رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خبر داد؛

استقرار پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی در منطقه حاشیه‌نشین خمینی‌آباد/ ساماندهی فرزندان معتاد متولدشده در مراکز شیرخوارگاه دماوند/ تاکنون اورژانس اجتماعی 15 مورد گزارش مداخله داشته است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از استقرار پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی در منطقه حاشیه‌نشین خمینی‌آباد و ساماندهی فرزندان معتاد متولدشده در مراکز شیرخوارگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین بی‌نیاز در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: بر اساس مصوبات پیشین مقرر شد اداره بهزیستی کلاس‌های آموزشی خود را در حوزه کارشناسی و اجتماعی انجام دهد که در این خصوص اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی، رفتار متقابل، فرزند پروری به‌ویژه در مهدهای کودک، آموزش پیش از ازدواج برای دو سال آخر دبیرستان با همکاری اداره آموزش‌وپرورش کرد.

وی افزود: آموزش مهارت‌های آموزشی اداره بهزیستی 10 جلسه و به‌صورت غیراجباری است و ما در جوامع هدف خود اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار را به‌صورت مداوم در سطح ادارات خود به‌صورت مداوم خبر داد.

بی‌نیاز ادامه داد: ما آمار دقیقی از طلاق در شهرستان دماوند نداریم و می‌توانیم از دادگستری در این خصوص اطلاعات کسب کنیم.

وی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان دماوند با مواردی مانند کودک‌آزاری، معلول آزاری، افراد به لامکان، اختلافات خانوادگی حاد، موارد اعصاب و روان و فرزندان متولد شده از مادران معتاد مواجه بودیم که در مجموع 15 مورد گزارش اورژانس اجتماعی در دوماهه اول سال جاری بود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند اضافه کرد: در خصوص فرزندان معتاد متولدشده اقداماتی با همکاری شبکه بهداشت و درمان با حکم دادستانی در خصوص ساماندهی این نوزادان در مراکز شیرخوارگاه صورت می‌گیرد.

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: در این خصوص فرزندان تا هنگام بازتوانی مادران در مراکز اقامتی نگهداری می‌شوند و علاوه بر این مراکز مادر، کودک در سطح استان تهران وجود دارد که در این صورت مادر و کودک در یک‌جا نگهداری می‌شوند تا مسائل عاطفی کودک دچار خدشه نشود.

وی تصریح کرد: ما در مناطق حاشیه‌نشین ورود پیدا کرده و با توجه به وجود 11 منطقه حاشیه‌نشین در شهرستان دماوند، منطقه خمینی‌آباد به‌صورت پایلوت انتخاب شده و استقرار پایگاه خدمات اجتماعی در آن صورت گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند اذعان داشت: در مرحله اول باید آسیب‌های مناطق شناسایی شود و در این راستا ورود پیدا کرده و اطلاعات جمعیتی کسب کردیم تا با کمک معتمدان برای توانمندسازی محله محور در آن محل اقدام کنیم.

بی‌نیاز گفت: طبیعتاً محلات حاشیه‌نشین ساز و کار شهری ندارند اما برخی از مناطق حاشیه‌نشین ما خدمات خوبی دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مطرح در مناطق حاشیه‌نشین بازمانده از تحصیل است و ما به دنبال این بررسی این موضوع در شهرستان دماوند هستیم تا ببینیم آیا فرد بازمانده از تحصیل داریم یا خیر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا