معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند:

لزوم فراهم‌سازی امکانات سوخت جایگزین برای گرمایش اماکن عمومی شهرستان دماوند در مناطق شهری و روستایی/ محورهای مواصلاتی آبسرد و کیلان به سمت ایوانکی بسیار غیراستاندارد است/ 10 خانه هلال در روستاهای شهرستان دماوند راه‌اندازی می‎شود

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند از لزوم فراهم‌سازی امکانات سوخت جایگزین برای گرمایش اماکن عمومی شهرستان دماوند در مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: محورهای مواصلاتی آبسرد و کیلان به سمت ایوانکی بسیار غیراستاندارد است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی شیوا در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما در هر حوزه شهری و روستایی یک مکان عمومی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همکاری سایر نهادها در نظر گرفته شود که علاوه بر امکانات گرمایشی با گاز شهری سوخت جایگزین نظیر نفت و گازوئیل داشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته ابلاغی در این خصوص شده است و امسال هم در دستور کار جدی داریم که کلیه شهرها و روستاها نسبت به تجهیز مکان عمومی از جمله مساجد، مدارس، سال ورزشی و … اقدام کنند.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به تقویت امنیت محور های مواصلاتی آبسرد و کیلان به سمت ایوانکی جهت جلوگیری از وقوع حوادث گفت: هجوم برای ساخت و سازهای غیرمجاز در این محورها باعث شده که در حال حاضر هر گونه عملیات راه‌سازی علاوه بر هزینه‌های عادی متضمن هزینه‌های سنگین تملک نیز باشد.

شیوا ادامه داد: این هزینه‌ها ممکن است واقعاً از عهده راهداری خارج باشد از این رو جان مردم هر روز به خطر می‌افتد.

وی بیان کرد: محورهای مواصلاتی آبسرد و کیلان به سمت ایوانکی بسیار غیراستاندارد بوده و نبود شانه خاکی، شیب‌های طولی و عرضی نادرست بسیار خطر آفرین است.

وی عنوان کرد: محور پرخطر است و با تنها چند علامت درست نمی‌شود و باید به یک محور بین شهری تعریف شود و دو لاینش جدا شود.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند تاکید کرد: منطقه ما سردسیر است و می‌طلبد که کنترل بیشتری بر مدیریت بحران داشته باشیم زیرا دو محور ترانزیتی دیگر علاوه بر محور ایوانکی از این محدوده عبور می‌کند که جمعاً سه محور می‌شود.

شیوا در ادامه گفت: در نشست ستاد مدیریت بحران ماه گذشته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که با توجه به آغاز بارندگی‌ها نسبت به تجهیز امکانات و آماده‌باش کامل خود اقدام کنند.

وی افزود: یک لیست در سطح شهرستان دماوند از همه افرادی که آمادگی کمک دارند تهیه شده تا در زمان‌هایی که ممکن است دستگاه‌های دولتی با کمبود امکانات مواجه می‌شوند از این نیروهای داوطلب مردمی استفاده کنند.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند تاکید کرد: آمادگی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات خدمت رسان از جمله راهداری برای ایام فصل یخبندان مورد امری ضروری است.

شیوا اضافه کرد: همچنین در خصوص نحوه نمک‌پاشی محورهای مواصلاتی شهرستان دماوند دستورالعملی از وزارت کشور ابلاغ شده و این امر مهم حتی‌الامکان باید در مواقع ضروری انجام شود؛ زیرا نمک برای محیط زیست و آسفالت و… ایجاد مشکل خواهد کرد.

وی ادامه داد: اداره راهداری نمک‌های دهیاری روستاهای شهرستان دماوند را به میزان نیاز تأمین خواهد کرد و اگر امکان دپوی بیشتر وجود داشته باشد، این رقم بیشتر خواهد شد.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: براساس استراتژی کلی مدیریت بحران هر شهرداری و دهیاری مکلف شده است که نقاطی را جهت اسکان اضطراری مردم اعم از مساجد، مدارس، سالن‌های ورزشی به صورت آماده باش داشته باشد و گرمایش جایگزین نیز برای آنها پیش‌بینی شده تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

شیوا با اشاره به تأسیس خانه‌های هلال در سطح روستاهای شهرستان دماوند گفت: در این نشست قبلی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر است افرادی جهت مقابله با بحران آموزش ببینند تا در زمان رسیدن نیروهای امدادی کمک‌رسانی ضروری را صورت دهند.

وی عنوان کرد: مصوباتی که در این نشست قبلی داشتیم 10 خانه هلال آماده راه‌اندازی شود و امیدواریم که اکثر این خانه‌های هلال شهرستان دماوند در دهه فجر افتتاح شود.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند افزود: همچنین از آنجایی که خانه‌های هلال تجربه‌ای جدید می‌باشد ممکن است با مشکلاتی پیش‌بینی نشده مواجه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا