بارش تگرگ نیز در روستاهای جابان و سربندان به باغات سیب خسارات بسیاری وارد کرده است/ ماشین آلات امور منابع آب در حال پاکسازی بستر رودخانه‌های بخش مرکزی دماوند هستند/ آسیب سیل به تاسیسات برق، گاز و مخابرات در خرمده و زره‌در

بخشدار مرکزی دماوند با بیان اینکه بارش تگرگ نیز در روستاهای جابان و سربندان به باغات سیب خسارات بسیاری وارد کرده است، گفت:  ماشین آلات امور منابع آب در حال پاکسازی بستر رودخانه‌های بخش مرکزی دماوند هستند.

اسماعیل سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به شناسایی خسارات وارده به روستاهای شهرستان دماوند در سیل اخیر اظهار داشت: قبل از وقوع سیلاب در شهرستان با تشکیل ستاد مدیریت بحران هشدارهایی از بخشداری به دهیاران مبنی بر اطلاع‌رسانی به روستاها برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل توسط دهیاران انجام شده بود و بعد از جلسه نیز توسط بخشداری به قید فوریت اجرا و مدیریت شد لذا کمترین خسارت را در بخش مرکزی شهرستان شاهد بودیم.

وی افزود: بیشترین خسارات سیل به باغات وارد شده بود، در بارش تگرگ نیز در روستاهای جابان و سربندان به باغات سیب خسارات بسیاری وارد شد که با حضور وزیر جهاد کشاورزی درمنطقه اقدامات لازم انجام شد.

بخشدار مرکزی دماوند گفت: در روستاهای محور دلیچایی به دلیل عبور رودخانه از وسط دو روستای هویر و دهنار خساراتی در باغات ایجاد شد و اغلب بستر رودخانه از وجود سیلاب پر شد که در همان ساعات اولیه بلافاصله از ظرفیت نیروهای محلی برای مدیریت آن استفاده شد.

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌ها و ماشین آلات امور منابع آب در حال پاکسازی بستر رودخانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: در روستای هویر به دلیل وجود دو پل غیرمجاز که بارها نسبت به تخریب آن گزارش داده بودیم، گل و لای انباشته شد که باعث خسارت به یک ساختمان مسکونی گردید و یک مجموعه پرورش ماهی نیز دچار خسارت شد.

بخشدار مرکزی دماوند بیان داشت: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان و حضور مسئولان ستاد فرمان امام خمینی(ره) در منطقه در خصوص دو مجموعه‌ای که بیشتر خسارت دیده بودند دستوراتی صادر شد که در دست انجام هستند.

سلیمانی گفت: در مسیر رودخانه تاررود و روستای مراء نیز سیلابی در راههای مواصلاتی اتفاق افتاده است در روستای تمیرسیان به دلیل شدت بارندگی قسمتی از راه ارتباطی کاملا مسدود شده بود که در همان ساعات اولیه راه‌ها باز شدند.

وی بیان داشت: در همین مسیر در باغات خرمده و زره‌در به تاسیسات برق و گاز و مخابرات نیز آسیب وارد شده بود که سریعا بازدید کردیم ومسائل بررسی شدند.

بخشدار مرکزی دماوند افزود: تمامی خسارات سیل به دستور فرماندار توسط ادارات مربوطه اعم از جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، امورمنابع آب و منابع طبیعی و راهداری برآورد شده و گزارشات ارسال شدند.

سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در روستاهای بخش مرکزی نداریم که این مهم حاصل تلاش دهیاران و شوراها و نیروهای مردمی در کنترل بحران در ساعات اولیه می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا