با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد؛

اولین نشست ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند در سال 97

اولین نشست ستاد خدمات سفر در سال 97 با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در محل فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود حنیفی معاون خدمات شهری شهرداری رودهن در نشست خدمات سفر شهرستان دماوند اظهار کرد: مسافران معمولا در شهر رودهن به جهت اسکان به مدرسه تربیت و اداره آموزش‌وپرورش هدایت می‌شوند و امیدوارم تاکنون با مشکلی در این خصوص مواجه نبودیم.
وی افزود: ما در رودهن دو ورودی از خیابان مطهری و بومهن داریم که نصب دو بنر در این ورودی‌ها به جهت راهنمای اسکان مسافران کفایت می‌کند.

*لزوم نصب بنر راهنمای اسکان در ورودی شهرها

همچنین در ادامه سرهنگ محمدرضا محمودی، فرمانده پلیس‌راه دماوند،فیروزکوه اظهار داشت: معمولا مسافرت‌های تابستانی پس از عید فطر آغاز می‌شود و از فردا بعدازظهر شاهد آغاز این مسافرت‌ها خواهیم بود؛ در این خصوص برنامه‌ریزی صورت گرفته و با تقویت تیم‌ها به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمت خواهیم پرداخت.
وی افزود: محور دماوند جاده پرترددی است و به نوعی شاخه‌ای از کل ترافیک خارج شده از تهران در حوزه ما قرار دارد؛ وقتی جاده هراز مسدود می‌شود بار ترافیکی جاده دماوند تشدید می‌گردد؛ نکته قابل توجه این است که ورودی هر شهر بنری به عنوان راهنمای محل اسکان نصب شود.
فرمانده پلیس‌راه دماوند،فیروزکوه ادامه داد: در بحث سرویس بهداشتی در انتهای سربندان مسجدی است که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و متعلق به شخصی است که اگر بتوان از طریق دهیاری‌ها پیگیری شود تا در زمان ترافیک مورد استفاده قرار گیرد بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

*اخذ مجوز اقامتگاه بوم‌گردی خسروان در شهرستان دماوند

همچنین شهرام شریفی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند اظهار کرد: خوشبختانه مجوز اقامتگاه بوم‌گردی خسروان نیز اخذ شد و به این ترتیب یک اقامتگاه بوم‌گردی دیگر به اقامتگاه‌های شهرستان اضافه گردید و بیشترین اقامتگاه بوم‌گردی استان تهران در شهرستان دماوند است.
وی افزود: یکی از مصوباتی که در راستای ارزیابی ستاد خدمات سفر داشتیم، دائمی بودن فعالیت این ستاد بود است، به نظر می‌رسد اگر شهرداری‌ها دغدغه بیشتری نسبت به موضوع گردشگری داشته باشند بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود زیرا گردشگری موضوعی فرابخشی است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند ادامه داد: از سال گذشته مکاتباتی در این خصوص داشتیم و از شهرداری‌ها درخواست کردیم که علائم راهنمای شهری، تفرجگاه‌ها و مراکز اقامتی را در ورودی شهرها و مسیرهای منتهی به مناطق گردشگری مشخص کنند، اما هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده و بسیاری از افراد از محل این اماکن بی‌اطلاع هستند.
شریفی گفت: در خصوص سرویس های بهداشتی سال گذشته مکاتباتی با بخشداری‌ها انجام دادیم که از محل ارزش افزوده دهیاری‌هایی که در کنار جاده‌های مواصلاتی قرار دارند اقدام به ایجاد سرویس بهداشتی کنند، زیرا مسافران به ویژه در زمان ترافیک و ایام تعطیل با مشکل مواجه می‌شوند.

*اجرای افتتاحیه طرح امداد و نجات کل کشور در پیست آبعلی

همچنین سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بر اساس ماهیت اصلی خود، برنامه امدادونجات را در زمینه حضور توریست‌ها به اجرا می‌گذارد.
وی از اجرای افتتاحیه طرح امداد و نجات کل کشور در پیست آبعلی در روز گذشته خبر داد و بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر در دو محور اصلی شهرستان دماوند پایگاه جاده‌ای ثابت دارد و بعضا کشیک سیار در محورها حضور فعال دارند که در صورت وقوع اتفاق بر اساس برنامه‌ریزی حضور پیدا می‌کند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند ادامه داد: ما در ایام نوروز در قسمت ورودی دماوند اقدام به برگزاری چادر راهنمایی مسافران نوروزی کردیم، در صورت حمایت آمادگی داریم که در روزهای پایانی هفته که حجم زیادی از مسافران تردد دارند حضور داشته باشیم.
طاهری گفت: با وجود حضور پرحجم مسافران در این شهرستان باید برنامه‌ای به لحاظ اقتصادی در راستای معرفی شهرستان دماوند داشته باشیم که شامل بروشور و یا استفاده از اپلیکیشن بر روی تلفن همراه به هنگام ورود در شهر می‌باشد تا فرد به محض ورود به شهر اطلاعات را دریافت کند.

*مدرسه‌ای در روح‌افزا به عنوان اسکان دائم مسافران مدنظر قرار دارد

همچنین مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: اسکان فرهنگیان در تابستان تفاوتی با ایام نوروز دارد، زیرا اسکان در تابستان ممکن است به صورت هفتگی و یا بیشتر باشد.
وی افزود: در خصوص اسکان در این منطقه پنج مدرسه در نظر گرفتیم که از این تعداد سه مدرسه در دماوند و دو مدرسه در آبسرد و کیلان در نظر گرفته شده که به عنوان مدارس ذخیره هستند.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند ادامه داد: مدارس احمد ابراهیمی دماوند، زینبیه جیلارد، شهید مدنی گیلاوند در این خصوص در نظر گرفته شده و به طورکلی 28 کلاس و اتاق آماده پذیرایی از میهمانان می‌باشد که از این تعداد 14 مورد ویژه و دارای تخت و تلویزیون ال‌سی‌دی و غیره است.
پورفتحی عنوان کرد: اسکان دائم نیز در مدرسه روح‌افزا مدنظر قرار دارد تا در طول سال مورد استفاده قرار گیرد، این مدرسه خالی است و به دنبال پیگیری لازم هستیم، این مدرسه دارای 11 کلاس است؛ اما به طور کلی در بحث اسکان مدارس ما نیازمند پتو، یخچال، تلویزیون، تخت هستند.
وی گفت: افرادی که تمایل به اسکان در مدارس دماوند را دارند می‌توانند با شماره 09127964181 تماس بگیرند.

*نصب تابلوی بزرگ دیجیتالی با هدف راهنمای اماکن تفریحی و زیارتی مرتبط با خدمات سفر در ورودی شهر دماوند

سیاوش نوری، معاون مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست با پرداخت به مسائل مطرح شده اظهار داشت: موارد مطرح شده در این نشست تابلوهای راهنما در محل ورود و خروج شهرها بود که مقرر گردید در ورودی شهر رودهن سه تابلو و یک تابلو نیز در محل آموزش‌وپرورش نصب شود.
وی افزود: در مورد ورودی شهر دماوند مقرر شد تابلوی بزرگ دیجیتالی نصب و همه اماکن تفریحی و زیارتی مرتبط با خدمات سفر در آن نمایش داده شود که به صورت دائم مورد استفاده قرار گیرد.
معاون مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: این امر مستلزم هماهنگی با شهرداری است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.
نوری در خصوص موضوع سرویس‌های بهداشتی بیان کرد: این موضوع از سال‌های گذشته با معضلاتی برای مسافران روبرو بوده است، مقرر شد هماهنگی با روستای جابان صورت گیرد تا از سرویس بهداشتی استفاده شده و چند سرویس بهداشتی موقت نیز در آنجا دایر گردد.
وی در خصوص اسکان دائم مسافران در شهرستان دماوند گفت: اسکان موقت با توجه به دایر بودن مدارس به صورت دو روز در هفته در ایام تابستان، قدری مشکل ایجاد می‌شود و مقرر شد با همکاری نیروی انتظامی نظارت بیشتری صورت گیرد.
معاون مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: همچنین پیشنهاد دو مجموعه اسکان دائم در این نشست مطرح شد که یکی در روح‌افزا و دیگری مدرسه‌ای در شهر آبسرد که مقرر شد هماهنگی‌های لازم در طول هفته آتی صورت گیرد و بازسازی و تعمیرات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا