افزایش 9 درصد مصرف گاز در سطح شهرستان دماوند/ 6 ایستگاه اصلی گاز شهرستان دماوند را تامین می‌کنند/ خدمات‌رسانی به حدود 90 هزار مشترک گاز در شهرستان دماوند

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند از افزایش 9 درصد مصرف گاز در سطح شهرستان دماوند طی آذرماه سال جاری خبر داد.

محسن ‌زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 9 درصد افزایش مصرف گاز در سطح شهرستان داشته‌ایم که مربوط به مشترکان جدیدی است که اضافه شده‌اند البته مصرف گاز در کشور افزایش یافته که توصیه به صرفه‌جویی می‌کنیم تا مشترکان شهرهای شمالی کشور دچار قطعی گاز نشوند.

وی افزود: میزان مصرف گاز شهرستان دماوند در آذرماه تقریبا 5 میلیون و 800 هزار مترمکعب می‌باشد و افزایش 9 درصدی داشته است.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند گفت: برای مدیریت مصرف بهینه گاز و عدم قطعی گاز مشترکان خانگی براساس سیاست‌های کلی شرکت ملی گاز به برخی از کارخانه‌ها مانند آسفالت و کارخانه‌هایی که در این شرایط کار چندانی ندارند محدودیت مصرف 50 درصدی داده‌ایم تا شاهد کمبود گاز برای مشترکان خانگی نشویم.

*عملیات گازرسانی به ۷ روستای محروم از نعمت گاز شهری در شهرستان دماوند با مساعد شدن شرایط جوی هوا به‌زودی نهایی خواهد شد

زمانی ادامه داد: روستاهایی که مقرر بود تا پایان آذرماه از نعمت گاز برخوردار ‌شوند در مرحله تست‌های نهایی هستند، این روستاها شامل تنگه و بولان، مومج، هویر، دهنار، لی‌پشت و یهر می‌باشند، در این شرایط بارندگی برخی از تست‌ها و عملیات متوقف می‌شوند و اگر این وقفه‌ها نباشند تا پایان دی‌ماه روستاها گازدار می‌شوند.

*6 ایستگاه اصلی گاز شهرستان دماوند را تامین می‌کنند/ خدمات‌رسانی به حدود 90 هزار مشترک گاز در شهرستان دماوند

وی تصریح کرد: 6 ایستگاه اصلی که گاز شهرستان دماوند را تامین می‌کنند با تمام ظرفیت مشغول به کار هستند و 42 ایستگاه تقلیل فشار شهری نیز در روستاها و شهرهای مختلف کار تقلیل فشار و توسعه گاز را انجام می‌دهند.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند با اشاره به تعداد مشترکان  گاز شهرستان را حدود 90 هزار مشترک عنوان کرد و بیان داشت: امید است با شرایط موجود و رعایت مردم شاهد قطعی گاز نباشیم.

زمانی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم مردم در این ایام علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار گاز گرفتگی و حوادث مرتبط با گاز نشوند.

وی بیان داشت: باز بودن مسیر دودکش بخاری‌ها و نشتی نداشتن شلنگ‌ها و اتصالات باید رعایت شود تا شاهد مرگ و میر و خسارات نباشیم.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند عنوان کرد: معدن کندوان، کارخانه آسفالت پارس و کارخانه امین شیر با 50 درصد محدودیت در مصرف گاز فعالیت می‌کنند اما شهرک‌های صنعتی این محدودیت را ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا