بارش شدید برف و باران در محورهای هراز و فیروزکوه/بازدید جانشین فرمانده ناجا از ایستگاه‌های نوروزی امامزاده هاشم (ع) دماوند

محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه در سومین روز از سال 1395 با بارش شدید برف و باران و نیز لغزندگی سطح جاده‌ها همراه است.

13950103000075_PhotoL

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، از شب گذشته سامانه بارش‌‌زا وارد کشور شده و در اقصی نقاط مختلف کشور شاهد بارش برف و باران هستیم.

محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه در شرق استان تهران که شاهد تردد مسافران نوروزی به سمت استان‌های شمالی است، نیز اکنون با بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده‌ها همراه هستند.

اکنون در محور هراز ‌به خصوص گردنه امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند ترافیک سنگین همراه با بارش شدید برف و در محور فیروزکوه ترافیک روان همراه با بارش باران وجود دارد.

با توجه به بارش شدید برف و باران در محورهای کوهستانی هراز و فیروزکوه لازم است که مسافران حتماً لوازم ایمنی از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی منطقه آبعلی، اکنون برودت دمای هوا در این منطقه صفر درجه سانتی‌گراد است و برای 24 ساعت آینده، هوایی نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران یا برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین قرار است که امروز سردار اسکندر مؤمنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از محور هراز در سومین روز از سال جدید و تعطیلات نوروزی بازدید کند.

جاده هراز به همراه جاده کرج ـ چالوس، مهم‌ترین محورهای ارتباطی تهران ـ مازندران هستند؛ این جاده از دره رود هراز می‌گذرد و نزدیک‌ترین راه اصلی به قله دماوند است.

جاده هراز کوتاه‌ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و برآورد می‌شود که فقط در ایام نوروز، این جاده میزبان 5 میلیون مسافر باشد.

جاده هراز دارای 15 تونل است که طولانی‌ترین آن‌ها بیش از یک هزار و 500 متر طول دارد و مجموع طول این تونل‌ها به 5 هزار و 700 متر می‌رسد.

*بازدید جانشین فرمانده ناجا از ایستگاه‌های نوروزی امامزاده هاشم (ع) دماوند

سردار اسکندر مؤمنی در زیر بارش شدید برف، از ایستگاه‌های نوروزی امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند واقع در محور هراز بازدید کرد.

صبح امروز جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سومین روز از سال 1395، از ایستگاه‌های انتظامی امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند در محور هراز بازدید کرد.

بازدید سردار اسکندر مؤمنی در زیر بارش شدید برف گردنه امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند صورت گرفت و وی با بسیاری از مسافران و نیروهای پلیس مستقر در این منطقه گفت‌وگو کرد.

جانشین فرمانده ناجا را در این بازدید، سردار مهری فرمانده پلیس راهور ناجا، فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران، فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی همراهی کردند.

هم‌اکنون در محور هراز، محدوده امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند شاهد بارش شدید برف و ترافیک بسیار سنگین هستیم.

*پرترددترین محورهای کشور در ایام نوروز/ 500 هزار نیروی پلیس خدمات‌رسانی می‌کنند

جانشین فرمانده ناجا پرترددترین محورهای کشور در ایام نوروز را مطرح کرد و گفت: 500 هزار نیروی پلیس در ایام نوروز به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه سفر به شهرستان دماوند و بازدید از محور هراز با اشاره به پرترددترین استان‌های کشور در ایام نوروز اظهار کرد: در حال حاضر، مازندران، خراسان رضوی، قم، البرز، شیراز، اصفهان، هرمزگان و خوزستان جزء پرترددترین استان‌ها و محورهای کشور هستند.

وی در خصوص ترافیک جاده‌‌های این استان‌ها نیز افزود: ترافیک در جاده‌های این استان‌ها، پرحجم و پرتردد بوده که لازم است تا رانندگان با صبر و حوصله بیشتری در این جاده‌ها رانندگی کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کل ناجا برای خدمات‌رسانی به مردم بسیج شده است، گفت: در این خصوص، 500 هزار نفر از نیروهای انتظامی، آگاهی، مرزبانی، امنیت، یگان ویژه، راهور و راه به صورت شیفت‌بندی تا روز 15 فروردین‌ماه سال جدید در خدمت هستند.

مؤمنی بیان کرد: اکنون در بسیاری از جاده‌های کشور بارندگی وجود دارد که بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است و در این شرایط، لازم بوده که رانندگان نکات راهنمایی و رانندگی از جمله سرعت مطمئنه و فاصله طولی خود با خودروی جلویی را رعایت کنند و تجهیزات ایمنی را نیز به همراه داشته باشند.

13950103000064_PhotoL 13950103000066_PhotoL 13950103000067_PhotoL 13950103000073_PhotoL 13950103000026_PhotoL 13950103000027_PhotoL 13950103000028_PhotoL 13950103000031_PhotoL

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا