انتخاب شهرستان دماوند به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی/اولویت دوم بنده عضویت در کمیسیون اصل 90 مجلس است/مسکن مهر مانند حلبی‌آباد قدیم است

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب شهرستان دماوند به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، گفت:  اولویت دوم بنده عضویت در کمیسیون اصل 90 مجلس است.photo_2016-06-17_23-50-48به گزارش پایگاه خبری تارود، قاسم میرزایی نیکو در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن نشست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، اظهار کرد: مهم‌ترین اولویتی که در زمینه مسائل مختلف وجود دارد، رسانه‌ها هستند و ما به نقش مؤثر در این قضیه اعتقاد داریم و باید به آن در همه ابعاد اهمیت دهیم.

وی افزود: جملات و حرف‌هایی که مطرح می‌شود، فقط در سطح یک شهرستان تأثیر ندارد و با گسترش شبکه‌های خبری و انفجار اطلاعاتی، تمام شهرها را در بر می‌گیرد؛ لذا باید جملات و حرف‌ها به گونه‌ای بیان شود که در جهت منافع مردم باشد و خیر و صلاح آنها را پیش ببرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شهرستان فیروزکوه سه کاندید محلی وجود داشت، اما مردم به بنده اعتماد کردند و رأی اول را در این شهرستان به دست آوردم که این امر نشان دهنده این است که تغییراتی به وجود آمده و مردم پذیرای تغییرات هستند، امیدوارم لیاقت اعتماد مردم را داشته باشم.

*بررسی مشکلات روستاهای شهرستان دماوند در اولویت‌کاری است/ انتخاب شهرستان دماوند به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی

میرزایی نیکو با اشاره به اولویت‌بندی برنامه‌های خود در آغاز دوران کاری خود، گفت: بازدیدی از سطح روستاها و شهرهای شهرستان دماوند داشتم با مشکلات خاصی از نزدیک با آنها مواجه بودم که ماحصل این بازدیدها، تهیه شناسنامه روستایی شامل جمعیت واقعی و اسمی، میزان وسعت روستا، طرح هادی و غیره بود که برطرف کردن نیازهای روستا را به عنوان اولویت کاری قرار می‌دهم.

وی تأکید کرد: قرار نیست مشکلات و مسائل کل کشور و یا استان را به عنوان دغدغه اصلی قرار دهیم، بلکه می‌خواهیم شهرستان دماوند را به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کنیم تا مشکلات این شهرستان رفع و برطرف گردد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  شهرداری و شورای اسلامی شهر وجود دارد و مسئولان شهر در پی حل و فصل کردن مشکلات شهر هستند، تاکید کرد: ما مشکلات کلان شهری را مد نظر قرار می‌دهیم تا به واسطه آن بتوانیم برای شهرستان دماوند اعتبارات خوبی کسب کنیم.

*کلنگ‌زنی پروژه جاده سرهار با حضور وزیر راه و شهرسازی

میرزایی نیکو خاطرنشان کرد: کلنگ پروژه جاده سرهار، با همکاری وزیر راه و شهرسازی زده می‌شود و با اجرای این عملیات بخشی از ترافیک بالای شهرستان دماوند کنترل خواهد کرد که البته در زمینه مطالبات فنی آن مشکلاتی وجود دارد که شهرداری با کمک وزارت راه و شهرسازی بعد از چک کردن شاخصه‌های فنی، این پروژه را عملی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اولین اولویت بنده کمیسیون عمران بود که این مراتب شانسی است، بیان کرد: انتخاب کمیسیون‌ها به رأی شعب بستگی دارد که البته اعضای شعب هم با قرعه کشی انتخاب می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسانی که بخواهند عضو کمیسیونی شوند، سوابق تحصیلی، اجرایی و قوه مقننه آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که طبیعی است کسانی که سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را دارند در اولویت هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل خط و خطوط بازی که در همه جا رواج دارد، بدون در نظر گرفتن آئین‌نامه، افرادی را وارد کمیسیون می‌کنند، البته طبق آئین‌نامه تعداد افرادی که در کمیسیون‌ها می‌توانند حضور داشته باشند 23 نفر است.

photo_2016-06-18_00-32-40*اولویت دوم بنده عضویت در کمیسیون اصل 90 مجلس است

میرزایی نیکو تأکید کرد: بنده با مدرک کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی از دانشگاه تهران و سابقه کاری طولانی که در ناوگان هوایی کشور و در هواپیمایی جمهوری اسلامی و وزارت راه و ترابری در رده مدیریتی که داشتم، به عنوان عضو کمیسیون انتخاب نشدم که اعتراض کردم و همین امر موجب شد تذکری از آقای لاریجانی دریافت کنم، و بر همین اساس اولویت دوم بنده، کمیسیون اصل 90 خواهد بود.

وی گفت: تا وقتی مردم مسائل را از نزدیک مشاهده نکنند هیچ چیز تغییر نمی‌کند، وقتی طومار و نامه نوشتند و زنجیره انسانی را ایجاد کردند، جلوی انتقال خط لوله گاز لاریجان گرفته شد.

*امامزاده هاشم (ع) متعلق به دماوند است/ از این موضوع با همراهی مردم دفاع می‌کنیم و پای آن ایستاده‌ایم

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آنچه که از حد و مرز و تاریخ استنباط می‌شود، امامزاده هاشم (ع) مربوط به شهرستان دماوند بوده و ما از آن دفاع می‌کنیم و پای آن ایستاده‌ایم به شرط آنکه مردم هم ما را یاری کنند.

میرزایی نیکو تأکید کرد: همیشه کسانی دغدغه شهرستان را دارند که فریادشان را کسی نمی‌شنود؛ مسئولان شهرستانی که در پایتخت هستند دغدغه خط لوله انتقال گاز لاریجان، محیط زیست و امامزاده هاشم (ع) را ندارند.

*مسکن مهر مانند حلبی‌آباد قدیم است

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در امور شهری و شهرسازی اندیشه را بنیان نگذاریم آن مکان حتماً دچار مضرات خواهد شد و منفعتی در پی نخواهد داشت؛ مسکن مهر مانند حلبی آبادهای قدیم است، ساخت آن مدرن است و امکانات دارد، ولی همان معضلاتی که حلبی آبادها داشتند را مسکن مهر نیز دارا است.

میرزایی نیکو بیان کرد: مبنای اصلی در ساختمان‌سازی تقسیم‌بندی، آب و فاضلاب، زیربنا و غیره است که هیچ‌کدام از آن‌ها طراحی نشده و فقط در یک زمین تعدادی ساختمان ساخته شده است.

وی ادامه داد: وقتی برای احداث بنایی، اگر مکانی را که تغییر کاربردی می‌دهید، حتماً باید در این زمینه تحقیقاتی صورت گیرد تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا