انعقاد تفاهمنامه جهت ساخت یک مدرسه خیرساز در روستای گرمابسرد دماوند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از انعقاد یک تفاهمنامه در جهت ساخت یک مدرسه خیرساز در روستای گرمابسرد با مساعدت خبر داد.

زهرا طاولی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: پروژه مهر امسال از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و با تشکیل کمیته‌های ساماندهی فضا و منابع انسانی برای پیش‌بینی سال آینده برنامه ریزی‌های لازمه تنظیم گردیده است.

وی افزود: این پیش بینی‌ها در خصوص تعداد کلاس‌ها و معلمین مقاطع مختلف است، لذا ضمن عقد تفاهمنامه با اداره کل و با توجه به فضاهای موجود قدرت ارتقای وضعیت موجود را بسنجیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: یکی از موضوعاتی که در پروژه مهر برایمان به طور خاص حائز اهمیت بود و در طی سالیان گذشته توجه کمتری به آن شده، تفکیک جنسیتی دانش‌آموزان مخصوصا برای دو مدرسه در شهر کیلان و یک مدرسه متوسطه در گرمابسرد می‌باشد که با مساعدت شورای شهر کیلان و دهیار و شورای روستای گرمابسرد همچنین مردم فهیم در این مناطق، به سمت اجرای قانونی آن رفتیم که هم مدنظر سند تحول بنیادین است و هم در شورای آموزش و پرورش خردادماه مورد تاکید قرار گرفت و طی چندین جلسه از اهمیت موضوع تفکیک جنسیتی خاصه برای مدارس مذکور تصمیم‌گیری شد.

طاولی افزود: با توجه به بعضاً اثرات نامطلوب کرونا بر امر کیفی تربیت و آموزش طی قریب به سه سال، اکنون باید درصدد باشیم که در سال تحصیلی جدید تحصیل حضوری همه دانش‌آموزان در همه مقاطع در جهت رفع آسیب‌های آموزش در فضای مجازی میسر باشد، لذا یکی از موارد تصمیم گیری در نشست‌های آموزش و پرورش در باب همین مساله بود که مدارس به سمت کیفی بخشی و با رویکرد مدرسه محوری پیش برود.

وی ادامه داد: یک مدرسه متوسطه یک داشتیم که با توجه به تعداد دانش‌آموزان دخترانه و پسرانه و تعداد کم دانش آموزان دختر متوسطه یک که ۱۰ نفر بودند، مقرر شد این ۱۰ نفر در مدرسه شبانه روزی کیلان ثبت نام کنند و ۲۴ دانش‌آموز پسر نیز با همت شورای شهر و رئیس دهیاری قرار در فضای موجود سه کلاس ایجاد شود که برای مقطع متوسطه یکم پسرانه پایه های هفتم تا نهم تشکیل شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: یک تفاهمنامه در جهت ساخت یک مدرسه خیرساز با مساعدت دهیار گرمابسرد منعقد شد که طی آن یک مدرسه ابتدایی و متوسطه یک پسرانه ۹ کلاسه در گرمابسرد ساخته شود، البته فعلا مقطع ابتدایی به صورت مختلط در گرمابسرد داریم و متوسطه یک را تفکیک جنسیتی کردیم، باتوجه به اینکه تعداد دختران کم بودند نمی‌توانستیم حتی در دو شیفت مدرسه را دایر کنیم؛ لذا الزام شد که ۱۰ دانش آموز دختر مذکور به مدرسه شبانه‌روزی کیلان انتقال داده شوند و هزینه سرویس آنها را آموزش و پرورش و شورا تقبل کرد.

طاولی بیان داشت: امید است با کمک خیرین و رویکرد دهیار گرمابسرد در مکانی که مدرسه قدیمی گرمابسرد است طی مدت یک تا دو سال آینده یک مجتمع از ابتدایی از پایه اول تا نهم را در این فضا دایر کنیم و چشم انداز خوبی را برای این مدارس پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا