گلایه‌های مکرر ساکنان مسکن مهر مهرآباد رودهن نسبت به بوی تعفن فاضلاب/ بی‌مهری مسئولان در مسکن مهر مهک گیلاوند+فیلم و تصاویر

بوی تعفن فاضلاب، آرامش ساکنان مسکن مهر مهرآباد بخش رودهن واقع در شهرستان دماوند را سلب کرده است و این در حالی است که ساکنان مسکن مهر گیلاوند نیز با مشکلات متعددی روبرو هستند و متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها از این پروژه، هنوز راه به جایی نبرده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در مسکن مهر مهرآباد، در حوالی مدرسه جدید امام حسین (ع)، فاضلاب شهری بیرون زده است و دریاچه‌ای از فاضلاب همراه با بوی تعفن تشکیل شده است؛ این گلایه یک شهروند از وضعیت نامناسب اطراف مدرسه در این منطقه است و سوژه‌ای شد تا این مشکل را از مسئولان پیگیری کنیم.

مسکن مهر، موضوعی که دقیقاً نمی‌دانیم پدید آورنده مهر در خانواده‌هاست و یا عامل نزاع و درگیری و بی‌مهری.

تا به حال به این اندیشیده‌اید که اگر مسکن مهر در دولت وقت در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت، اکنون مردم تاوان سهل‌انگاری پیمانکار را پرداخت نمی‌کردند.

در دولت پیشین قرار بر تحویل آپارتمان‌های مسکن مهر با پرداخت 12 میلیون تومان برای ایجاد سرپناه برای شهروندان بود؛ اما به مرور واگذاری آن به 45 میلیون تومان افزایش یافت.

حال مردم مانده‌اند و دستان خالی که توان پرداخت وجه پیش‌پرداخت را ندارند تا بتوانند با پرداخت آن، واحد خود را تحویل بگیرند.

از طرفی افراد مرفهی را می‌بینیم که با مشاهده این موضوع، از فرصت استفاده کرده و اقدام به خرید این واحدها می‌کنند؛ در واقع به نام مستضعفان و به کام مرفهان.

از سوی دیگر در کنار خوشحالی تحویل مسکن، غم مشکلات این واحدها به دل صاحبان نشسته و شادی را به غم تبدیل می‌کند.

واگذاری واحدهای غیر استاندارد، بوی تعفن ناشی از فاضلاب‌های غیر استاندارد و مسائل مختلف، به گونه‌ای ساکنان را درگیر خود می‌کند که نه راه پس دارند و نه راه پیش.

تقریباً این موارد دامن‌گیر بیشتر واحدهای مسکن مهر شده و متأسفانه شهرستان دماوند نیز با آن دست به گریبان است.

در مسکن مهر مهرآباد، بوی تعفن فاضلاب آرامش ساکنان را سلب کرده و سلامت آن‌ها را مورد تهدید قرار داده است.

مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر شهرستان دماوند، اجرایی شدن طرح جمع‌آوری فاضلاب را راهکار این امر دانست و هزینه این طرح را بر دوش مردم عنوان کرد.

رضا اسماعیلی با اشاره به مشکلات زیست محیطی ناشی از فاضلاب در این شهرک اظهار کرد: پروژه فاضلاب مسکن مهر مهرآباد، در حال واگذاری به شرکت آب و فاضلاب رودهن است و هزینه احداث تصفیه‌خانه، توسط اعضا پرداخت می‌شود.

وی افزود: مسکن مهر مهرآباد، زیر نظرتعاونی‌ها، اتحادیه و نظارت عالیه بنیاد مسکن است و مشکل عمده آن، آب و فاضلاب می‌باشد؛ در واقع اداره آب و فاضلاب از ارائه خدمات خودداری کرده و متأسفانه چاه جذبی این شهرک نیز پاسخ‌گو نمی‌باشد.

مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: با وجود ابلاغ‌نامه‌های پی در پی از سوی اتحادیه مسکن، متأسفانه رئیس آب و فاضلاب پاسخگو نبوده است.

اسماعیلی با اشاره به احداث حدود چهار هزار و دویست و دو واحد در مسکن مهر مهرآباد تأکید کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاونت فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند برگزار گردید، مقرر شد تا فاضلاب مسکن مهر مهرآباد، ظرف یک ماه تحویل اداره آب و فاضلاب شده و متقاضیان با مراجعه به شرکت آب و فاضلاب، اقدام به خرید انشعاب فاضلاب نموده و مدیریت این امر با اداره مذکور باشد.

حال باید دید که آیا این راهکار روند مثبتی دارد یا همچنان باید در صدد درمان ریه دانش‌آموزان و ساکنان این شهرک بود.

همچنین علاوه بر این موضوع ساکنان مسکن مهر مهک گیلاوند در گزارش پخش شده از سوی اخبار بیست و سی نسبت به بی‌مهری مسئولان در حل مشکلات مسکن مهر و ارائه خدمات نامناسب ابراز گله‌مندی کردند.

photo_2016-11-06_23-14-47 photo_2016-11-06_23-14-50 photo_2016-11-06_23-14-52 photo_2016-11-06_23-14-55

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا