رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند:

افراد ناتوان در تعلیم و تربیت نباید در گزینش معلمان وارد شوند/ 1050 نفر معلم رسمی در اداره آموزش و پرورش دماوند مشغول به کار هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه افراد ناتوان در تعلیم و تربیت نباید در گزینش معلمان وارد شوند، گفت: 1050 نفر معلم رسمی در اداره آموزش و پرورش دماوند مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهرداد پورفتحی به همراه جمعی از کارکنان آموزش و پرورش دماوند در دیدار با امام جمعه دماوند به مناسبت سالروز گزینش اظهار داشت: یکی از نکات مهم در پیشرفت کشورها موضوع نیروی انسانی است که هرچه ماهرتر و تخصصی‌تر و متعهدتر باشند موجب پیشرفت بیشتر جوامع می‌شوند.

وی افزود: در بسیاری از کشورها نیروی انسانی حرف اول را می‌زند، کشورهای پیشرفته در صنعت و علم زبانزد هستند زیرا بر نیروی انسانی تمرکز دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه در گزینش افراد تمام زمینه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: در حوزه آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه‌ای برای گزینش اجرا می‌شود چرا که این مهم تاثیر بسزایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد.

پورفتحی تصریح کرد: در سال 61 برای اولین هسته گزینش به فرمان امام راحل راه اندازی شد تا در ادارات افراد گزینش شده و انقلابی و فعال بر سر کار بیایند.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش نیز مقام معظم رهبری تاکید دارند که افراد بی کفایت و ناتوان در تعلیم و تربیت نباید در گزینش معلمان وارد شوند و ورود به آموزش و پرورش حتما از کانال دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: به سبب اهمیت تعلیم و تربیت مقام معظم رهبری تاکید کردند که گزینش معلمان تخصصی‌تر باشد کما اینکه در پذیرش دانشگاه فرهنگیان نیز مشاهده می‌کنیم که ملاک‌های گزینش تغییر کرده‌اند، در گذشته بیشتر مسائل اعتقادی مد نظر بود اما اکنون در کنار این موضوع مسائل تخصصی و تعهدی و خلاقیت ملاک عمل قرار گرفته است.

پورفتحی عنوان کرد: همچنین تاکید شده است که افرادی که از طریق آزمون استخدامی سایر دانشگاه‌ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند حتما یک سال در دانشگاه فرهنگیان باشند و گزینش شوند.

وی بیان کرد: بعد از آزمون علمی که از طریق کنکور یا آزمون استخدامی انجام می‌شود، در چند مرحله گزینش صورت می‌گیرد، تعداد آنها نیز بستگی به ظرفیت پذیرش در آزمون استخدامی دارد ظرفیت پذیرش امسال در آزمون استخدامی 82 نفر بود که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد و بعد از اعلام نتایج، گزینش استانی انجام می‌شود.

پورفتحی افزود: این 82 نفر رشته‌های مختلفی را شامل می‌شوند و رشته آنها باید با رشته‌ای که تدریس خواهند کرد مرتبط باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: در حال حاضر 1050 نفر معلم رسمی مشغول به کار هستند و طبق بخشنامه‌ای درخصوص حق التدریسی‌های دهه های گذشته 65 پرونده برای استخدام حق التدریسی‌ها ارسال شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا