باج‌خواهی غربی‌ها نشان از لزوم سوء‌ظن به دشمن دارد

امام جمعه دماوندامام جمعه دماوند با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب گفت: باید به دشمن سوء‌ظن و با یکدیگر همدلی داشت و باج‌خواهی دشمنان پای میز مذاکرات هسته‌ای نشان از درستی این سوء‌ظن دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه در مسجد جامع این شهر با اشاره به تقارن مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در خردادماه اظهار داشت: مناسبت‌های میلاد امام زمان (عج)، رحلت امام راحل، 27 سال رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و قیام 15 خرداد تقارن معناداری را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ارتباط این چهار مناسبت نام سال را به «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» مزین کرد، افزود: نکته زیبا اینجاست که امام زمان (عج) در روز اول شوال سال 412 هجری در نامه‌ای که با املای خودشان به شیخ مفید نوشته بودند، بر هم‌دلی و هم‌زبانی در بحث ظهور تأکید کرده‌اند.

علاء الدینی خاطر نشان کرد: قطعاً باید به نقش امام راحل و زمینه هم‌دلی و هم‌زبانی برای الزامات ظهور حضرت مهدی (عج) نگاه ویژه داشته باشیم و خود حضرت مهدی موعود (عج)، هم‌دلی جامعه را به‌عنوان یکی از لوازم ظهور خودشان می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال، هم‌دلی را در حوزه درونی تقویت کردند، بیان داشت: امام راحل نیز همواره در کنار تأکید بر صداقت و حسن ظن به یکدیگر در عرصه‌های داخلی، به داشتن سوءظن و نداشتن اعتماد به دشمنان را تاکید می‌کرد.

امام جمعه دماوند افزود: امام خمینی (ره) در باب سوء‌ظن به دشمن به ملت‌های آزاده جهان توصیه می‌کرد کهکه هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید یا سلاح سرد و گرم خود را از نشانه‌گیری بر روی یکدیگر، به سمت دشمن که در رأس آن‌ها آمریکاست، بگیرید.

علاء‌الدینی تاکید کرد: امام راحل از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان رحلتشان می‌فرمودند که مسلمانان جهان باید باید با همدیگر متحد و هم‌دل شوند و به دشمنان تودهنی بزنند و که در مسئله فلسطین نیز اعتقاد ایشان همین بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پرچم‌دار هم‌دلی و هم‌زبانی در 27 سال رهبریشان بودند تصریح کرد: روش و سیاق ایشان هم در زمینه همدلی که امسال در نامگذاری سال نیز نمود بیشتری دارد و هم در خصوص سوءظن به دشمن همان راه و روش امام راحل را دنبال می‌کنند.

امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه دشمن همواره به دنبال ضربه زدن است و اگر در خواب باشیم ضربه خواهم خورد بیان کرد: این موضوع همواره نگرانی امام راحل بوده است که گریبانگیر انقلابیون نشود و در سخنان مقام معظم رهبری نیز این موضوع بیان شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ناظر بودن مردم بر آنچه در دولت می‌گذرد تاکید همیشگی اما راحل بوده است، افزود: مردم نباید از مشائل مختلف کناره‌گیری کنند و نسبت به آن بی تفاوت شوند.

علاء‌الدینی با اشاره به اینکه امروز دشمنان از هر فرصتی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان و ایران استفاده می‌کنند، بیان داشت: امروز نه تنها به حمله نظامی علیه کشورهای یمن، عراق و افغانستان بسنده نکرده‌اند، بلکه پای میز مذاکرات هسته‌ای به دنبال باج‌خواهی از ایران اسلامی نیز هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا