افتتاح هنرستان کار و دانش شهید مفتح کوهان

jalil chobdariشهردار کیلان گفت: راه‌اندازی هنرستان کار و دانش شهید مفتح در کوهان در فاصله کیلان و آبسرد، می‌تواند به تقویت وحدت مسئولان و مردم این دو شهر کمک کند.

به گزارش تارود، سید جلیل چوبداری بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه هنرستان کار و دانش شهید مفتح کوهان در جمع مدیران مدارس شهر کیلان و آبسرد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی ‏ابن ‏موسی‏الرضا(ع) اظهار کرد: افتتاح این هنرستان هم‌زمان با میلاد امام رضا (ع) بسیار میمون و پربرکت است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی هنرستان کار و دانش در شهر کیلان، اقدام بسیار مثبتی به حساب می‌آید، افزود: امیدواریم افتتاح این هنرستان در محله کوهان، سبب ارتقای رشد شهری و علمی نگین سبز استان تهران شود.

شهردار کیلان ادامه داد: همچنین از صحبت‌ های رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند این برداشت را کردم که این هنرستان متعلق به دو شهر کیلان و آبسرد است.

چوبداری تصریح کرد: این امر، به غیر از اینکه می‌تواند به رشد علمی و ایجاد اشتغال‌زایی در منطقه بیانجامد، به تقویت وحدت مسئولان و مردم کیلان و آبسرد نیز کمک می‌کند و تأثیر بسیار زیادی دارد.

شهر کیلان در فاصله 95 کیلومتری شرق پایتخت، 25 کیلومتری مرکز شهرستان دماوند، هفت کیلومتری شهر آبسرد و بین مرز استان‌ های تهران و سمنان واقع شده است.

این خطه سرسبز استان تهران دارای پنج محله است، محله کوهان ورودی کیلان از سوی شهر آبسرد به حساب می‌آید و از سال‌های گذشته دارای مدارس ابتدایی و راهنمایی بوده است؛ البته در سالیان گذشته خوابگاهی برای دانش‌ آموزان وجود داشت که به دلایل مختلف این خوابگاه به تعطیلی کشیده شده و هم‌اکنون به صورت متروکه در کنار مسجد حضرت علی ‏ابن‏ موسی ‏الرضا(ع) کوهان قرار گرفته است.

مدرسه شهید مفتح نیز در کنار جایگاه سی.ان.جی این محل واقع شده و اکنون این مدرسه به جز دوره راهنمایی، شاهد فعالیت هنرستان کار و دانش نیز است و قطعا می‌تواند به توان علمی شهر و صرفه‌ جویی در هزینه‌های رفت و آمد دانش‌‌آموزان منطقه آبسرد و کیلان که خود پهناوری وسعت و جمعیت خوبی را داراست، کمک کند.

*دانش‌ آموزان باید با چرخه‌ های اقتصادی و فرهنگی آشنا شوند

mohammad reza mashhadi abasiرئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: دانش‌آموزان باید با چرخه‌ های اقتصادی و فرهنگی آشنا شوند و در این زمینه باید شرایط را برای آنها فراهم ساخت.

محمدرضا مشهدی‌ عباسی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه هنرستان کار و دانش شهید مفتح کوهان با اشاره به نام‌گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: پیرو این شعار، ما نیز در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دماوند، شعار سال تحصیلی را ترویج شاخص‌های فرهنگی در رابطه با اقتصاد، نام‌گذاری کرده‏ایم.

وی با بیان اینکه امسال مدیران مدارس این شعار را سرلوحه کار خود قرار می‌ دهند، افزود: چند سالی است مشاهده می‌شود که در نام‌گذاری‌های سال توسط مقام معظم رهبری، شعارها بوی اقتصادی می‌دهد و می‌خواهند بگویند که اقتصاد به تنهایی نمی‌تواند موفق‌آمیز باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه اگر بخواهیم تنها اقتصادمحور باشیم، هم‌ چون کشورهای غربی می‌شویم، گفت: آن‌ها برای دستیابی به ثروت و کسب سرمایه دست به اقدامات وحشیانه‌ ای می‌زنند که این روزها همه جوامع شاهد این جنایات در جهان هستند.

مشهدی‌ عباسی ادامه داد: اگر سیاست خوب و فرهنگی مناسب همراه با اقتصاد نباشد، ما نیز هم‌چون آمریکا و استکبار جهانی می‌شویم که امروز حرکات جنایت‌کارانه‌ای برای دست‌ یابی به اهداف خود انجام می‌ دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در کنار اقتصاد، حماسه سیاسی نیز مطرح بود، تصریح کرد: در 24 خرداد ماه سال گذشته حماسه سیاسی اتفاق افتاد و در کنار آن گروه 1+5 و مذاکرات هسته‌ای صورت گرفت که مقام معظم رهبری همان ابتدای آغاز مذاکرات گفته بودند که به این گروه نمی‌توان اعتماد کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اضافه کرد: در نهایت این موضوع به همین فرمایش مقام معظم رهبری ختم شد، یعنی مذاکرات صورت گرفت و آمریکایی‌ها حضور پیدا کردند و مردم دنیا متوجه شدند که ایران به دنبال صلح است؛ اما طی مدت این هفت ماه پس از پیروزی مردم غزه، به طور مجدد تحریم‌ ها را علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش دادند.

مشهدی ‏عباسی با بیان اینکه اگر سیاست خوبی را اتخاذ کنیم، اقتصاد خوبی را نیز شاهد خواهیم بود، بیان کرد: با این وجود امنیت فراهم می‌شود، سرمایه‌ گذاری صورت می‌گیرد و در نهایت تولید افزایش پیدا می‌کند و به موفقیت‌ های اقتصادی دست پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مقوله فرهنگ نیز همین‌ طور است، افزود: اگر ترویج شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی را داشته باشیم، قطعا توفیقاتی را نیز به دست می‌آوریم؛ تمام شاخص‌ ها باید راهکار عملی داشته باشند و برای هر کدام برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند فرهنگ‌ سازی صرفه‌جویی، قناعت، انصاف و … را از جمله این شاخص‌ها دانست و گفت: یکی از کارهای خوبی که در مدارس صورت می‌گیرد آموزش درس انفاق است؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) قلک‌ هایی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد تا در راه خیر و نیکی کمک کنند.

مشهدی‌ عباسی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازی به این کمک‌ ها ندارد، بیان کرد: این قلک‌ها پس از جمع‌آوری به طور مجدد به مدارس باز می‌گردد؛ این امر می‌خواهد انفاق و کمک کردن را به دانش‌آموزان بیاموزد که همواره باید در تمام طول مسیر زندگی خود به دیگران کمک کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید با چرخه‌ های اقتصادی و فرهنگی آشنا شوند، تصریح کرد: در این زمینه باید شرایط را برای آنها فراهم سازیم و یکی از این اقدامات، آموزش مهارت‌ های مختلف شغلی و زندگی است که افتتاح هنرستان شهید مفتح کوهان از جمله این اهداف به حساب می‌آید.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا