مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران:

افزایش سرانه ورزشي شهرستان دماوند با تخصیص اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱/ میلیون‌ها تومان خسارت با بی‌تدبیری و مدیریت ضعیف اماکن ورزشی به حوزه ورزش شهرستان دماوند وارد شده است/ دیواره صخره نوردی دماوند با تخصیص اعتبار و جذب پیمانکار طی ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از افزایش سرانه ورزشي این شهرستان با تخصیص اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: میلیون‌ها تومان خسارت با بی‌تدبیری و مدیریت ضعیف اماکن ورزشی به حوزه ورزش شهرستان دماوند وارد شده است و دیواره صخره نوردی دماوند با تخصیص اعتبار و جذب پیمانکار طی ۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، علی جوادی در نشست بررسی مشکلات اماکن و هیات‌های ورزشی شهرستان دماوند و بخش رودهن با حضور جمعی از مسئولین و ورزشکاران با بیان اینکه فرآیندها و بروکراسی‌های اداری مانع از ورزش شده‌اند، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که در درجه اول مردم در هر رشته‌ای که علاقه دارند ورزش کنند و در درجه دوم استعدادیابی و قهرمان پروری در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی افزود: امید است در پایان امسال سرانه ورزشی شهرستان دماوند با افتتاح پروژه‌هایی که از سال 85 کلنگ خورده و رها شده‌اند افزایش پیدا کند، برخی از این پروژه‌ها طی دو سال کرونا رها شده و تعدادی دیگر نیز با بی تدبیری تعطیل یا تخریب شده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: میلیون‌ها تومان خسارت با بی‌تدبیری و بی‌دقتی و مدیریت ضعیف اماکن ورزشی به حوزه ورزش شهرستان دماوند وارد شده است، این اماکن تا قبل از کرونا خدمات می‌داده‌اند اما با تعطیلی به علت کرونا نگهداری از آنها نیز تعطیل شده است.

*استعدادهای طبیعی بسیاری در شهرستان دماوند وجود دارد/ شهرستان دماوند به علت آب و هوای مطلوب، می‌تواند میزبان برگزاری ورزش‌های تابستانی شود

جوادی تصریح کرد: در دماوند استعدادهای طبیعی بسیاری وجود دارد و یکی از دلایل برتر بودن هیات کوهنوردی شهرستان به سبب نعمتهای طبیعی مانند کوه دماوند می‌باشد که در ایران اول است.

وی بیان داشت: شهرستان دماوند به علت آب و هوای مطلوبی که دارد می‌تواند میزبان برگزاری ورزش‌های تابستانی شود همچنین ورزش‌های بومی و اقلیمی را در این شهرستان می‌توان توسعه بخشید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: در حوزه دیواره صخره نوردی دماوند، کیفیت بر کمیت غالب است، اما اعتبار خوبی برای این رشته دیده شده و یکشنبه آینده مناقصه برگزار می‌شود، پیمانکار نیز سریعا کار را شروع خواهد کرد و ظرف دو یا سه ماه دیوار صخره نوردی در اختیار مردم دماوند قرار می‌گیرد.

*بسیاری از پروژه‌های ورزشی شهرستان دماوند به مناقصه رفته است

جوادی عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌های دیگر شهرستان به مناقصه رفته و در دست بررسی هستند، در واقع روحیه جهادی و تخصصی وجود دارد و رویکردها تغییر کرده‌اند.

وی گفت: اسفندماه مجددا به دماوند سفر می‌کنم و امید است شاهد اجرایی شدن مصوبات بوده باشیم.

*حدود 100 میلیارد تومان خسارت فقط به اماکن ورزشی استان تهران وارد شده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به اینکه طبق قانون اماکن وزشی باید در اختیار بخش خصوصی باشند و ما نمی‌توانیم متولی آنها باشیم، گفت: 130 پروژه از سال 85 برای استان تعریف شده بود و هر مسئولی با شوآف رسانه‌ای یک بار کلنگ آنرا بر زمین زده و سپس پروژه رها کرده است.

وی عنوان داشت: در طی 2 سال و نیم از شیوع کرونا تا اواسط 1400 حدود 100 میلیارد تومان خسارت فقط به اماکن ورزشی استان تهران وارد شده و حتی یک سانتیمتر پیشرفت پروژه نداشتیم، تخریب زمین چمن و اماکن ورزشی ناشی از ضعف مدیریت است اما کار باید به صورت جهادی و تخصصی پیگیری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: قطعا فقط از محل اعتبارات دولتی نمی‌توانیم پروژه‌ها را به اتمام برسانیم یا اماکن ورزشی را نگهداری کنیم زیرا منابع دولتی محدود است لذا ورود بخش خصوصی کارآمد و ذیصلاح و دلسوز در این مسیر با فرآیند قانونی کمک کننده است.

جوادی ادامه داد: وقتی مردم از رشته های ورزشی استقبال می‌کنند نباید با ناکارآمدی و تدبیر اشتباه موانع بر سر راه ورزش جوانان بگذاریم بلکه باید به حوزه ورزش و آموزش اهمیت بیشتری بدهیم.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته یک ریال اعتبار عمرانی تخصیص داده نشده است، اما طی سه ماه اخیر با حمایت استاندار حدود 100 میلیارد اعتبار برای پیشرفت پروژه های ورزشی تخصیص داده شده تا با این کمک پروژه های عمرانی با اولویت بندی پروژه‌هایی که در سال 1401 افتتاح می‌شوند، اجرا شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بیان داشت: در خصوص استقلال بخش رودهن تابع تقسیمات کشوری هستیم و هرجا که این تقسیمات استقلال داشته باشد اما اگر ادارات استقلال نداشته باشند، من به آن منطقه استقلال می‌دهم.

جوادی گفت: طبق قانون هیات‌های ورزشی می‌توانند با شخصیت حقوقی در مزایده شرکت کنند، در شرایط مساوی ما رای را به هیات‌ها می‌دهیم و اگر هزینه ها و درامدهای بخش رودهن سر به سر شوند آن مکان را در اختیار هیات قرار می‌دهیم یعنی اگر هزینه‌های لازم مکفی شد اماکن را در اختیار ورزش قرار می‌دهیم.

وی اظهار داشت: 52 رشته ورزشی وجود دارد اما به این تعداد مکان ورزشی برای هر هیات نداریم لذا اماکن باید شکل بگیرند و تقسیم بندی شوند تا با مدیریت و همجوشی در نوبت‌های مختلف از اماکن استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: موضوع زمین اسکیت رودهن پیگیری لازم انجام خواهد شد، سالن کشتی نیز در اختیار هیات قرار داده شده است هرچند یک مزایده‌گر با رقم بسیار بالا برای آن شرکت کرده بود.

*تخصیص اعتبار به سالن ورزشی امام علی رودهن از محل اعتبارات سال 1401/ رودهن دارای دو قهرمان کشوری در رشته کشتی است/ استخر غدیر رودهن در مرحله جذب پیمانکار است

جوادی ادامه داد: رودهن دارای دو قهرمان کشوری در رشته کشتی است، اگر کشتی این شهر تعطیل شود مسئول این شهر باید پاسخگو باشد لذا باید شاهد رشد در این زمینه باشیم و مسئولان مربوطه پیگیر مشکلات باشند.

وی تصریح کرد: مسئولان ورزش رودهن باید با آموزش و پرورش و شهرداری و انجمن تعامل داشته و استعدادیابی کند.

وی بیان داشت: موضوع استخر غدیر رودهن در مرحله جذب پیمانکار است و باید سریعا آغاز به کار شود و دستور داده‌ام با اولویت در اختیار هیات قرار گیرد، سالن ورزشی امام علی از محل تخصیص اعتبارات 1401 دیده شده است و هر دو چمن مصنوعی نیز آماده شده‌اند و قرار بوده است بلامعارض شود اما هنوز معارض دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: هزینه های زندگی بالا است و از سوی دیگر باید بتوانیم از ورزش حمایت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا