بازدید نماینده مجلس از شبکه بهداشت دماوند در آستانه اجرای طرح ملی پزشک خانواده/ رامین: اطلاعرسانی و نظارت دقیق شرط موفقیت طرح پزشک خانواده است

در آستانه آغاز فاز عملیاتی برنامه ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع، شاهرخ رامین، نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، با حضور در ستاد شبکه بهداشت و درمان دماوند، از روند آمادهسازی و زیرساختهای این شهرستان برای اجرای این طرح ملی بازدید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تارود، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس در جریان این بازدید، توصیههای فنی و راهبردی را جهت اجرای هرچه مطلوبتر این برنامه به مدیران و معاونان حوزه بهداشت و درمان ارائه و بر لزوم اطلاعرسانی دقیق، اصولی و گسترده به عموم شهروندان و همچنین نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد تیمهای سلامت طرف قرارداد تاکید کرد.
در ادامه این نشست، مجتبی بنداد کرمانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به اینکه دماوند تنها شهرستان مجری این طرح ملی در محدوده جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه است، گزارشی از آخرین اقدامات صورتگرفته ارائه داد.
وی با تشریح فرآیند عملیاتیسازی برنامه پزشک خانواده، نظام ارجاع و برنامه «سند مولفههای اجتماعی موثر بر سلامت» (SDH) که از ابتدای مردادماه سال جاری در این شهرستان آغاز میشود، میزان آمادگی زیرساختهای بهداشتی منطقه را مطلوب ارزیابی کرد.
همچنین در این نشست تخصصی، میرزاحسینی، رئیس بیمارستانهای زنجیرهای منطقه، گزارشی از تمهیدات اندیشیدهشده و آمادگی مراکز درمانی و بیمارستانی جهت پذیرش و ارائه خدمات به بیماران ارجاعی از سطح نخست بهداشت ارایه نمود.
شایان ذکر است در این جلسه، الیاستبار معاون اداری شبکه بهداشت و درمان، مهدی قلیبیگی مدیر بیمارستان و جمعی از کارشناسان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان شهرستان نیز حضور داشتند و به تبادل نظر پیرامون چالشها و راهکارهای اجرای موفق این طرح ملی پرداختند.
انتهای پیام/







