افتتاح موزه فرش و صنایع‌ دستی در کیلان

موزه فرش و صنایع‌دستی به همت شهرداری کیلان با حضور فرماندار شهرستان دماوند در کیلان افتتاح شد.

moze farsh (1) به گزارش تارود، طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان دماوند، معاون امور فنی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند، جمعی از مسئولان شهری و مردم شهر کیلان برای نخستین بار موزه فرش و صنایع‌دستی شهر کیلان افتتاح شد.

شهر کیلان از توابع شهرستان دماوند دارای قدمت چندین هزار ساله بوده که در فاصله 86 کیلومتری پایتخت قرار گرفته است؛ شهرداری این شهر که تأسیس آن با تأسیس شهرداری تبریز یکی بوده، آثار تاریخی فراوانی دارد که متأسفانه برخی از آنها در حال تخریب است.

moze farsh (3)

حمام علی‌ الجمال یکی از بناهای تاریخی شهر کیلان به حساب می‌آید که به دلیل قدمت 110 ساله و فرسودگی در حال تخریب بود که شهرداری کیلان این حمام تاریخی را به موزه فرش و صنایع‌دستی شهر کیلان تبدیل کرد.

شهردار کیلان در حاشیه افتتاح این موزه در جمع مسئولان و مردم اظهار داشت: بنای تاریخی ثبت شده حمام علی ‌الجمال کیلان در حال تخریب بود که شهرداری کیلان برای آن اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان هزینه کرد.

moze farsh (2)

سیدجلیل چوبداری با بیان اینکه این بنای تاریخی اکنون علاوه بر موزه صنایع‌دستی، محل تدریس فرش‌بافی و حوله بافی نیز است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این موزه از صنایع‌دستی شهر کیلان بازدید کنند.

در این مراسم، حوله‌ای که توسط هنرمندان کیلانی بافته شده بود به عنوان یادگاری به ناصر محمودی‌فرد فرماندار شهرستان دماوند اهدا شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا