افتتاح دفتر شورای حل اختلاف ویژه صنف کارگران ساختمانی در دماوند به‌ مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر/ حسین عبدلی‌راد به سمت فرمانده پایگاه بسیج کارگری شهید محمود ناظری منصوب شد

به‌ مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر، دفتر شورای حل اختلاف ویژه صنف کارگران ساختمانی در محل انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان دماوند افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این مراسم افتتاحیه سرهنگ نجفی فرمانده سپاه شهرستان دماوند، طهماسبی دادستان شهرستان دماوند، رفیعی رئیس دادگستری شهرستان دماوند، خدایاری رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند، حسینی معاون قضایی دادگستری شهرستان دماوند، مقدم فرمانده بسیج کارگری شهرستان دماوند و عبدلی‌راد مسئول انجمن کارگران ساختمانی شهرستان دماوند حضور داشتند.

همچنین در این مراسم پایگاه بسیج کارگری شهید محمود ناظری افتتاح شد و طی حکمی از سوی فرمانده سپاه شهرستان دماوند حسین عبدلی‌راد به سمت فرمانده این پایگاه بسیج منصوب و معرفی گردید.

هدف عمده دفتر شورای حل اختلاف ویژه صنف کارگران ساختمانی در دماوند ایجاد صلح و سازش بین پیمانکار و کارگر است

محمد امین خدایاری رئیس اداره کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که بین کارگر و کارفرما عمدتا شاهد هستیم، اختلاف و رجوع آنان به مراجع قضایی بود که همین امر به دلیل زمانبر بودن موجب می شد تا گاها حق یکی از طرفین پایمال شده و از شکایت خود صرف نظر کنند.

وی افزود: دفتر شورای حل اختلاف ویژه صنف کارگران ساختمانی در دماوند امروز به‌مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با پیگیری دادگستری شهرستان بعد از مدت‌ها افتتاح شد و اکنون در این دفتر یک نماینده از اداره کار، یک نماینده از بسیج کارگری کارخانجات، یک نماینده از دادگستری به این شعبه اعزام و درصورت اختلاف و یا مشکل قضایی بصورت بی طرفانه موضوع پیگیری می‌شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی شهرستان دماوند گفت: هدف عمده این دفتر ایجاد صلح و سازش بین پیمانکار و کارگر که امید است برکت آن به کارگر و کارفرما برسد.

دفتر شورای حل اختلاف ویژه صنف کارگران ساختمانی در دماوند طول هفته فعال است/ با حضور افراد مجرب در راستای صلح و سازش، مشکلات کارگران ساختمانی مرتفع می‌شود

حسینی معاون قضایی دادگستری شهرستان دماوند اظهار داشت: امسال با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، رکن اصلی در تحقق شعار سال توجه به مطالبات کارگران عزیز است چراکه بدون حضور و فعالیت آنان تحقق این شعار امکانپذیر نخواهد بود.

وی افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، افتتاح دفتر شورای حل اختلاف ویژه صنف کارگران ساختمانی در دماوند اقدام کوچک و یکی از غدغه های این صنف بود که امروز با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات مادی، تخلفات و … محقق شد تا مشکل کارفرمایان مرتفع و درگیر پروسه‌های اداری نشوند چرا که در این دفتر افراد مجرب و مرجع حضور داشته و بسیاری از مشکلات آنان قابل حل است.

معاون قضایی دادگستری شهرستان دماوند گفت: این شعبه قرار است در طول هفته فعال باشد در زمینه صلح و سازش فعالیت کند؛ این دفتر حق رسیدگی ندارد و در صورت اختلاف بین کارگر و کارفرما جلسات تشکیل و با حضور افراد مجرب سعی می‌شود با صلح و سازش این مهم رفع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا