند از این رو آگاهی بخشی در این زمینه اهمیت دارد و نقش آموزش و پرورش در این زمینه می‌تواند محوری باشد.

وی عنوان کرد: در موضوعات ورزشی نیز شهرداری باید کمک کند مخصوصا در حوزه ورزش بانوان که نقش مهمی در خانواده دارند باید بیشتر اقدام کرد تا در نهایت از جامعه سالمی برخوردار باشیم.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: اگر جامعه سالم باشد تاثیرات مثبت آن را در رونق کسب و کار و دیگر موضوعات می‌توان شاهد شد، سستی و مشکلات فیزیکی در همه زمینه‌ها تاثیرات منفی برجای می‌گذارد که تربیت بدنی و ورزش در این خصوص باید تدبیر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا