اگر اشکال یا فسادی در شهر و روستای ما هست باید آن را گزارش کنیم/ مطالبه‌گری را رها نکنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم/ مسئولین به تذکر مردم محتاجند و باید از انتقادها استقبال کنند/ مردم حق دارند گله‌های خود را آزادانه و همراه با انصاف بیان کنند/ دولت‌ها و ملت‌های مسلمان باید اسرائیل را تحریم کنند

امام جمعه شهرستان دماوند بیان اینکه اگر اشکال یا فسادی در شهر و روستای ما هست باید آن را گزارش کنیم، گفت: مطالبه‌گری را رها نکنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار داشت: سفارش بزرگان اسلام و علمای اعلام این است که انسان باید سعی کند همه کارهای خوبی را که در ماه مبارک رمضان انجام می‌داد در طول سال هم انجام بدهد و آنها را ترک نکند‌

وی افزود: نمازها و روزه‌های مستحب، نمازهای جماعت، قرائت دعا و مناجات با خداوند، اطعام کردن، میهمان دعوت کردن، سفره‌دار بودن، کمک به نیازمندان و دستگیری از محرومان، پرداخت خمس و زکات و صدقات، صله رحم و سر زدن و رسیدگی به فامیل و همسایه از کارهای بسیار خوب و مهمی است که باید در طول سال آنها را ترک نکنیم.

امام جمعه دماوند گفت: مواظبت و مراقبت از اعضا و جوارح و حفظ چشم و زبان و گوش و دست و پا و قلب و فکر از گناهان و خودداری از آزار دیگران باید مورد توجه و دقت همگان باشد.

فتاح دماوندی بیان کرد: سحرخیزی و شب‌زنده‌داری سوغات ارزشمند ماه مبارک رمضان است که انشاالله باید در طول سال از آن بهره‌مند باشیم.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر و بی‌توجه نبودن به مسائل جامعه ما را از عاقبت شر حفظ می‌کند و خیر و برکت دارد.

فتاح دماوندی گفت: حفظ حجاب و عفاف و رعایت حدود الهی باعث حفظ بیشتر خانواده‌ها است باید بانوان و دختران گرامی را به این دستور الهی تشویق کنیم.

وی بیان کرد: اگر اشکال یا فسادی در شهر و روستای ما هست باید آن را گزارش کنیم و مطالبه‌گری را رها نکنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: مسئولین به تذکر مردم محتاجند و باید از انتقادها استقبال کنند؛ هیچکس از اشتباه و خطا در امان نیست؛ مردم حق دارند، گله‌های خود را آزادانه و همراه با انصاف بیان کنند.

فتاح دماوندی گفت: به خاطر نعمت سلامتی و امنیت خدا را شکر می‌کنیم و برای موهبت بزرگ جمهوری اسلامی و حاکمیت قوانین و دستورات قرآن و اهل بیت علیهم السلام در این کشور خدا را سپاس می‌گوییم.

وی عنوان کرد: برای نعمت بزرگ رهبری و راهبری ولی‌فقیه و مجتهد جامع الشرایط و نعمت وحدت و تبعیت مردم از امام خود خدا را شکر می‌کنیم.

امام جمعه دماوند عنوان‌ کرد: برای مردم شهیدپرور و مقاوم و مظلوم غزه دعا می‌کنیم خداوندا نصرت و پیروزی را شامل حال برادران و خواهران ما در فلسطین و غزه بفرما.

فتاح دماوندی گفت: ۳۳ هزار شهید و ۷۶ هزار مجروح و صد‌ها هزار آواره و بی‌خانمان، نتیجه ظلم صهیونیست‌ها در ۶ ماه گذشته در غزه است.

وی بیان کرد: دولت‌ها و ملت‌های مسلمان باید اسرائیل را تحریم کنند؛ این موجودات گرگ‌صفت فقط زبان زور می‌فهمند.

امام جمعه دماوند گفت: لعنت خدا به مسئولین آمریکا و اروپا و برخی کشورهای اسلامی که این همه ستم به مردم غزه را می‌بینند اما ساکتند و دست روی دست گذاشته‌اند.

فتاح دماوندی تاکید کرد: مسلمانان وظیفه دارند پاره تن خود در فلسطین و غزه را حمایت کنند و تنها نگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا