امام جمعه شهرستان دماوند:

انجام واجبات و نماز جماعت به صورت اول وقت در ماه محرم مورد توجه باشد/ مجالس عزاداری باید مختصر باشند

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان ابنکه انجام واجبات و نماز جماعت به صورت اول وقت در ماه محرم مورد توجه باشد، گفت: مجالس عزاداری باید مختصر باشند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در نشست مسئولان هیئات مذهبی شهرستان دماوند اظهار داشت: درمراسم ماه محرم انجام واجبات همچون برگزاری نماز جماعت به صورت اول وقت، طبل و شیپور نزدن و هیات راه ننداختن هنگام اذان باید مورد توجه باشد و موقع اذان همه سر نماز حاضر شوند.

وی افزود: باید همه مسئولان هیات‌ها و زنجیرزنی‌ها و تعزیه خوانی‌ها و …همت کنند و به نماز اول وقت اهمیت دهند، آنها باید به واجبات و محرمات مقید باشند، آزار مردم حرام است لذا زیاد کردن صدای بلندگو یا کوبیدن طبل‌ها که باعث اذیت مردم شود حرام است.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: باید برنامه ریزی کرد تا اختلاط زن و مرد پیش نیاید و کاری نکنیم که حرام در عزاداری اتفاق افتد، هیات‌ها نباید رقابت منفی داشته و پشت سر یکدیگر حرف و تهمت بزنند و گناهی مرتکب شوند.

فتاح دماوندی ادامه داد: توصیه می‌شود حتما برنامه سخنرانی توسط یک روحانی در مجالس عزاداری پیش بینی شود، برای این مهم می‌توان از سازمان تبلیغات اسلامی بهره‌مند شد تا از نهضت و اهداف امام حسین(ع) بیشتر آشنا شویم.

وی تصریح کرد: مداحان و مرثیه‌سرایان از کسانی باشند که از اشعار و مطالب خوب و مستند و معتبر استفاده می‌کنند که در این رابطه نیز می‌توان از کانون مداحان کمک گرفت.

امام جمعه شهرستان دماوند بیان داشت: باید تلاش کنیم مجالس عزاداری کوتاه و مختصر باشند، روحانی سخنرانی کوتاهی داشته باشد و روضه خوانی نیز به طول نکشد. همچنین طول مدت برگزاری نماز و پذیرایی مخصوصا در شرایط کرونایی باید به اندازه و مختصر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا