جانشین رئیس پلیس راه شرق استان تهران خبر داد؛

استفاده از کمربند ایمنی 40 تا 60 درصد از آسیب تصادفات را کاهش می دهد

جانشین رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: استفاده از کمربند ایمنی 40 تا 60 درصد از آسیب تصادفات را کاهش می دهد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، سرهنگ فراهانی در نشست آموزشی بانوان فرهنگ‌یار ترافیک شهرستان دماوند اظهار داشت: بیش از 82 درصد تصادفات به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو حین رانندگی و خستگی و خواب آلودگی است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، حدود 7 درصد از تولید ناخالص ملی هزینه تصادفات می‌شود که به علت بی احتیاطی صورت می‌گیرد.

جانشین رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: هدف آز اموزشهای عمومی، بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی، اشاعه رفتارهای صحیح ترافیکی در جامعه، کاهش آسیب ها و خسارات مادی و معنوی، کمک به بهبود وضعیت زیست محیطی شهر در سطح ملی، ایجاد انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات است.

فرهانی گفت: در سال 99 حدود 35.6 درصد تصادفات فوتی جرحی جاده ها ناشی از سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو و حدود 20 درصد مربوط به عدم رعایت سرعت مطمئنه بود.

وی تصريح کرد: در سال 99 حدود 6.5 درصد جانباختگان حوادث رانندگی کودکان زیر 10 سال بودند.

جانشین رئیس پلیس راه شرق استان تهران ادامه داد: کمربند ایمنی 40 تا 60 درصد از آسیب تصادفات را کاهش می دهد.

فرهانی بیان کرد: تصادفات بانوان در سال 99 بالغ بر 43 هزار و 275 فقره بوده که حدودا در 8.4 درصد این تصادفات مقصر بودند.

وی گفت: حدود 91 درصد از حمل و نقل از طریق جاده‌ها و 9 درصد از طریق ریل و هوایی صورت می پذیرد.

جانشین رئیس پلیس راه شرق استان تهران تصریح کرد: یافته های پژوهشی نشان از تاثیر فعالیت بانوان فرهنگ‌یار ترافیکی در کاهش تخلفات رانندگی، رعایت بیشتر مقررات، اجتناب از رفتارهای پرخطر و تخلفات حادثه‌ساز و آگاهی از عواقب ارتکاب تخلفات دارد.

فرهانی عنوان کرد: حوادث رانندگی بیشترین عامل مرگ و میر پس از بیماری های قلبی، عروقی و سرطان در ایران است.

وی گفت: بنا بر آمار، روزانه حدود 41 نفر از هموطنان ما در تصادفات کشته می شوند؛ 60 درصد از آمار جانباختگان مربوط به موتورسواران است که در این راستا، استفاده از کلاه ایمنی 40 درصد از آمار جانباختگان و 70 درصد از آمار مصدومان را کاهش می‌دهد.

جانشین رئیس پلیس راه شرق استان تهران بیان کرد: سهم عابران پیاده در تصادفات حدود 21 درصد است که به علت عدم استفاده از پلهای عابر پیاده و زیرگذرها و نقاط خط کشی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا