انجام ۱۰۲۰۰ مورد بازرسی از صنوف سطح شهرستان دماوند/ ۳۴۹ فقره تخلف از اصناف شهرستان دماوند به ارزش ۳ میلیارد ریال محرز و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد/ کشف ۱۱۸۳۰ نخ سیگار و بسته تنباکو در حوزه کالای قاچاق در شهرستان دماوند

طی ۹ ماهه اخیر سال جاری ۱۰۲۰۰ مورد بازرسی از صنوف سطح شهرستان دماوند از سوی واحد بازرسی اداره صمت این شهرستان انجام گرفت.

علی یزدان پراست مسئول بازرسي اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود با اشاره به آمار عملکرد ۹ ماهه در حوزه بازرسي و نظارت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های نظارتی و شکایات واصله از واحدهای صنفی، واحد بازرسی و نظارت بر اداره صمت شهرستان دماوند پس از انجام جلسات و برنامه ریزی‌های مستمر، در ۹ ماهه اول سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از صنوف سطح شهرستان دماوند انجام داده است.

وی افزود: از این تعداد بازرسی و گشت مشترک، ۳۴۹ فقره تخلف به ارزش سه میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریالی محرز که پس از صدور برگه گزارش و تشکیل پرونده، جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

*افزایش ۳۰ درصدی گشت‌های مشترک بازرسی از اصناف شهرستان دماوند نسبت به سال گذشته/ صدور جریمه ۱ میلیارد ریالی با تشکیل ۶۰ فقره پرونده برای واحدهای نانوایی متخلف در شهرستان دماوند

مسئول بازرسي اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: همچنین تعداد ۱۳۵ گشت مشترک نیز با حضور نمایندگان فرمانداری، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان، اتحادیه های صنفی و سایر ادارات مرتبط اجرایی گردیده است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

یزدان‌پرست درخصوص نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی گفت: با توجه به طرح های نظارتی و شکایات مردمی از نانوایی‌های سطح شهرستان دماوند به‌عمل آمده که از این تعداد ۶۰ پرونده با عناوین تخلف گرانفروشی، کم فروشی و فروش اجباری به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.

مسئول بازرسي اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند ادامه داد: در راستای مبارزه با عرضه کالای قاچاق و اجرای مصوبات کمیسون مبارزه با قاچاق کالا با اولویت پنج گروه کالایی لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی ، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات در سطح عرضه در قالب گشت‌های مشترک بازرسی انجام گردیده که در سال‌ جاری با ثبت ۱۰ فقره گزارش تخلف به ارزش ۵۷۲ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

یزدان پرست بیان کرد: عناوین کشفیات کالای قاچاق شامل ۱۱۷۵۰ نخ سیگار، ۸۰ بسته تنباکو، ۱۷۰ عدد نوشیدنی قاچاق طی گشت‌های بازرسی بوده است.

وی گفت: بیشترین درصد تخلفات به ترتيب دوره کالایی شامل مواد غذایی، میوه، گوشت بوده است که بیشترین عناوین تخلف شامل عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور صورت حساب و … می‌باشد.

گفتنی اين بازدیدها بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار در دستور کار بازرسین اداره صمت شهرستان دماوند قرار گرفته و شهروندان محترم می‌توانند گزارشات اقتصادی خود را در حوزه‌های گران‌فروشی، عرضه کالای قاچاق در سطح عرضه، عدم صدور صورتحساب، عدم نصب نرخ‌نامه و‌… به سامانه یکپارچه ۱۲۴ وزارت صمت منعکس نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا