بالاخره قفل یک کارخانه‌ تعطیل شهرک صنعتی دماوند باز شد

هر چند شهرستان دماوند در کل واحدهای صنعتی آن‌چنانی ندارد و به واسطه قانون شعاع 120 کیلومتر اطراف تهران، تنها اندک واحدهای صنعتی بدون آلایندگی در آن وجود دارد، اما تعطیل بودن یا حتی تنها یک زمین خالی بودن برخی از فرصت‌های اشتغال در این منطقه، موضوعی تامل برانگیز است.

استفاده مجدد از این واحدها و تعیین تکلیف آن‌ها در کنار تاسیس شهرک صنعتی شماره 2 دماوند، می‌تواند نفسی تازه بر کالبد صنعت این منطقه باشد تا با تدبیر بیشتر و استفاده از نیروهای بومی در تمامی رده‌های این قبیل کارخانجات، به بهبود وضعیت اشتغال تمامی سطوح تحصیلی در شهرستان دماوند منجر شود.

13931118000466_PhotoFree

نعمت‌ الله ترکی معاون برنامه‌ ریزی و اشتغال استاندار تهران از قسمت‌های مختلف پروژه تولید سبزیجات بسته‌ بندی شده و سیب‌زمینی نیمه آماده شرکت به‌ سبز دماوند که در ناحیه صنعتی شماره یک این شهرستان فعالیت خود را دوباره در دولت تدبیر و امید آغاز کرده است، بازدید کرد.

برای این پروژه اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه شده است؛ میزان تسهیلات دو میلیارد تومان و آورده مجری 6 میلیارد تومان بوده که ظرفیت تولید سه هزار تن را در سال دارد.

13931118000467_PhotoFree

به گزارش تارود، به نظر می‌رسد آغاز فعالیت دوباره این کارخانه خود تدبیری جدید در جهت فعال نمودن حداکثری ظرفیت واحدهای خالی ناحیه صنعتی آئینه‌ورزان دماوند باشد که ماه‌ها پیش استاندار تهران قول آن را داده بود.

به هر تقدیر بهتر بود مسئولان امر از فرصت حضور هر چند کوتاه معاون برنامه‌ ریزی و اشتغال استاندار تهران برای تاکید بر این موضوع استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا