با تصویب شورای ترافیک شهرستان دماوند عملیات اصلاح هندسی جهت رفع گره ترافیکی شهر رودهن آغاز می‌شود/ 88 دستگاه خودروی تاکسی رودهن فرسوده هستند

شهردار رودهن با بیان اینکه با تصویب شورای ترافیک شهرستان دماوند عملیات اصلاح هندسی جهت رفع گره ترافیکی شهر رودهن آغاز می‌شود، گفت: 88 دستگاه خودروی تاکسی رودهن فرسوده هستند.

سید محمد موسوی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل عمومی و بهبود عبور و مرور شهری سازمانی وجود داشت که فعالیت خاصی انجام نمی‌داد بنابراین در قدم اول جابجایی و انتصاب جدید برای ایجاد پویایی در این سازمان صورت گرفت.

وی در خصوص اصلاح هندسی‌ها عنوان کرد: در برخی تقاطع‌ها گره ترافیکی وجود دارد که نیاز به اصلاح هندسی داشتند، طرح‌ها به شورای ترافیک شهرستان ارسال شده‌اند و بعد از تصویب عملیات اجرایی شروع می‌شود.

شهردار رودهن افزود: در مورد سرعتکاه‌ها و آرامسازی ترافیک نیز ساماندهی انجام شده و سرعتکاه‌های ناقص جمع‌آوری و موارد جدید در حال نصب هستند.

موسوی منش تصریح کرد: تابلوهای هدایت مسیر و تابلوهای ایمنی و محدودیت‌ها خریداری شده‌اند و تا پایان سال نصب می‌شوند.

وی عنوان کرد: ساماندهی تاکسی‌بارها و تاکسی‌ها با جدیت توسط سازمان حمل و نقل عمومی و بهبود عبور و مرور شهری پیگیری می‌شود و به دنبال سهمیه جدید هستیم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

شهردار رودهن بیان داشت: شهرداری کلیات حمل و نقل و بهبود امور شهری را در دستور کار دارد ضمن اینکه همکاران راننده تاکسی که مردم داری کردند و خدمت خوبی به مردم دادند براساس برخی شاخص‌ها احصا شده‌آند و در مراسمی از آنها تقدیر خواهد شد.

موسوی منش گفت: از آنجا که رودهن یک شهر مبدا و مقصدی است و بسیاری از ساکنان غیربومی از تهران و دیگر شهرها هستند، تاکسی به شهرهای اطراف نیز وجود دارد لذا با هماهنگی شهرداری تهران منطقه 4 ون‌های مسافری مربوطه نیز در رودهن مستقر هستند.

وی در رابطه با تاکسی‌های فرسوده نیز اظهار داشت: به لحاظ اینکه فرسودگی در تاکسی‌رانی براساس آئین‌نامه‌ها مشخص می‌شود و نیز در سنوات اخیر به علت افزایش قیمت‌ها این آئین‌نامه‌ها نیز دچار تغییراتی شده‌اند، آمار تاکسی‌های فرسوده کم و زیاد می‌شود.

شهردار رودهن افزود: تا 10 سال پیش نرخ سن فرسودگی تاکسی‌ها 10 سال بود که این میزان افزایش یافت بنابراین موضوع فرسودگی باید براساس معیارهای روز بررسی شود.

موسوی‌منش ادامه داد: کل ایستگاه‌های تاکسی رودهن تحت نظارت این سازمان شامل خطوط بومهن، چمران، تهرانپارس، مهرآباد، سادات محله، وسکاره و گیلاوند هستند که خط بومهن به علت گردشی بودن ایستگاه ثابتی ندارد.

وی گفت: 283 تاکسی در این خطوط و تحت نظر سازمان تاکسی‌رانی رودهن مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد نزدیک به 88 تاکسی فرسوده هستند.

شهردار رودهن اظهار داشت: امسال هنوز تاکسی‌های فرسوده تعویض نشده‌اند و 88 تاکسی مذکور به علت فعالیت بیش از 10 سال فرسوده محسوب می‌شوند.

موسوی‌منش بیان کرد: در اوج کرونا ماسک و الکل به رانندگان تاکسی داده می‌شد اما اتحادیه اجازه خدمات دیگر مانند عرضه لاستیک به تاکسی‌داران نداده است.

وی تصریح کرد: همه رانندگان تاکسی بومهن را در سایت ایساکو ثبت نام کرده‌ایم تا به رانندگان کارت ایساکو صادر کنیم و در حال حاضر منتظریم که اتحادیه کارت‌ها را صادر کند.

شهردار رودهن گفت: به عنوان یک خدمت دیگر به تاکسی‌داران، طی هماهنگی با اتحادیه‌ها مقرر شده است که روغن ماشین دولتی به تاکسی‌داران واگذار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا